Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@13:26:25 GMT

اهمیت تعامل تجاری میان بخش خصوصی ایران و پاکستان

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۴۸۳۹۷

اهمیت تعامل تجاری میان بخش خصوصی ایران و پاکستان

ایسنا/خراسان رضوی رئیس اتاق بازرگانی لاهور پاکستان با اشاره به مناسبات فرهنگی و تجاری میان ایران و پاکستان گفت: متاسفانه تعاملات بازرگانی و مناسبات تجاری بین دو کشور ایران و پاکستان طی سال‌های اخیر محدود شده و دلیل این محدودیت‌ها اعمال تحریم‌ها و نبود کانال‌های مناسب تجاری بوده است. امید است روابط تجاری بین ایران و پاکستان دوباره آغاز شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایجاد تعامل تجاری با بخش خصوصی بسیار اهمیت داشته و از ایجاد تعامل تجاری با بخش دولتی آسانتر است.

بیان نعمان کبیر امروز پنجم اسفند ماه در نشست هیات اتاق بازرگانی لاهور پاکستان و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی که در محل اتاق مشهد برگزار شد، اظهار کرد: ما از شهر لاهور، شهری به نام صلح و آرامش آماده‌ایم. اتاق بازرگانی لاهور قدمتی ۱۰۰ ساله داشته و ۲۰۰۰ نفر عضو در این اتاق مشغول به فعالیت هستند.

وی افزود: پاکستان و ایران همسایگان یکدیگر بوده و مرز مشترک بین این دو کشور وجود دارد. همچنین همیشه رابطه براداری بین این دو کشور برقرار بوده است، متاسفانه تعاملات بازرگانی و مناسبات تجاری بین این دو کشور طی سال‌های اخیر محدود شده و دلیل این محدودیت‌ها اعمال تحریم‌ها و نبود کانال‌های مناسب تجاری بوده است؛ چنانکه ما خواستار لغو این تحریم‌ها هستیم.

رئیس اتاق بازرگانی لاهور پاکستان تصریح کرد: امید است روابط تجاری بین ایران و پاکستان دوباره آغاز شود. ایجاد تعامل تجاری میان بخش خصوصی بسیار اهمیت داشته و از ایجاد تعامل تجاری با بخش دولتی آسانتر است.

در ادامه محمدرضا توکلی زاده، عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی اظهار کرد: امید است این جلسه آغاز رابطه بهتری میان دو کشور و دو ملت ایران و پاکستان به خصوص در بحث تجارت و صنعت باشد و سرمایه گذاری‌های مشترکی صورت گیرد، تا هم ایرانیان و هم تجار پاکستان به مناسبات تجاری بپردازند.

در ادامه غلامعلی رخصت، رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی اظهار کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران به گسترش روابط تجاری با کشورهای همسایه به خصوص کشور پاکستان اهتمام دارد، در همین  راستا بخش خصوصی نیز به ایجاد مراودات تجاری مناسب با کشور پاکستان علاقه دارد.

وی افزود: تلاش می‌شود تا در این سفر ارتباطات تجاری مناسبی ایجاد شود.

ادامه دارد...

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی ایران و پاکستان صادارت اتاق بازرگانی مشهد تجارت اتاق بازرگانی لاهور ایجاد تعامل تجاری ایران و پاکستان خراسان رضوی تجاری بین دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۴۸۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ۲۵ هیات تجاری در اکسپو با وجود تحریم نشان از رشد ایران دارد

امتداد - حضور کشور‌های مختلف برای بازدید از توانمندی‌های صادراتی ایران با وجود تحریم‌ها نشان می‌دهد، ایران مسیر رشد و توسعه را طی می کند.

به گزارش پایگاه خبری امتداد به نقل از ایبنا  ، حسین پیرموذن، نایب‌رئیس اتاق ایران در بازدید از نمایشگاه ایران‌اکسپو ۲۰۲۴ (نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران) تأکید کرد: کمک به درآمدزایی کشور با توجه به تنگنا‌های اقتصادی و ارزی حاکم، یکی از برنامه‌های اصلی اتاق ایران در دوره دهم است.

وی تصریح کرد: بخش خصوصی و در رأس آن اتاق ایران تلاش می‌کند طی سالی که به‌عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری شده است، زمینه تولید و صادرات بیشتر را فراهم کند. در این مسیر به حمایت‌های دولت هم نیاز دارد. خوشبختانه همکاری که برای برگزاری ایران‌اکسپو در ابتدای امسال بین بخش خصوصی و دولت صورت گرفت شروع خوب و امیدوارکننده‌ای در همین راستا بود.

پیرموذن ادامه داد: در ایران‌اکسپو توانمندی‌های صادراتی ایران را به نمایش گذاشتیم و با حضور هیأت‌های تجاری از ۲۵ کشور مختلف نشان دادیم که اقتصاد ایران با وجود محدودیت‌های ناشی از تحریم توانسته است سطح تولید و به دنبال آن صادرات خود را ارتقا دهد.

نایب‌رئیس اتاق ایران افزود: هیأت‌های تجاری مختلفی که به دعوت اتاق ایران از نمایشگاه اکسپو دیدن کردند، نشست‌های رودررویی با فعالان اقتصادی ایرانی داشتند که همچنان ادامه دارد. بدون شک ایران برای مقابله با محدودیت‌های ناشی از تحریم به برگزاری نمایشگاه‌هایی از این دست نیاز دارد تا بتواند خود را به بهترین شکل معرفی کند.

پیرموذن از مطلوبیت کالا‌های ایرانی در بین فعالان اقتصادی دیگر کشور‌ها سخن گفت و تأکید کرد: ابراز علاقه‌مندی این تعداد از کشور‌های مختلف برای بازدید از توانمندی‌های صادراتی ایران نشان می‌دهد که باوجود تحریم‌ها، ایران قادر است مسیر رشد و توسعه را طی کند.

وی تأکید کرد: افزایش سطح درآمد‌های ارزی کشور در این تنگنا‌های اقتصادی یکی از برنامه‌های اصلی اتاق ایران است.

منبع: مهر

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • بخش‌خصوصی به‌شرط وجود زیرساخت‌ها، تجارت خارجی کشور را توسعه می‌دهد
  • ارتباط اتاق ها با هدف ارتقا شبکه سازی ارتقا یابد
  • حضور ۲۵ هیات تجاری در اکسپو با وجود تحریم نشان از رشد ایران دارد
  • رشد اقتصادی در گرو صلح جهانی است
  • اثرگذار بودن برگزاری نشست‌های اصفهان درتوسعه همکاری‌های تجاری
  • پاکستان بر عزم خود برای اجرای پروژه خط لوله گاز صادراتی ایران تأکید دارد
  • اثرگذار بودن برگزاری نشست‌ها درتوسعه همکاری‌های تجاری
  • ایجاد فضایی برای حضور شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در خوارزم ازبکستان
  • بخش خصوصی به افزایش همکاری کشورهای آسیا کمک می‌کند
  • ظرفیت های استان تهران برای تعامل اقتصادی با «واسط»عراق مهیا است