Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-01@23:35:05 GMT

لوکاشنکو: ما در جنگ اوکراین نیستیم

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۴۸۸۴۲

لوکاشنکو: ما در جنگ اوکراین نیستیم

 

به گزارش تابناک، به نقل از خبرگزاری بلتا، الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری بلاروس گفت: دیشب پیش از آغاز عملیات روسیه یکی از نمایندگان رهبری نظامی اوکراین خواستار مذاکره شد. من گفتم با او صحبت کنید. آنها از طرف من به او پیشنهاد دادند که رئیس جمهوری بلاروس پس از دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه به او توصیه می‌کند که فورا با سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه و رئیس ستاد کل روسیه به منظور جلوگیری از این قتل‌عام مذاکره کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیا او تماسی گرفت؟ خیر. او با وجودی که از وقوع یک جنگ اطلاع داشت، با مسکو هیچ ارتباطی برقرار نکرد.

وی افزود: اوضاع در امتداد مرزهای غربی و جنوبی بلاروس تغییر کرده است، به همین خاطر است که من خواستار نشست نظامی فوری در مینسک شدم.

براساس گزارش‌ها، لوکاشنکو در این نشست نظامی در مینسک گفت: اوضاع در امتداد مرزهای غربی و جنوبی تغییر کرده است. من از همه ممنونم. می‌دانم که چهارشنبه شب هیچ کس حتی یک لحظه هم نخوابیده است.

لوکاشنکو در بخش دیگری از سخنانش گفت: نیروهای مسلح بلاروس در عملیات نظامی روسیه در اوکراین شرکت نمی‌کنند.

وی افزود: این تیتری بود که من دیدم "مرز اوکراین با روسیه و بلاروس ساعت پنج صبح به وقت محلی توسط نیروهای روسی با حمایت بلاروس مورد حمله قرار گرفت" حرامزاده‌های تمام عیار! نیروهای ما در این عملیات شرکت نمی‌کنند.

لوکاشنکو تصریح کرد: من در دیدار آخری که با پوتین در مسکو داشتم به او پیشنهاد دادم تا پس از مانورهای مشترک که در فوریه برگزار شد، بخشی از نیروهای روسی را از منطقه خارج کند چرا که ما قادر به دفاع از مرز جنوبی‌مان نبودیم و یگان‌های نظامی اوکراینی و نه نیروهای مرزی نیز به طرف مرز پیشروی کرده بودند و شروع به انجام مانور در آنجا کرده بودند. ما این را مشاهده کردیم؛ اما هرگز نیرویی در آنجا نداشتیم. به همین خاطر پیشنهاد دادم تا بخش کوچکی از نیروهای روسی در مرزهای جنوبی باقی بمانند تا ما بتوانیم آنها را با نیروهای مسلح خودمان جایگزین کنیم.

وی در ادامه گفت: پوتین با گفتن اینکه "حق با شماست ما باید آنها را ترک کنیم" از این ایده حمایت کرد. این شانس دیگری است برای اینکه سیاستمداران دیوانه در اوکراین تصمیمات مناسبی اتخاذ کنند. شاید آنها متوجه شوند که باید به پای میز مذاکرات بیایند و تصمیماتی درباره صلح بگیرند. برادرها نباید با یکدیگر وارد جنگ شوند.

منبع: ایسنا

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات وین اختلاف روسیه و اوکراین سقوط جنگنده اف 5 طرح صیانت از فضای مجازی بلاروس پوتین لوکاشنکو اوکراین مذاکرات وین اختلاف روسیه و اوکراین سقوط جنگنده اف 5 طرح صیانت از فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۴۸۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور روسیه برای افزایش تولید تسلیحات

گرچه کشور‌های غربی سیل تسلیحات نظامی را به اوکراین روانه کرده‌اند و در آخرین مورد کنگره آمریکا بودجه ۶۱ میلیارد دلاری به این کشور را تصویب کرد، اما روسیه وارث غول صنایع نظامی اتحاد جماهیر شوروی است به طوری که اکنون قدرت توپخانه‌ای مسکو ۱۰ برابر کی یف است و تحلیلگران بر این باورند غرب یارای رقابت با روسیه در تولید تسلیحات را ندارد. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت دفاع روسیه امروز (چهارشنبه) دستور افزایش بیشتر تولید تسلیحات را به صنایع نظامی این کشور داده و تاکید کرد: اکنون ما نیازمند ارسال سریعتر تسلیحات برای رفع نیاز‌های جنگ اوکراین هستیم. 

در بیانیه این وزارتخانه آمده است: ارتش روسیه در حال پیشروی در نقاط کلیدی یک هزار کیلومتر جبهه‌های نبرد با اوکراین است و تسلیحات آمریکایی هرگز نمی‌تواند مانع از پیروزی مسکو شود. با این حال، این تسلیحات تنها به تشدید تنش‌ها دامن می‌زند. 

سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه در دیدار با مقامات ارشد نظامی این کشور تاکید کرد: حجم، کیفیت و سرعت تولید تسلیحات ما نیازمند افزایش است. ما برای حفظ سرعت عملیات خود در جبهه‌های نبرد نیازمند افزایش بیشتر تسلیحات هستیم. 

روسیه اکنون موفق شده ۱۸ درصد از مساحت اوکراین را به خاک خود ضمیمه کند. با توجه به عدم توازن قوا میان دو طرف به ویژه در حوزه نیروی انسانی، توان توپخانه‌ای و قدرت هوایی، تحلیلگران می‌گویند اوکراین در نهایت محکوم به شکست است و سوال اصلی در حال حاضر میزان مساحتی است که این کشور در پایان جنگ از دست خواهد داد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین
  • دستور روسیه برای افزایش تولید تسلیحات
  • تحولات اوکراین| سکوت کاخ سفید درباره نابودی ۶ موشک دوربرد
  • ۶ پهپاد اوکراینی در مناطق مختلف روسیه منهدم شدند
  • پدافند روسیه ۱۰ پهپاد اوکراینی و ۶ «اتاکمز»آمریکایی را سرنگون کرد
  • توصیه عجیب لوکاشنکو به ورزشکاران بی‌طرف در المپیک پاریس
  • اوکراین با کمبود قطعات یدکی برای تعمیر تجهیزات غربی روبرو است
  • ارتش اوکراین با کمبود شدید نیروی نظامی روبروست
  • رمزگشایی از محرومیت ورزشی روسیه/ نوبت اسرائیل هم می رسد؟
  • روسیه: ۹۱۵ نیروی ارتش اوکراین کشته شدند