Web Analytics Made Easy - Statcounter

متن کامل سخنرانی امروز (پنجشنبه) "ولادیمیر پوتین" رییس جمهوری روسیه مبنی بر اعلام «عملیات نظامی ویژه» در اوکراین منتشر شد.

به گزارش مشرق به نقل از واشنگتن پست، پوتین امروز طی فرمانی فرمان حمله نظامی به مناطق نظامی اوکراین را صادر کرد. وی طی سخنانی گفت: با وجود تهدید دائمی ناشی از قلمرو جدید اوکراین، روسیه نمی تواند احساس امنیت کند و توسعه یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اجازه دهید یادآوری کنم که در سال ۲۰۰۰ و ۲۰۰۵ ما به تروریست ها در قفقاز پاسخ نظامی دادیم. ما از تمامیت کشورمان دفاع کردیم، روسیه را حفظ کردیم و در سال ۲۰۱۴ از مردم کریمه و سپاستوپل حمایت کردیم.

پوتین افزود: «در سال ۲۰۱۵ از نیروهای مسلح برای ایجاد یک سد قابل اعتماد مقابل نفوذ تروریست ها(ی تکفیری) از سوریه به روسیه استفاده شد. آن زمان هیچ راه دیگری وجود نداشت که بتوانیم از خود محافظت کنیم؛ الان هم همین طور است».

«به من و شما هیچ فرصت دیگری برای محافظت از روسیه و مردممان داده نشده است، به جز فرصتی که امروز فراهم خواهیم کرد. شرایط ایجاب می کند که قاطعانه و فوری عمل کنیم. جمهوری خلق دونباس از روسیه درخواست کمک کرده است».

«در این راستا، مطابق ماده ۵۱ قسمت هفتم منشور سازمان ملل متحد، با تصویب شورای فدراسیون روسیه و به موجب رای مجمع فدرال در سوم اسفند سال جاری، با جمهوری خلق دونتسک و جمهوری خلق لوهانسک معاهدات دوستی و کمک متقابل را تصویب کردیم.»

«من تصمیم گرفتم یک عملیات نظامی ویژه انجام دهم؛ هدف از آن حفاظت از افرادی است که به مدت هشت سال هدف نسل کشی رژیم کی یف و مورد آزار و اذیت قرار گرفته اند و برای این منظور، ما برای غیر نظامی کردن اوکراین، و همچنین محاکمه کسانی که مرتکب جنایات خونین متعدد علیه غیرنظامیان، از جمله شهروندان فدراسیون روسیه شده اند، تلاش خواهیم کرد.»

«در عین حال، برنامه های ما شامل اشغال سرزمین های اوکراین نمی شود. قرار نیست به زور چیزی را به کسی تحمیل کنیم. اخیراً هر روز از غرب می شنویم که اسناد امضا شده توسط رژیم شوروی سابق در خصوص نتایج جنگ جهانی دوم، نباید اجرا شود؛ ما چه پاسخی می توانیم به آن بدهیم؟»

پوتین ادامه داد: نتایج جنگ جهانی دوم و همچنین فداکاری‌های مردم ما در مبارزه با نازیسم، مقدس است، اما این منافاتی با ارزش‌های والای حقوق بشر و آزادی‌های مبتنی بر واقعیت‌هایی ندارد که در طول این مدت شکل گرفته است. همچنین ناقض حق ملتها برای تعیین سرنوشت خود مندرج در ماده یک منشور ملل متحد نیست.

«اجازه دهید به شما یادآوری کنم که نه پس از ایجاد اتحاد جماهیر شوروی و نه پس از جنگ جهانی دوم، هیچ کس از مردمی که در مناطق خاصی از جمله در اوکراین مدرن زندگی می کردند، نپرسید که خودشان چگونه می خواهند زندگی خویش را بسازند. سیاست ما بر اساس آزادی انتخاب برای همه است تا هر کس بتواند آینده خود و فرزندانش را تعیین کند.»

رییس جمهور روسیه بامداد امروز (پنجشنبه) در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی ارتش روسیه در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.  

پوتین هشدار داد: مسئولیت هرگونه خون‌ریزی احتمالی بر عهده دولت اوکراین خواهد بود و مطمئن است نیروهای نظامی روسیه به وظایف خود عمل خواهند کرد.

