Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان - به گفته محققان شرکت امنیت سایبری ESET، یک نرم افزار مخرب تازه کشف شده که در اوکراین در حال گسترش و انتشار است، صد‌ها رایانه را آلوده کرده است.

به گزارش رویترز، در مجموعه‌ای از بیانیه‌های منتشر شده در توییتر، این شرکت گفت که برنامه پاک کردن داده ها، بر روی صد‌ها دستگاه در اکراین نصب شده است، حمله‌ای که احتمالا در چند ماه گذشته در حال انجام بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ویکرام تاکور از شرکت امنیت سایبری سیمانتک، که در حال بررسی این حملات است گفت که آلودگی‌ها به طور گسترده، انتشار یافته است.

مشخص نیست که چه کسی مسئول این اتفاق است، اما برخی روسیه را متهم می‌کنند. البته روسیه که مکرراً به راه اندازی حملات سایبری علیه اوکراین و سایر کشور‌ها متهم شده است، این اتهامات را رد کرد.

میخائیلو فدوروف رییس وزارت تحول دیجیتالی اوکراین نیز اعلام کرد که به دنبال حمله سایبری، چندین وب‌سایت دولتی این کشور از روز چهارشنبه به صورت موقت از دسترس خارج شده‌اند.

این حمله سایبری، وب‌سایت برخی بانک‌های اوکراین را نیز تحت تاثیر قرار داده و وب‌سایت‌های وزارت امور خارجه اوکراین، کابینه وزیران و پارلمان این کشور، از جمله وب‌سایت‌هایی هستند که در اثر حمله سایبری آفلاین شده‌اند.

هنوز میزان خسارت وارد شده در اثر این موضوع مشخص نشده است.

بیشتر بخوانید

کلاهبرداران در شبکه‌های اجتماعی میلیاردر می‌شوند

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حمله سایبری نرم افزار مخرب وب سایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۴۸۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله حزب الله لبنان به مقر سربازان صهیونیست + فیلم

در ادامه حملات حزب الله لبنان به مقرهای سربازان رژیم صهیونیستی، اینبار در شهرک شتولا یکی دیگر از این مقرهای نظامی مورد هدف حملات نیروهای حزب الله لبنان قرار گرفت.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • شهادت ۱۳ نیروی ارتش سوریه در حمله داعش به استان حمص
  • کلافگی رژیم صهیونیستی از حملات سایبری/ تلاش برای ساخت «گنبد الکترونیکی»
  • حمله پهپادی اوکراین به پایگاه هوایی روسیه؛ خسارت سنگین روس‌ها + ویدئو
  • آلمان روسیه را به حمله سایبری به حزب صدر اعظم متهم کرد
  • حمله حزب الله لبنان به مقر سربازان صهیونیست + فیلم
  • خسارت ۹.۵ تریلیون دلاری حملات سایبری در سال ۲۰۲۴
  • ببینید | حمله پهپادی اوکراین به پایگاه هوایی روسیه
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه/اوکراین ۳۰۰ هزار پهپاد می‌خرد
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه
  • حمله پهپادی اوکراین به مناطقی در روسیه