Web Analytics Made Easy - Statcounter

دندانپزشکان توصیه می کنند با رعایت بهداشت دهان و دندان مانع از تغییر رنگ دندان ها شویم و اگر به هر دلیل دندان ها بیش از حد تغییر رنگ دادند با روش های دندانپزشکی و یا در منزل دندان ها را سفید کنیم. آنچه در این صفحه می خوانید بهترین روش های سفید کردن دندان ها در مطب دندانپزشک و در خانه هستند.

بلیچینگ دندان

بهترین روش دندانپزشکی برای سفید کردن دندان ها بلیچینگ دندان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این روش که در مطب دندانپزشک صورت می گیرد، مواد شیمیایی سفید کننده ای به سطح جلوی دندان ها متصل می شود. سپس با تاباندن لیزر یا نور آبی رنگی به آن مواد، رنگدانه های روی سطح دندان از بین می روند و دندان به این شکل سفیدتر می شود. دندانپزشکان می توانند دندان های شما را با این روش تا چند پرده از آنچه که هستند سفیدتر کنند.

لمینت دندان

چنانچه انتظارات شخص از سفید شدن دندان غیرطبیعی و زیاد باشد، دیگر نمی تواند با کمک بلیچینگ دندان هایش را سفید کند. در چنین شرایطی دندانپزشکان لمینت دندان را پیشنهاد می کنند. این لمینت های سرامیکی نوعی ونیر یا پوسته نازک دندانی هستند که روی سطح دندان ها متصل شده و نه تنها عیوب ظاهری دندان را برطرف می کنند بلکه به سفید شدن دندان منجر می شوند. با لمینت ها می توان دندان را هراندازه که می شود سفید نشان داد.

 

ونیر کامپوزیت دندان

ونیرهای کامپوزیتی نیز مانند لمینت های دندانی، از خانواده ونیرها هستند. آن ها مشابه لمینت ها به صورت لایه های سفید و زیبا به سطح جلوی دندان ها متصل می شوند. هزینه کامپوزیت دندان نسبت به لمینت ها بسار مناسب است و می تواند به خوبی عیوب ظاهری دندان را بپوشاند و دندان را تا حد زیادی از آنچه که هست سفید کند.

 اگر فکر می کنید بلیچینگ دندان انتظارات شما از سفید شدن دندان را به اندازه کافی برآورده نمی کند و از طرفی هزینه لمینت ها برایتان زیاد است می توانید طرح لبخند خود را با ونیر های کامپوزیتی تا چند پرده بیشتر از بلیچینگ سفید کنید.

(نکته: کامپوزیت ونیر در یک جلسه و توسط دندانپزشک انجام می شود. این ونیرها از خمیر کامپوزیت دندان ایجاد می شوند. کامپوزیت ابتدا به صورت خمیر در یک سرنگ تیره رنگ نگهداری می شود. دندانپزشک مقدار کمی از آن را از محفظه خارج کرده و روی دندان قرار می دهد پس از پخش کردن آن روی سطح دندان، توسط یک نور آی رنگ سفت و سخت می کند. این در حالی است که لمینت ها پس از قالبگیری در لابراتوار ساخته می شوند و دندانپزشک در ساخت آن ها مستقیما نقش ندارد.)

خمیر دندان های سفید کننده

اگر نخواهید از طریق روش های دندانپزشکی اقدام به سفید کردن دندان ها کنید می توانید رو به روش های خانگی بیاورید. شاید اولین و بهترین روش خانگی برای سفید کردن دندان ها استفاده از خمیر دندان هایی باشد که قابلیت سایندگی بیشتری دارند. در واقع اغلب خمیر دندان ها توانایی سایش مینای دندان دارند اما یک سری از آن ها با دارا بودن مقادیر بیشتر مواد ساینده، بهتر به تمیز و سفید شدن دندان ها کمک می کنند.

دندانپزشکان توصیه می کنند که خمیر دندان های سفید کننده را به مدت 2 هفته استفاده کنید تا بتوانید مقداری دندان ها را از آنچه که هستند سفید تر کنید. البته اگر شما شخصی هستید که دندان های حساسی دارید بهتر است از خمیر دندان های سفید کننده بدون نظر دندانپزشک استفاده نکنید.

نوار سفید کننده

یک سری نوار های شفاف مشابه با نوارچسب های معمولی وجود دارد که آغشته به مواد شیمیایی سفید کنننده دندان هستند. این نوارها را می توان روی سطح خارجی دندان ها قرار داد. بعد از چند بار استفاده می توان شاهد سفید شدن دندان ها بود.

این نوارها بدون نسخه هستند و شما می توانید آن ها را از داروخانه ها خریداری کنید. البته اگر برای خرید بهترین نوار سفید کننده از یک دندانپزشک مشورت بگیرید بد نیست. دقت داشته باشید که استفاده از این نوارها جهت سفید کردن دندان ها نباید به شکل غیر اصولی و یا در طولانی مدت صورت بگیرد زیرا مینای دندان و لثه ممکن است در برخورد طولانی مدت با مود یا ترکیبات نوارها دچار تحریک و آسیب شود.

استفاده از جوش شیرین

جوش شیرین یکی از بهترین روش های خانگی برای سفید کردن طبیعی دندان ها است. از آنجا که در هر خانه ای پیدا می شود، می توان از آن به عنوان دم دست ترین شیوه سفید کردن دندان ها استفاده کرد.

برای اینکه بتوانید دندان ها را با این روش سفید کنید می توانید مقداری پودر جوش شیرین را در آب حل کرده و سپس آن را در دهان بچرخانید. دقت کنید که نباید محلول ایجاد شده را قورت داد زیرا می تواند حالت ناخوشایندی برایتان ایجاد کند. همچنین می توانید مقداری جوش شیرین را روی مسواک خود قرار داده و با آن دندان ها را تمیز کنید. پس از استفاده حتما دهان را شستشو دهید.