رئیس جمهوری روسیه بلافاصله پس از اعلام عملیات نظامی در منطقه دونباس، در اظهارات تلویزیونی خواستار «توقف نظامی‌سازی» اوکراین شد.

منبع: ایرنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین بورس سفر به قطر قیمت اوکراین روسیه سازمان ملل متحد منطقه دونباس شورای فدراسیون روسیه ولادیمیر پوتین دولت اوکراین خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت عملیات نظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۴۸۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی دولت روسیه اعلام کرد در شرایط حاضر هیچ بستری برای آغاز گفت‌وگوهای صلح بین اوکراین و روسیه وجود ندارد.

وی با اشاره به شکست گفت‌وگوهای مقامات اوکراینی و روس در ماه‌های اولیه جنگ در استانبول ترکیه گفت: دلیل امتناع اوکراین از ادامه مذاکرات در استانبول فشار مستقیم از سوی لندن بود، باقی همه حدس و گمان است.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه خردادماه پارسال در نشست با رهبران آفریقایی که با هدف میانجی‌گری مذاکرات صلح بین مسکو و کی‌یف، به روسیه سفر کرده بودند، برای نخستین بار اسنادی محرمانه را افشا کرد!

پوتین در این نشست فاش کرد که پس از «توافق صلح پارسال بین مسکو و کی‌یف در ترکیه»، نیروهای روسیه از کی‌یف و مناطق تحت کنترل اوکراین خارج شده بودند. وی اضافه کرد که «پس از خروج داوطلبانه نیروهای روسیه به عنوان بخشی از این توافق، کی‌یف از امضای توافق خودداری کرده است.»

به گفته پوتین، مسکو و کی‌یف در بهار ۲۰۲۲ در استانبول به طور ضمنی با پیش‌نویس این توافق که «پیمان بی‌طرفی دائمی و ضمانت‌های امنیتی برای اوکراین» نام داشته، موافقت کرده بودند و پس از آنکه روسیه به تعهدات خود ذیل این توافق عمل کرده و از کی‌یف خارج می‌شود، اوکراین بدعهدی کرده و از امضای توافق خودداری می‌کند.

براساس این سند، انگلیس، چین، روسیه، آمریکا، فرانسه و ترکیه به عنوان ضمانت‌دهندگان ایفای نقش می‌کردند. به باور پوتین، عدم تعهد کی‌یف به این توافق ناشی از «اقدامات و تلاش‌های مخرب غرب» بوده است. رئیس جمهور روسیه به نقل از گزارش نشریه «فارین اِفرز»، خاطرنشان کرد که این تحولات (بدعهدی اوکراین) با سفر بوریس جانسون، نخست وزیر وقت انگلیس به کی‌یف تلاقی داشته و جانسون، طلایه‌دار تلاش‌های غرب برای مانع‌تراشی در مسیر اجرای این توافق بوده است.

به نوشته این نشریه، چند منبع آگاه پیش‌تر درباره تأثیر تلاش‌های جانسون برای متوقف کردن مذاکرات، روشنگری و تأیید کرده بودند که در جریان سفر به کی‌یف، جانسون، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین را ترغیب کرده تا مذاکرات با روسیه را به دو دلیل اصلی متوقف کند؛ نخست آنکه «مذاکره با پوتین ممکن نیست» و دوم اینکه «غرب در حال حاضر (در آن برهه) آمادگی پایان جنگ را ندارد.»

کد خبر 6089884

دیگر خبرها

  • تغییر مجدد معادلات جنگ اوکراین
  • دوگین: اوکراین نباید وجود داشته باشد!
  • «دوگین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟
  • پولیتیکو : مرد شماره دو روسیه از ولادیمیر پوتین هم ترسناک تر است/ نیکلای پاتروشف استفاده از سلاح هسته ای را تبلیغ می کند
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • وال استریت ژورنال: سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا پوتین را در مرگ ناوالنی دخیل ندانستند
  • افشاگری دی‌ولت از سند محرمانه‌ای که می‌توانست به جنگ اوکراین پایان دهد
  • هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد