Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله عبادی گفت: در تجربه های مختلف و تهاجماتی که به سوی ما شد همه با شکست مواجه شد و امروز فقط جنگ با بقایای تهاجم های فرهنگی مانده است که آن ها را هم حوزه و دانشگاه با هم باید پاسخگوی باشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، آیت الله عبادی امروز در دیدار با آقای طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، ضمن برزگداشت روز مهندسی و مقام خوجه نصیرالدین طوسی گفت: دانشگاه خیلی جای مهمی است که سرنوشت جامعه از نظر علم و از نظر ایمان و تربیت در دست آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه بیرجند، اظهار داشت:  علم از دو جهت برای انسان خیلی مهم است، از نظر فطری، خداوند حس کنجکاوی در وجود انسان قرار داده است، چه در زندگی او دخالت داشته باشد یا خیر، این کنجکاوی یک امر فطری است و در آن حکمتی است.

وی ادامه داد:  بعد دیگر اهمیت علم این است که انسان طوری آفریده شده که همه نیاز های خود را بر اساس علم باید رفع کند، حتی حرف زدن روزمره، فارسی، عربی یا لاتین را یاد گرفته، اگر دامن مادری برای یادگیری زبان نبود، حرف زدن را هم بلد نبود، علم همه امور از ریز و درشت را فرا می گیرد و هرچه که خارج از چهارچوبه علم باشد، بن بست است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، ابراز داشت: اما این علوم نصف امور بشر است، درست است که بدون علم نمی شود کاری انجام داد اما با علم نیز وقتی می شود انجام داد که احساس مسئولیت باشد، همه علوم عالم اگر در قلب فردی باشد که احساس مسئولیت نکند، نه تنها فایده ندارد بلکه خطرناک نیز می باشد، چون میداند و تعهدی ندارد ممکن است از علم حداکثر سوء استفاده کند، که جهل از این علم بهتر است.

آیت الله عبادی  با اشاره به حدیث”العلم و الدین توأمان اذا افترقا احترقا؛ علم ودین با هم هستند و اگر از هم جدا شوند آتشی بپا می شود.”گفت: باید حتما دین و دانش با هم ترکیب شوند تا مشکل جامعه بشر را حل کند در غیر این صورت هریک به تنهایی کار به جایی نمی برد، علم بدون دین جهان را به آتش می کشد و دین بدون علم نیز باعث خرافات می شود، امروز دانشگاهیان عزیز از تجربه هایی که وجود دارد نتیجه قاطع بگیرند.

وی افزود: جهان وقتی  ضرر کرد که دنیا را در جنگ های جهانی سوختند و در چنین شرایطی جهانخواران برای دنیا مهندسی کردند که نتیجه اش این است که سرنوشتشان دست اروپای وحشی است، اروپا زمانی که حرف از دین می زد طوری بود که دانشمندان را می سوزاند و هنگامی که حرف از علم می زند جهان را می سوزاند.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی، ابراز کرد: قرون وسطایی که حرف از وحشی گری میزند در اروپا است نه در جای دیگر، در دین اسلام علم فریضه است و دیدن چهره عالم ودانشمند عبادت است، معجزه پیامبر اسلام(صلوات الله علیه) علم است اما در اروپا وقتی دین داشت دانش را می سوزاند و وقتی علم دارد جهان را می سوزاند، امروز نیز باید به اسلام ناب برگردیم و برای دانشجویان و اساتید بزرگ طرح و برنامه ای داشته باشیم تا به اسلام ناب برگردند که علم مدار اصلی و جهت دهنده علم دین است.

وی ادامه داد:  در این جهت باید قدم های موثر برداشته شود که از خانواده ها و دامن مادران شروع و آموزش و پروش و دانشگاه به ترتیب این عقب ماندگی ۵۰ ساله را با یک مسیر نتیجه مند شروع کنیم، شرایط جهان نیز مساعد شده است، یعنی از آن جهان دوقطبی یک قطب به بن بست رسید و زمین گیر شد و قطب دیگر در حال جان کندن است و انسان هایی که کنجکاو هستند و بعد از یأس و نامیدی از مکتب های پوشالی به دنبال مکتب درست هستند که پاسخگو باشند.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی، گفت: حوزه و دانشگاه با هم باید پاسخگوی دنیا باشند، در تجربه های مختلف و تهاجماتی که به سوی ما شد همه با شکست مواجه شد و امروز فقط جنگ با بقایای تهاجم های فرهنگی مانده است که با توجه به این شرایطی که خدا به کشور عطا کرده و مردمی که هموراه پشت کشورشان هستند و ملت هایی که عدالت طلب شده اند.

