Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@19:29:39 GMT

زمینه فعالیت دانشجویان در مهندسی فراهم شود

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۴۸۱۰۸

زمینه فعالیت دانشجویان در مهندسی فراهم شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران نقطه قوت پزشکی را ادغام درمان و آموزش خواند و گفت: متاسفانه بخش فنی این فرصت را برای آموزش ندارد و بزرگان مهندسی باید زمینه‌ای برای فعالیت دانشجویان در این فیلد فراهم کنند تا پس از فارغ التحصیلی، از توان عملی بالاتری در همان رشته که تحصیل کرده اند، برخوردار باشند.

به گزارش ایسنا، دکتر حسین قناعتی در مراسم زادروز خواجه نصیرطوسی و روز مهندس با اشاره به گفته افلاطون "هرکه ریاضی و هندسه نمی‌داند وارد نشود" بر اهمیت رشته مهندسی تاکید کرد و گفت: در علوم، ریاضیات بر همه چیز تقدم داشته و به نوعی مادر همه علوم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واقع صفر و یک و رمزهای آن هیچ‌گاه کهنه نمی‌شوند و همواره مسئله‌های زیادی برای حل در این رشته وجود دارد. حتی پزشک خوب هم باید ریاضی، منطق و متدولوژی بداند و از آنها استفاده کند.

وی نقطه قوت پزشکی را ادغام درمان و آموزش خواند و گفت: متاسفانه بخش فنی این فرصت را برای آموزش ندارد و لذا بزرگانی که در آموزش مهندسی فعالیت می‌کنند، بهتر است زمینه‌ای برای فعالیت دانشجویان در این فیلد فراهم کنند تا پس از فارغ‌التحصیلی، از توان عملی بالاتری در همان رشته که تحصیل کرده‌اند، برخوردار باشند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران، "علم نافع" را مبنای حرکت امروز خواند و تاکید کرد: امروزه دنیا به طرف علم نافع پیش می‌رود. تربیت تکنسین، افراد فنی، آچار به‌دست و کاربلد مهمتر از تربیت کلی دانشمند بلا استفاده است. ما نیز باید این مسئله را مد نظر قرار دهیم و بر مهارت و توان فنی افراد تمرکز کنیم.

دکتر قناعتی، به حضور متنوع مهندسین از رشته‌های مختلف در دانشگاه اشاره کرد و افزود: همواره یکی از پنج استراتژی اول من در دانشگاه، توسعه فناوری اطلاعات بوده است و به شدت بر آن تاکید دارم. انتظار دارم با توسعه فناوری اطلاعات در حوزه سلامت به سطح ۵ یا ۶ در دنیا برسیم. وقتی نظام سلامت هوشمند می‌شود، همانند آنچه در دنیا رخ داده، بسیاری از امور درمانی مردم بدون نیاز به کاغذ و تنها از طریق یک کارت قابل اجرا خواهد بود. از دکتر رضایی نیز انتظار دارم که برای تقویت IT ادغام شده با پزشکی تلاش کنند.

به نقل از دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه تهران، وی فعالیت حوزه تجهیزات پزشکی را ارزشمند خواند و گفت: از مهندسین پزشکی انتظار داریم که دقت لازم را در تولیدات داشته باشند و وظیفه ملی و اخلاقی خود را به خوبی انجام دهند تا محصولات با کیفیت و مناسبی در دانشگاه تولید شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران، ضمن اشاره به جابجایی مسئولیت در دفتر فنی از مهندس مکری به مهندس سرپرست، گفت: امیدوارم این جابه جایی باعث قدرت و بهبود عملکرد دفتر فنی شود.

دکتر قناعتی، دانش روز، دقت و سرعت را سرلوحه تمامی امور در دانشگاه دانست و یادآور شد: امروزه مدیریت ریسک، سرعت و حرکت مدل مدیریتی غالب در دنیا است. بر این اساس من هم در دانشگاه از افرادی که سریع و خلاق به پیش می‌روند، حمایت می‌کنم.

وی در پایان بر ضرورت تهیه بانک اطلاعاتی در زمینه نگهداشت تجهیزات پزشکی تاکید کرد و گفت: تهیه این بانک اطلاعاتی کمک می‌کند تا بدانیم چه تجهیزاتی در کجای دانشگاه وجود دارد تا از آنها استفاده بهینه شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی تهران مهندسي دانشگاه علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۴۸۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه

به گزارش خبرنگار مهر، صبح امروز یکشنبه دانشجویان، اساتید، کارکنان و مدیران دانشگاه علوم پزشکی آبادان با برگزاری تجمعی در راستای حمایت از مردم مظلوم غزه، نسل‌کشی بی‌رحمانه صهیونیست‌ها را محکوم کردند.

همچنین در این تجمع حاضران با سردادن فریاد «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آمریکا» حمایت خود را از دانشجویان آزادی‌خواه آمریکا اعلام کرده و از برخورد خشن پلیس این کشور با اعتراضات اعلام انزجار کردند.

کد خبر 6091022

دیگر خبرها

  • طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • دکتر طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • نقشه فرهنگی کشور درحال بازنویسی است
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه
  • رشته دندانپزشکی کودکان در قم راه‌اندازی می‌شود
  • افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان
  • دانشگاه علوم پزشکی مشهد، میزبان جشنواره شهید مطهری
  • آغاز به‌کار مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه آبادان ‌
  • زورخانه در روستاهای مستعد تیران احداث شود
  • پذیرش دانشجوی خارجی در ارشد هوشبری در دانشگاه جندی شاپور اهواز