رعایت بهداشت دهان و دندان

مسواک زدن، نخ دندان کشیدن و استفاده از دهانشویه ها آن هم به صورت منظم، بیشترین تاثیر را بر سفید شدن دندان ها و سفید ماندن آن ها دارد. در واقع اگر افراد تلاش کنند هر روز دست کم برای دو نوبت مسواک بزنند به احتمال زیاد می توانند بدون نگرانی از تغییر رنگ دندان ها برای مدت های طولانی لبخند و دندان های سفیدی داشته باشند.

البته به جز تمیز کردن دهان و دندان، داشتن یک رژیم غذایی سالم و به دور از شیرینی جات یا خوراکی های اسیدی نیز می توان سلامت و رنگ طبیعی دندان ها را حفظ کرد. سعی مصرف این مواد را کاهش دهید و در صورت مصرف نیز بلافاصه دهان و دندان را با آب تمیز شستشو دهید. همچنین از نیم تا 1 ساعت بعد از صرف چنین خوراکی هایی حتما مسواک بزنید.

منبع: فارس

کلیدواژه: دندان لمینت فارس سفید کردن دندان ها سفید شدن دندان خمیر دندان دندان های سفید بلیچینگ دندان خمیر دندان ها دهان و دندان دندان ها بهترین روش سفید کننده جوش شیرین لمینت ها روی سطح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۴۸۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواص شگفت‌انگیز پوست موز که شاید از آن بی‌خبری!

به گفته متخصصان، پوست موز بسیار مغذی و سرشار از فواید است. در این مطلب به برخی از فواید پوست موز نگاهی انداخته‌ایم.

همشهری در خبری نوشت:هخطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد: مشخص شده که پوست موز سرشار از پلی فنول‌ها، کاروتنوئیدها و سایر آنتی اکسیدان‌ها است که از بدن در برابر رادیکال‌های آزاد سرطان زا محافظت می‌کند. مصرف بیشتر پوست موز می تواند سطح آنتی اکسیدان را افزایش داده و احتمال ابتلا به سرطان را کاهش دهد.

افسردگی را کاهش می‌دهد: ویتامین B۶ و محتوای بالای تریپتوفان موز می‌تواند به بهبود برخی از علائم افسردگی و سایر اختلالات خلقی کمک کند.

کلسترول را کاهش می‌دهد: پوست موز دارای فیبرهای محلول و نامحلول است که باعث کاهش کلسترول و جلوگیری از چسبیدن کلسترول به دیواره رگ ها می‌شود. این خاصیت پوست موز به کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی کمک می‌کند.

برای چشمان خوب است: پوست موز برای چشم مفید است و احتمال ابتلا به آب مروارید را کاهش می‌دهد. گفته می‌شود قرار دادن آن روی چشم به کاهش پف کردگی کمک می‌کند. همچنین، لایه برداری با موز به روشن شدن حلقه‌های تیره زیر چشم و کاهش ظاهر خطوط ریز کمک می‌کند.

یبوست را برطرف می‌کند: موز سرشار از فیبر است و به حرکات منظم روده کمک می‌کند. فیبر به رشد باکتری‌های خوب در روده کمک کرده که باعث تقویت هضم می‌شود و روده را سالم نگه می دارد.

دندان‌ها را درخشان می‌کند: به گفته متخصصان، مالیدن پوست موز به دندان‌ها یک دقیقه در روز به مدت یک هفته می‌تواند به درخشندگی دندان کمک کند. موز سرشار از پتاسیم و منیزیم است و در صورت تماس با دندان مواد معدنی آن جذب مینا شده و دندان‌ها را سفید می‌کند.

جوش‌ها را درمان می‌کند: اگر از جوش‌های روی صورت‌تان خسته شده‌اید و این جوش‌ها شما را اذیت می‌کنند، به سادگی شروع به مالیدن پوست موز روی صورت خود کنید و در عرض یک هفته تفاوت را مشاهده کنید. پوست موزبه کاهش التهاب در پوست کمک می‌کنند و همچنین سرشار از فنولیک است که مملو مواد ضد میکروبی برای درمان جوش و آکنه است.

درد را کاهش می‌دهد: بر اساس نتایج مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۱ انجام شد، پوست موز سرشار از ترکیبات فعال زیستی مانند کاروتنوئیدها و پلی فنول‌ها است. پوست موز همچنین سرشار از خواص ضد التهابی است و به کاهش درد بدن کمک می‌کند.

از پوست در برابر اشعه فرا بنفش محافظت می‌کند: پوست موز سرشار از ترکیبات زیست فعال مانند فنولیک‌ها، فلاونوئیدها، تانن‌ها، کاروتنوئیدها و آلکالوئیدها است که به جلوگیری از رادیکال‌های آزاد و همچنین محافظت از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش کمک می‌کند.

دیگر خبرها

  • فقر، مشتری ثابت دندان‌پزشکی زیرپله‌ای
  • مصرف عسل چه کمکی به سلامت دهان و دندان می‌کند؟
  • بهترین ورزش برای تقویت قوای جنسی
  • کشف ۱۰ تن خمیر مایه در بناب
  • ویدئوی عجیب از وضعیت آموزشی دانشجویان دندانپزشکی 
  • صد و شصتمین کاغذ خبر ایسکانیوز منتشر شد
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز
  • رولت یخچالی یک شیرینی فوری بدون نیاز به فر
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز که شاید از آن بی‌خبری!
  • پلمب ۱۳ مرکز مداخله‌گر دندانپزشکی در خراسان رضوی