Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل "صنعت، جامعه و دانشگاه" دانشگاه آزاد با بیان این که توجه به گسترش تعاملات ملی و بین‌المللی در حوزه پژوهش و فناوری در دستور کار اداره کل صنعت گفت: در راستای رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه قراردادهای برون دانشگاهی بین المللی، فراخوان ط‌رح‌های مشترک ایران و ترکیه تحت عنوان «فراخوان شمس تبریزی» اعلام شد که این فراخوان در قالب همکاری سازمان تحقیقات پژوهشهای علمی و فناوری ترکیه (توبیتاک) و دانشگاه های کشور انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، لاله ملک نیا با اشاره به اینکه رویداد گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی، با شعار ۱۰۰۰ گروه پژوهشی و زیرساخت، ۱۰۰۰ ایده و استارت‌آپ و ۱۰۰۰ شرکت فناور و خلاق، یک رویداد ملی است، خاطرنشان کرد: این رویداد در راستای اهداف برنامه راهبردی سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی و دیگر اسناد بالادستی در حوزه علم و فناوری برگزار می‌شود.

وی یکی از اهداف برگزاری این رویداد را حرکت به سمت انجام پژوهش‌های کاربردی حل مسئله، ماموریت گرا و اقتدارآفرین ملی و همچنین، حضور مؤثر در بخش‌های مختلف صنعت و جامعه به منظور شناسایی مشکلات ملی و محلی با هدف رفع نیازهای اساسی کشور دانست و افزود: توجه به گسترش تعاملات ملی و بین‌المللی در حوزه پژوهش و فناوری در دستور کار اداره کل صنعت، جامعه و دانشگاه قرار گرفته است.

ملک نیا تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یکی از ارکان مهم علمی کشور برگزاری این رویداد را یکی از اولویت های اصلی برنامه های خود در حوزه تحقیقات، فناوری و نوآوری می داند و تلاش دارد تا در سالگرد چهل سالگی این نهاد علمی گامی بلند و تاثیرگذار در حرکت به سمت تبدیل شدن به دانشگاه نسل سوم و چهارم بردارد.

وی با بیان اینکه حضور در این رویداد به امکان ارتباط مستقیم و مؤثر مراکز علمی با صنایع در حوزه های مختلف فناوری کمک می کند، خاطرنشان کرد: معرفی و شناساندن دستاوردها و توانمندی های دانشگاه آزاد اسلامی از دیگر نتایج این رویداد است. در این رویداد پتانسیل های علمی و توانمندی های تجهیزاتی به همراه محصولات و دستاوردهای دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه تحقیقات، فناوری و نوآوری در معرض بازدید زیست بوم فناوری کشور قرار خواهد گرفت و یقینا، این اتفاق در گسترش ارتباطات برون‌دانشگاهی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی و تجهیزاتی دانشگاه برای انجام پژوهش‌های تقاضامحور بسیار موثر خواهد بود.

ملک نیا افزود: در راستای پیگیری های بعمل آمده و همکاری مشترک اداره کل صنعت جامعه و دانشگاه، اداره کل مطالعات، همکاری های بین المللی و دیپلماسی علمی دانشگاه، معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز و همچنین دانشگاه تبریز، امکان شرکت دانشگاه آزاد اسلامی در سومین فراخوان طرح های مشترک جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه(TUBITAK)، فراهم شده است.

ملک نیا ضمن تشریح اهداف این فراخوان اظهار کرد: این فراخوان به دنبال برگزاری موفقیت آمیز فراخوان های اول و دوم طرح های پژوهشی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه در سال های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ و بنا به اعلام رضایتمندی طرفین به ویژه با درخواست توبیتاک ابلاغ می‌شود. محققان و اعضای هیئت علمی شاغل در دانشگاه آزاد اسلامی بعد از حصول توافق با یکی از محققان و اعضای هیئت علمی مراکز تحقیقاتی یا دانشگاه های ترکیه و تهیه پروپوزال مشترک، نسبت به بارگذاری طرح در وبگاهی که به همین منظور درنظر گرفته شده است، اقدام می کنند تا پس از بررسی کمیته‌های داوری طرفین و تایید داوران، مراحل تصویب نهایی طرح طی شود.

به نقل از دانشگاه آزاد، کلیه اطلاعات و ضوابط مربوط به این طرح ها، به همراه فرم پروپوزال و برنامه زمان بندی، جهت استفاده محققان دانشگاه آزاد اسلامی در سایتwww.project.iaut.ac.ir در دسترس است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامي ایران و ترکیه دانشگاه آزاد اسلامی بین المللی اداره کل ملک نیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۴۸۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح مرکز آموزش وتوسعه ی فناوری های دانشگاه آزاد اسلامی سنندج

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان ، قائم مقام رئیس دانشگاه آزاداسلامی کشور امروز در شورای استانی دانشگاه آزاد کردستان با بیان اینکه فارغ التحصیلان بدون مهارت دچار کمبود کار و شغل خواهند شد گفت باید با ورود رشته‌های مهارتی و مهارت آموزی زمینه را برای اشتغال جوانان فراهم کرد.

سروری مجد در این جلسه از ایجاد سامانه پژوهش یاب برای رصد فعالیت دانشگاه در سراسر کشور خبر داد و گفت ساماندهی امور جذب هیئت‌های و جلوگیری از رکود علمی از اهداف ایجاد این سامانه است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج هم در این جلسه از ثبت نام ۱۳ هزار و ۶۴۲ دانشجو در سال تحصیلی جاری خبر داد و گفت امسال ۳۴ درصد نسبت به سال قبل افزایش دانشجو داشته ایم.

میمنت آبادی گفت دانشگاه آزاد استان کردستان در حال حاضر در بیش از ۳۰۰ رشته از کاردانی تا دکترای تخصصی دانشجو پذیرش می‌کند و پارسال ۸ رشته به رشته‌های آموزشی این دانشگاه اضافه شد.

در ادامه این مراسم مرکز آموزش و توسعه فناوری‌های پیشرفته این دانشگاه در راستای تحقق مهارت آموزی در دانشگاه افتتاح شد.

دیگر خبرها

  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه علمی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد مرکزی با یک واحد صنعتی
  • لزوم توجه به فعالیت‌های پژوهشی حوزه مهدویت در دانشگاه‌ها
  • تعداد دفاتر تقریب به ۳۵ دفتر در دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور رسیده است
  • راهکارهای دانشگاهی برای تحقق «جهش تولید با مشارکت مردم»
  • درآمدهای غیرشهریه‌ای در دانشگاه آزاد حرف نخست را می‌زند
  • رویداد صدرا در دانشگاه آزاد بوئین‌زهرا تا 13 اردیبهشت ادامه دارد
  • رویداد بزرگ صدرا در دانشگاه آزاد بویین‌زهرا آغاز به کار کرد
  • باید فبین‌فود را در سطح بین‌المللی گسترش دهیم
  • افتتاح مرکز آموزش وتوسعه ی فناوری های دانشگاه آزاد اسلامی سنندج
  • برگزاری رویداد صدرا با حضور ۲۵ شرکت صنعتی در دانشگاه آزاد همدان