Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار لرستان گفت: عملیات احداث سد معشوره با سرمایه گذاری بخش خصوصی اجرایی می‌شود

به    گزارش   خبرگزاری   برنا   از    لرستان ؛   زیویار در دیدار با  قاسمی مدیرعامل بانک پاسارگاد کشور ضمن  تقدیر از اقدامات ارزشمند برخی از بانک‌ ها و موسسات مالی  اظهار کرد: معمولاً بانک ها با نگاه اقتصادی و سرمایه گذاری و کسب درآمد وارد پروژه ها می شوند ولی در برخی موارد وجه فرهنگی، مشارکت و نگاه حمایتی خصوصاً در  مدرسه سازی مورد توجه قرار گرفته است که در استان لرستان توسط بانک پاسارگاد ۲۹ مدرسه احداث شده و در پاره ای موارد تعهدات دیگری را به صورت داوطلبانه در مورد آینده تحصیلی دانش آموزان برنامه ریزی کرده است که اقدامی ارزشمند و نگاهی دلسوزانه است و نمی توان در قالب عدد و رقم ارزش این موضوع را  به نمایش گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود : لرستان از نظر اقتصادی توانمندی‌های بالقوه زیادی دارد و در زمینه ی کشاورزی قابلیت کشت انواع محصولات در استان وجود دارد اما با توجه به اینکه ۹۰ درصد اراضی به صورت دیم  و ۱۰ درصد آبی کشت می شوند،احداث سد تنگ معشوره می تواند موثر و گره‌گشا در رونق کشاورزی استان باشد.

 زیویار با اشاره  به سفر اخیر ریاست محترم جمهور به لرستان، تصریح کرد: احداث این سد به منظور کنترل سیلاب در لرستان و خوزستان و همچنین توسعه کشاورزی، اشتغال و رونق اقتصادی در دستور کار دولت قرار گرفته و در تفاهم‌نامه‌ای بین وزارت نیرو و بانک پاسارگاد به عنوان سرمایه گذار بخش خصوصی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

استاندار لرستان  ادامه داد: در جلسه امروز همچنین تفاهم‌نامه های دیگری از جمله ترویج کشاورزی گلخانه‌ای که پتانسیل آن در استان  وجود دارد مورد توافق قرار گرفت.

 زیویار به طراحی سامانه صادراتی که در پروژه‌های اقتصادی استان مشارکت دارد و تولید را بالا می‌برد اشاره کرد و افزود:  این طرح از محل افزایش تولید می تواند صادرات غیر نفتی را در سطح بین الملل افزایش دهد که امروز مورد توافق قرار گرفت.

او  همچنین در خصوص تولید انرژی خورشیدی ،گفت:  ۱۰۰ هکتار زمین در اختیار بانک‌پاسارگاد قرار خواهد گرفت که پس از کارشناسی‌های لازم بخشی از ۵ هزار مگاوات نیروگاه های خورشیدی که قرار است توسط بانک پاسارگاد در کشور ایجاد شود به لرستان اختصاص یابد.

 استاندار لرستان در پایان به سرمایه گذاری های دیگری توسط بانک پاسارگاد در طرح هایی مانند؛ احداث گاوداری و ساخت کارخانه‌ لاستیک سازی و پروژه های اقتصادی دیگر در سطح استان اشاره کرد.

همچنین قاسمی مدیرعامل بانک پاسارگاد کشور در این دیدار ، گفت: این بانک آمادگی کامل دارد تا با همت مدیران و مسئولان  استان، موجبات توسعه اقتصادی و فرهنگی را در لرستان فراهم آورد که در این زمینه تا کنون هزار پروژه در سطح کشور به این بانک معرفی شده و بعنوان نمونه برخی از آنها مانند؛ شرکت ماشین سازی کیهان خرم آباد، شرکت سیمان سفید زاگرس، شرکت آرمان شیمی بهار و شرکت پتروشیمی لرستان اعتبارات لازم را دریافت کرده و سایر پروژه ها در حال بررسی است.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا سرمایه گذاری درآمد مدرسه دانش آموزان کشاورزی اشتغال دولت وزارت نیرو سرمایه بخش خصوصی انرژی خورشیدی زمین سیمان شیمی پتروشیمی بخش خصوصی سرمایه گذاری سد معشوره بانک پاسارگاد سرمایه گذاری پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۴۸۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درویش مدیرعامل پرسپولیس پس از خصوصی‌سازی

به گزارش "ورزش سه" سرانجام مالکیت کنسرسیوم بانک‌های خریدار سهام 85 درصدی پرسپولیس نهایی و رسمی شد تا در آخرین روز تایم لاین ای اف سی برای صدور مجوز حرفه‌ای این اتفاق نهایی شود و با بارگذاری مدارک لازم بحث مالکیت مشترک سرخابی‌ها پایان یابد.

اما در نهایت کنسرسیومی متشکل از شش بانک مالکیت بخش عمده سهام شرکت فرهنگی ورزشی پرسپولیس را در اختیار گرفت که در رأس آن بانک شهر قرار دارد.

بانک شهر 30 درصد سهام پرسپولیس را در اختیار دارد اما با توجه به مدیریت خود بر این کنسرسیوم عملا سهام‌های 5 درصدی اقتصاد نوین، رفاه و صادرات هم زیر نظر بانک شهر خواهد بود و عملا 45 درصد سهام متعلق به این بانک است.

امروز مدیرعامل بانک شهر اعلام کرد تغییری در رأس هرم مدیریتی باشگاه پرسپولیس ایجاد نخواهد شد، چرا که درویش ارتباط بسیار خوبی با مدیران این باشگاه داشته و طی دو سال و چهار ماه حضورش در رأس باشگاه پرسپولیس همکاری مستمری با مدیران این بانک داشته است.

با این شرایط درویش حداقل تا پایان فصل جاری یعنی تا دو ماه دیگر مدیرعامل پرسپولیس خواهد بود و بعد از آن با تغییر ارنج هیئت مدیره مدیرعامل جدیدی انتخاب می‌شود که باز هم با اکثریت نمایندگان بانک شهر در هیئت مدیره احتمال ادامه حضور درویش در مسند فعلی‌اش وجود دارد.

دیگر خبرها

  • چقدر وام بدون ضامن پرداخت شد ؟
  • چقدر وام بدون ضامن پرداخت شد؟
  • آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگراه در محور خاش - سراوان
  • آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگراه در محور خاش سراوان + عکس
  • عملیات اجرایی پل خورگو آغاز شد
  • کمبود اعتبار ۲۵۰میلیاردی برای احداث ساختمان استانداری لرستان
  • آغاز عملیات اجرایی ۱۳۴ واحد مسکونی در شهر گهرو
  • آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگراه در محور خاش- سراوان
  • بدهی کلان استقلال به بانک سهام‌دار پرسپولیس!
  • درویش مدیرعامل پرسپولیس پس از خصوصی‌سازی