آیت الله عبادی افزود:  جایگاه دانشگاه جایگاه بسیار مهمی است، تجربیات بیش از چهل سال از جهت علم و آزمون ها کشور ایران را امروز به یک ملت آبدیده تبدیل کرده در حالی که موانع جمعی نیز آثار سوء داشته که باید چاره ای اندیشید اما امروز دانشمند نیز باید داخل جامعه باشد و مشکل جامعه به وسیله همین دانشمندان حل شود و تئوری تنها نقشی ندارد و عمل می خواهد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در پایان، اظهار داشت:  دانش را دانستند کافی نیست و مهارت می خواهد و امروز نیز توجه به مهارت زیاد شده است، رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها فرموده اند که دولت باید مشکلاتش را با ورود به دانشگاه حل کردو دانشگاه نیز باید مشکلات جامعه را با پژوهش و کار علمی حل کند.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: آیت الله عبادی خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۴۸۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویدادهای فرهنگی برای «خرم‌آباد»

به گزارش خبرنگار مهر، داریوش بارانی بیرانوند امروز دوشنبه در نشست با خبرنگاران با اشاره به اینکه اولویت مهم حوزه فرهنگی در مدیریت شهری، اظهار داشت: با راهبرد اصلی شهر «فرهنگ مبنا» به حوزه مدیریت شهری، خرم‌آباد ورود پیدا کرده‌ایم و معتقد بودیم که شهرها در مقایسه با مراکز استان‌ها و کلان‌شهرها، در طراز و حوزه فرهنگی ارزیابی می‌شوند.

وی با اشاره به گستره حوزه فعالیت شهرداری‌ها، عنوان کرد: دراین‌بین به حوزه عمرانی و اجتماعی هم علاوه بر حوزه فرهنگی باید توجه شود، هرم بلوغ در مدیریت شهری به این است که در حوزه خدمات شهری، تنظیف، عمرانی، اجتماعی و فرهنگی… اقدامات و برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گیرد.

متعالی‌ترین فعالیت مدیریت شهری، حوزه فرهنگ است

شهردار خرم‌آباد در ادامه سخنان خود با تأکید بر اینکه متعالی‌ترین فعالیت و اقدام شهرداری‌ها، حوزه فرهنگ است، افزود: شهرهای بزرگ دنیا را با اقدامات فرهنگی می‌شناسیم، شهرهای پیشتاز در دنیا به رویدادهای فرهنگی شناخته می‌شوند، شهرهایی که در بین ۱۰ شهر برتر دنیا قرار دارند، هر ساله میزبان بزرگ‌ترین رویدادهای فرهنگی هستند.

بارانی بیرانوند با بیان اینکه در این راستا شهرداری‌ها باید رسالت و نقش آموزشی، فرهنگی و… را برای تقویت غرور شهروندان در دستور کار داشته باشند، گفت: شهرداری خرم‌آباد مرکز استان محسوب می‌شود و حتماً از بازی‌گردان‌های حوزه اصلی فرهنگ در منطقه و کشور باشد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های شهر خرم‌آباد در حوزه تاریخی، فرهنگی و طبیعی، بیان داشت: این ظرفیت‌ها شرایطی را ایجاب می‌کند که سکوت فرهنگی ما اصلاً جایز نباشد، شهر خرم‌آباد، مهد تاریخ، تمدن، زیست بشر بوده و در حوزه طبیعت هم دارای ظرفیت‌های فراوانی است.

شهردار خرم‌آباد با تأکید بر اینکه هر گونه کوتاهی در حوزه فرهنگی، قصوری نابخشودنی است، در این راستا ما با شعار «شهر فرهنگ مبنا» و «شهر رویدادمحور» وارد عرصه مدیریت شهری خرم‌آباد شده‌ایم، گفت: شرکای فرهنگی ما در مدیریت شهر و استان مانند اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث‌فرهنگی، استانداری و شورای شهر در این راستا همکاری خوبی برای تعریف و اجرای رویدادهای فرهنگی با شهرداری دارند.

