Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: برخی مسائل از حساسیت بالاتری برخوردارند و چنانچه قبل از انتشار بتوان با یک حقوقدان مشورت کرد، از بسیاری پرونده‌های دادگاه مطبوعات کاسته می‌شود.  خبرگزاری میزان - حجت الاسلام و المسلمین صادق مرادی در جلسه معارفه اعضای جدید هیئت منصفه دادگاه مطبوعات استان خوزستان، اظهار کرد: حضور در دادگاه برای هیچکس خوشایند نیست و گاهی یک رای می‌تواند سرنوشت یک فرد یا نشریه را تغییر دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

    رئیس کل دادگستری خوزستان تصریح کرد: یکی از مسائل مورد تاکید مقام معظم رهبری در بحث‌های اخیر ایشان، موضوع جهاد تبیین است و همه ما وظیفه داریم که این مسئله را مورد توجه قرار دهیم جهاد به معنای حمله و نیازمند طرح و نقشه است و هرکس که بخواهد مجاهدت کند، باید بیش از حد معمول تلاش کند البته در این راه امکان ضدحمله نیز وجود دارد و باید منتظر اقدامات دشمنان نیز بود.    وی گفت: کسانی که در عرصه فرهنگ قلم می‌زنند، یکی از بازو‌های قوی جهاد تبیین هستند و برای شرکت در این عرصه باید موقعیت‌ها و معیار‌ها را شناخت و فارغ از هرگونه گرایشات شخصی برای تحکیم نظام مقدس جمهوری اسلامی گام برداشت دشمن نیز در حال جنگ است، اما جنگ وی جنگ تخریب است و با استفاده از رسانه‌های بیگانه سعی در تخریب و تشویش اذهان عمومی دارد. در مقابل این اقدامات آنان، رسانه‌ها باید با ارائه و تبیین دستاورد‌های داخلی مردم را امیدوار کنند.    رئیس کل دادگستری خوزستان بر ضرورت استفاده از کارشناسان حقوقی در مطبوعات تاکید کرد و گفت: برخی مسائل از حساسیت بالاتری برخوردارند و چنانچه قبل از انتشار بتوان با یک حقوقدان مشورت کرد، از بسیاری پرونده‌های دادگاه مطبوعات کاسته می‌شود.    حجت الاسلام و المسلمین مرادی از اعضای هیئت منصفه مطبوعات استان خواست تا با رعایت اصل عدل و انصاف و بی طرفی، در محکمه حاضر و رای خود را صادر کنند.    معاون برنامه‌ریزی دادگستری استان خوزستان نیز در این نشست با تشریح برخی از مواد قانون مطبوعات، گفت: این هیئت هر دو سال یکبار با انتخاب ۱۴ نفر در استان تشکیل می‌شود.    در پایان این جلسه، احکام اعضای هیئت منصفه مطبوعات استان به آنان اعطا شد.   انتهای پیام/ برچسب ها: دادگاه مطبوعات دادگستری خوزستان

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دادگاه مطبوعات دادگستری خوزستان دادگستری خوزستان دادگاه مطبوعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۴۸۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایزه آزادی مطبوعات یونسکو به خبرنگاران فلسطینی رسید

یونسکو جایزه سالانه آزادی مطبوعات را به تمام خبرنگاران فلسطینی که جنگ غزه را پوشش دادند، اهدا کرد.

به گزارش ایسنا، یونسکو، نهاد فرهنگی سازمان ملل متحد، روز پنحشنبه جایزه آزادی مطبوعات را به همه روزنامه‌نگاران فلسطینی که جنگ غزه را پوشش می‌دهند، اعطا کرد.

«الجزیره» نوشت، مدیرکل یونسکو گفت که این جایزه «ادای احترام به شجاعت خبرنگارانی است که با شرایط سخت و خطرناک روبرو هستند.»

به گفته کمیته حفاظت از روزنامه‌نگاران (CPJ) و فدراسیون بین المللی روزنامه‌نگاران (IFJ) بیش از ۱۰۰ خبرنگار و اهالی رسانه، که اکثریت آن‌ها فلسطینی هستند، در هفت ماه نخست جنگ در  غزه که در ماه اکتبر آغاز شد، جان خود را از دست داده‌اند.

دفتر رسانه‌های دولتی غزه تعداد این افراد را بیش از ۱۴۰ نفر اعلام کرده است.

در حملات رژیم صهیونیستی به غزه، از ۷ اکتبر تاکنون دست‌کم ۳۴ هزار و ۵۹۶ فلسطینی به شهادت رسیده‌اند و ۷۷ هزار و ۸۱۶ فلسطینی زخمی شده‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزاری دادگاه‌های علنی بر خط در دادگستری استان کرمانشاه
  • شکایت فعالان حقوق بشر از مقامات صهیونیست به دادگاه لاهه
  • ۸ دادگاه علنی برخط در مجتمع قضایی شهید بهشتی برگزار می‌شود
  • شیرازی‌ها به دادگاه عالی ورزش شکایت می‌کنند/ تیم مهمان نباید تاوان برگزار نشدن بازی را بدهد
  • دادگاه‌های صلح تا مهرماه ایجاد شوند/ لزوم کاهش پرونده‌های معوق
  • دادگاه‌های «صلح» تا مهرماه ایجاد شوند/ لزوم کاهش پرونده‌های معوق
  • جایزه آزادی مطبوعات یونسکو به خبرنگاران فلسطینی رسید
  • آیا در دادگاه لاهه عزمی برای محکومیت نتانیاهوی جنگ‌طلب وجود دارد؟
  • وقتی بی‌بی‌سی نزد کارشناسان خودش هم مقبولیتی ندارد! + فیلم
  • آموزش سواد محیط زیستی به کودکان