Web Analytics Made Easy - Statcounter

« حسین سلیمیان » روز پنجشنبه در آیین  اختتامیه اجلاس سراسری نماز بخش دانش آموزی که همزمان به صورت وبینار با حضور وزیر آموزش و پرورش.، حجت الاسلام  والمسلمین محسن قرائتی رییس ستاد اقامه نماز کشور برگزار شد ، افزود: در دین اسلام تاکید بسیاری بر ادای فریضه نماز به عنوان یکی از برنامه های هدف دار و دقیق شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه نماز بهترین راهکار برای کاهش آسیب های اجتماعی است که برگزاری اجلاس های نماز از نقش تاثیرگذاری در این زمینه بویژه در بین دانش آموزان برخوردار است،خاطرنشان کرد: اقامه و توجه به نماز باید از کانون خانواده و درون خانه‌ها آغاز شود چرا که اساس و بنیان این فریضه در خانواده است و رفتار و عمل والدین، فرزندان را به نماز دعوت می‌کند.

وی بیان داشت: ترویج فلسفه و برکات نماز و قرآن در خانه و مدرسه تبیین شود تا در دوره نوجوانی و جوانی، آینده سازان از آسیب های اجتماعی در امان باشند.

سلیمیان به فرمایشات رهبر معظم انقلاب که فرمودند یکی از موثرترین راه‌ها برای کاستن آسیب‌های اجتماعی ترویج نماز است، اضافه کرد: پیوند نماز، خانه، مدرسه و مسجد از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی یادآورشد: ترویج فلسفه و برکات نماز و قرآن در خانه و مدرسه تبیین شود تا در دوره نوجوانی و جوانی،آینده سازان از آسیب های اجتماعی در امان باشند.

وی گفت: ترویج فریضه نماز می تواند نوجوانان و جوانان را ازآسیب های اجتماعی درامان نگه دارد.

رییس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش البرز با اشاره به اینکه آموزش این فریضه معنوی را باید از کودکی درخانه شروع کرد، اضافه کرد: لازم است معلمان و مربیان در مدرسه نیز به بیان فلسفه نماز و آثار پر برکت آن بپردازند.

وی عنوان کرد: اقامه نماز در زندگی آثار پر برکتی به همراه دارد و می تواند سلامت رفتار،توجه به مسائل دینی، اخلاقی، عرفی، احترام به والدین و پاسداشت مناسبت های دینی، فرهنگی، تاریخی چون قیام عاشورا و مقابله و ایستادگی در برابر دشمنان را به جوانان و نوجوانان آموزش دهد.

سلیمیان ادامه داد: اگر بخواهیم از آسیب های ضد فرهنگی در جامعه توسط ابزار و آلات دشمن در قالب جنگ نرم در امان باشیم باید از دین پاسداری کنیم تا توطئه های دشمنان خنثی شود.

وی با بیان اینکه امسال ۹ پیش اجلاس نماز در فضای مجازی و حضوری با رعایت پروتکل های بهداشتی برای دانش آموزان این استان برگزار شد، افزود: این پیش اجلاس ها با حضور ائمه جمعه در نواحی و مناطق هشتگانه آموزش و پرورش البرز با هدف ترویج فرهنگ نماز و  تبیین مبانی فرهنگی با مشارکت ستاد اقامه نماز  استان  برای دانش آموزان اجرا شد.

سلیمیان تاکید کرد: لازم است برای ترویج فرهنگ نماز دو کانون خانه و مدرسه مورد توجه قرار گیرند.

استان البرز ۵۱۲ هزار دانش آموز دارد.

برچسب‌ها وبینار مدارس البرز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وبینار مدارس البرز وبینار مدارس البرز آسیب های اجتماعی آسیب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۴۸۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید استاندار بر پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزی

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، محمد مهدی اعلایی در شورای آموزش و پرورش استان بیان کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز به مداخلات مردمی و گروه های جهادی در رابطه با پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی بین دانش آموزان داریم.   وی با اشاره به گروه‌های دانشجویی و یا اعضای انجمن اولیا و مربیان، تصریح کرد: این اقشار می‌توانند در حوزه‌های تربیتی و فرهنگی ورود کنند و تشکیل تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد می‌تواند در این زمینه موثر باشد. مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز در این نشست گفت: نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان که با عنوان اختصاری نماد خوانده می شود، طرحی در راستای کمک به آموزش و پرورش برای توانمندسازی دانش آموزان است.   نقی سیاهکالی مرادی در این راستا با اشاره به راه اندازی خط تلفن ۱۵۷۰ افزود: کارشناسان از ساعت هشت تا ۲۰ توسط این شماره به سوالات دانش آموزان، والدین و عموم جامعه پاسخ می دهند.   وی اهداف راه اندازی این طرح را شناسایی به موقع دانش آموزان در معرض خطر و توانمندسازی معلمان دانست و ادامه داد: با اجرای این طرح می‌توان با مداخله سریع و به هنگام برای دانش آموزان آسیب دیده از بسیاری آسیب‌های بزرگتر پیشگیری کرد.   سیاهکالی مرادی همچنین کنترل و کاهش عوامل مخاطره آمیز و ارایه خدمات تخصصی و به موقع و رصد و پیگیری مستمر را از دیگر دستاوردهای اجرای این طرح نامید.   استان قزوین دارای ۲۵۰ هزار دانش آموز است.

دیگر خبرها

  • رئیس جمهور: آموزش و پرورش نه مسئله با اولویت، بلکه مسئله اول کشور است
  • آموزش دانش‌آموزان سیل‌زده در مکان‌های عمومی
  • رشد ۸ درصدی توسعه متوازن رشته‌ای/ شرکت ۲۷ هزار نفر در امتحانات نهایی خرداد ماه
  • افزایش آسیب‌های اجتماعی در دانش‌آموزان / چرا طرح نماد ناقص اجرا شد؟
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت
  • نقاط حادثه‌خیز شهر قم اصلاح شود/ لزوم احداث پارکینگ مورد نیاز
  • تقویت نشاط اجتماعی با ترویج فرهنگ پهلوانی در جوانان و نوجوانان
  • تاکید استاندار بر پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزی
  • اجرا آموزش فرهنگ ترافیک در ۱۰ مدرسه همدان 
  • حج آغاز راهی طولانی برای گسترش معنویت در جامعه است