«دره خرم‌آباد» و «فلک‌الافلاک» نامزد ثبت جهانی در یونسکو

بارانی بیرانوند با بیان اینکه به مردم قول دادیم که در راستای ارتقای نام خرم‌آباد و همچنین شهرت ملی و جهانی شهر خرم‌آباد اقداماتی را انجام دهیم، گفت: در بحث ایجاد دلبستگی و وابستگی برای توسعه شهر خرم‌آباد در بین شهروندان نیازمند غرور و تعصب شهروندی و همچنین ارتقای اعتماد عمومی هستیم.

وی با بیان اینکه امسال دره خرم‌آباد و قلعه «فلک‌الافلاک» به‌عنوان نماینده ایران در یونسکو برای ثبت جهانی نامزد شده است، گفت: در این راستا همه ارکان مدیریت شهری باید تمام توان خود را به کار بگیرند تا این رویداد مهم عملیاتی شود.

شهردار خرم‌آباد با تأکید بر اینکه این امر نیازمند پیوست‌های فرهنگی است، گفت: همه باید تلاش کنیم تا دره خرم‌آباد و قلعه «فلک‌الافلاک» ثبت جهانی شود.

نورپردازی برج آزادی تهران در «روز خرم‌آباد»

بارانی بیرانوند در ادامه سخنان خود با اشاره به نام‌گذاری یک خرداد به‌عنوان «روز لرستان»، تصریح کرد: از طرف دیگر ۲۰ اردیبهشت هم به‌عنوان «روز خرم‌آباد» نام‌گذاری شده، در این راستا از ۲۰ اردیبهشت تا یک خرداد، یک سری رویدادهای فرهنگی را برگزار خواهیم کرد.

وی با اشاره به رویداد نورپردازی سه‌ساعته برج آزادی با استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی، تاریخی، طبیعی، اجتماعی و معنوی لرستان و به‌ویژه شهر خرم‌آباد به‌عنوان یکی از این رویدادها، عنوان کرد: در تاریخ ۲۰ اردیبهشت‌ماه این امر انجام خواهد شد.

شهردار خرم‌آباد، بیان داشت: این رویداد از ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه تا ۱۲ بامداد اجرا خواهد شد.

«روز خرم‌آباد» در محوطه قلعه تاریخی «فلک‌الافلاک»

بارانی بیرانوند در ادامه سخنان خود با بیان اینکه ۲۳ اردیبهشت‌ماه، مراسم اصلی «روز خرم‌آباد» را در محوطه قلعه تاریخی «فلک الا افلاک» را با حضور عموم مردم برگزار خواهیم کرد، گفت: در این مراسم از چهره‌های فرهنگی، ورزشی، علمی و… خرم‌آباد تجلیل به عمل خواهد آمد.

وی با اشاره به پیش‌بینی برنامه‌های شاد و مفرح در این روز برای شهروندان، گفت: همچنین در روز ۲۶ اردیبهشت‌ماه، رویدادی با مضمون طنز با عنوان «سی قافیه» برگزار خواهیم کرد.

شهردار خرم‌آباد همچنین با اشاره به رویداد حضور ارکستر سمفونی تهران در قلعه «فلک الا افلاک» برای اجرای سمفونی «فلک الا افلاک»، گفت: این برنامه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد.

بارانی بیرانوند همچنین بیان داشت: در تاریخ ۱۸، ۱۹ و ۲۰ خردادماه رالی خانوادگی از بام تهران تا بام لرستان را برگزار خواهیم کرد.

کد خبر 6098785

دیگر خبرها

  • رویدادهای فرهنگی برای «خرم‌آباد»
  • حجاب نوعی مقاومت در مقابل تهاجم جهان سلطه است
  • انسان‌ها قبل از عصر کشاورزی چه می‌خوردند؟
  • کشف بقایای مهمانخانه ۳۵۰۰ساله ارتش مصر باستان
  • کشف معماری ۴۵۰۰ ساله در تپه پیرزال سیستان
  • خیزش دانشگاهی علیه ظلم در جهان آغاز شده است
  • ضرورت مشارکت ذینفعان حوزه علوم انسانی در تدوین سیاست‌ها
  • کشف بقایای مهمانخانه ۳۵۰۰ساله
  • اولمرت، نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی: اسرائیل از جنگ غزه پیروز بیرون نخواهد آمد/ تهاجم به رفح تظاهرات در دانشگاه‌های آمریکا و سراسر جهان را تشدید می‌کند
  • کشف بقایای اجساد انسان‌ها در مقر هیتلر در لهستان