Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: در این مدت که در خدمت دانشگاه بودم، دانشگاه در ابتدا به لحاظ مسائلی که در چند سال گذشته رخ داده بود گسستگی داشته که به همت مدیران خوب با اتفاقاتی که افتاد از مشکلات درونی عبور کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اصل این بوده که باید ریل دانشگاه اصلاح شود، تصریح کرد: تأثیراتی مختلفی را فرهنگ و اجتماع داشت که همه آن مثبت نبوده و در اختیار اجتماع و خدمت مردم به طور عمیق نبود.

رئیس دانشگاه آزاد ادامه داد: در گذشته دانشگاه تنها به دادن مدرک اکتفا کرده بود و بیکاری محصلان و ناامیدی آنها تأثیر منفی در جامعه داشت.

طهرانچی با اشاره به برنامه پنج ساله در هیأت امناء دانشگاه گفت: این برنامه سه رکن دارد که نخستین برنامه آن تربیت قوه عاقل و گسترش فضای انقلاب در سیر کار تعلیم را بر عهده بگیرد و جریان آموزش ما با یک سری خط‌دهی محور تربیت بر محور امامت باشد.

وی با بیان اینکه جشنواره امامت و مهدویت در ماه رجب در بیرجند برگزار شد، یادآور شد: این جشنواره نخستین جشنواره بود و در سال‌های بعد ادامه دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور با بیان اینکه این دانشگاه ۶۰ هزار دانشجوی اهل سنت دارد، ادامه داد: در این راستا تربیت تقریبی لازم داریم.

طهرانچی با بیان اینکه دانشگاه نباید محیط گرفتن مدرک باشد، متذکر شد: دانشگاه نباید تعالیم ضدنظام را مسلح‌تر و تفکر دیگری را پیگیری کند.

وی با بیان اینکه بیش‌از۲۰ دفتر تقریب مذاهب در کشور وجود دارد، افزود: اکنون دانشگاه به دنبال ترویج مفهوم مودت فی‌القربا و نگاه تربیت تقریبی در دانشگاه است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور با بیان اینکه دانشگاه باید در مسیر سلامت و پاسخگویی حرکت کند، اضافه کرد: دانشگاهی که به عمل خود را نزدیک نکند، دانشگاهی است که از مردم دور می‌شود.

طهرانچی با اشاره به اینکه با کار آمایشی محیطشناسی را انجام می‌دهیم، تصریح کرد: دانشگاه باید خود را برای حل مسئله آماده کرده و در بطن مردم باشد.

وی به موضوع کرونا در کشور اشاره کرد و اظهارداشت: در این راستا فضای مجازی به شدت افراطی نسبت به آموزش و پرورش و دانشگاه عمل می‌کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور با بیان اینکه فضای مجازی محیط رفاقتی دانشجویان را از بین برده است، تصریح کرد: جریان ناامیدی گسترده‌ای در جوانان ایجاد شده و فضای مجازی اثر تربیتی محیط رفاقتی را از آن خود کرده است.

طهرانچی با بیان اینکه فضای مجازی در زمان کرونا محیط زندگی را تسخیر کرده است، متذکر شد: همچنین فضای مجازی، محیط آموزشی را نیز از آن خود کرده و از دانشجویان تنها اسم آن را داریم و استاد با دانشجو هیچ ارتباطی ندارد.

وی با بیان اینکه در جریان کرونا محیط‌های تعلیم و تربیت از کار افتاده است، ادامه داد: دولت آقای رئیسی در این زمینه جدی وارد عمل شد و مقداری از دانشگاه‌ها باز ولی دوباره با سویه امیکرون بسته شد.

انتهای پیام/۶۹۰۷۱

منبع: فارس

کلیدواژه: محیط امیکرون رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۴۸۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشش دانشجوی دانشگاه صنعتی بهبهان در جشنواره محیط زیست کشور+فیلم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مهران سحرابی نیک، دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه صنعتی خاتم الانبیاء بهبهان با طراحی و ساخت دستگاهی در زمینه تصفیه آب و هوا رتبه نخست جایزه ملی محیط زیست کشور در بخش اختراعات را از آن خود کرد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • درخشش دانشجوی دانشگاه صنعتی بهبهان در جشنواره محیط زیست کشور+فیلم
  • فضای مجازی سبب شده تا از تربیت فرزندان غفلت شود
  • تربیت نیروی ماهر در گرو ارتباط دانشگاه و صنعت
  • فرافکنی دانشگاه‌ها درباره نقش خود در تعلیم و تربیت اجتماعی/ اثرگذاری اساتید و تشکل‌ها محدود است
  • موزه دانشگاه صنعتی امیرکبیر افتتاح شد
  • سالانه ۲۰۰۰ نفر در حوزه کوانتوم تربیت و جذب می‌شوند
  • تعلیم و تربیت زیر ساخت اصلی سعادت و پیشرفت کشور است
  • پارک علم و فناوری تربیت‌مدرس هاب بین‌المللی تعاملات علمی با کشورهای دیگر
  • معلم انقلابی باید در کشور تربیت شود
  • ضرورت روشنگری و تبیین دانشجویان در فضای رسانه‌ای