Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-29@19:16:16 GMT

توزیع ۱۰۰ هزار اصله نهال رایگان بین شهروندان اراکی

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۴۸۸۵۳

توزیع ۱۰۰ هزار اصله نهال رایگان بین شهروندان اراکی

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری اراک از توزیع ۱۰۰ هزار اصله نهال بین مردم به صورت رایگان به مناسبت هفته درختکاری و منابع طبیعی خبر داد.

احمد حسنی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اهمیت مشارکت شهروندان در توسعه فضای سبز شهری، اظهار کرد: توسعه، حفظ و نگه‌داری فضای سبز بدون مشارکت و همکاری شهروندان به طور شایسته انجام نخواهد شد که در این زمینه می‌توان با فرهنگ‌سازی و دخیل کردن شهروندان در نگه‌داری فضای سبز، به گسترش و توسعه آن کمک کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه حفظ، نگه‌داری و توسعه فضای سبز یکی از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری است که با جدیت در طول سال پیگیری می‌شود، افزود: در این بین می‌توان به انجام اقداماتی همچون هرس به‌موقع و کارشناسی شده درختان توسط کارشناسان امر، تغذیه و آبیاری مناسب و به‌موقع درختان، انجام عملیات خاک‌ورزی و واکاشت آن‌ها اشاره کرد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری اراک تصریح کرد: در هفته درختکاری با در نظر گرفتن شرایط جامعه و بیماری کرونا، کاشت و توزیع رایگان نهال در سطح مناطق شهری و در ایستگاه‌های مشخص شده بین شهروندان اراکی با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از پانزدهم اسفندماه همزمان با آغاز هفته درختکاری و منابع طبیعی، ۹۰ هزار اصله نهال مثمر و غیرمثمر توسط سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری و ۱۰ هزار اصله نهال با مشارکت سازمان‌ها و نهادهای مردمی به صورت رایگان و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی بین مردم توزیع خواهد شد.

حسنی با اشاره به نوع گونه‌های گیاهی که برای فضای سبز شهری در نظر گرفته شده است، گفت: جهت کاشت نهال از گونه‌های متناسب با شرایط آب و هوایی و سازگار با محیط اراک نظیر زبان گنجشک، نارون، سنجد، توت که قدمتی دیرینه در کلان‌شهر اراک دارد، استفاده شده است که کاشت این نهال‌ها در همه مناطق شهری انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری همکاری و تعامل سازنده با سازمان‌ها و ارگان‌ها در زمینه حفظ، نگه‌داری و توسعه فضای سبز است که در این زمینه از جمله اقدامات انجام شده، همکاری سازمان با اداره منابع طبیعی، سمن‌های فعال در زمینه محیط‌زیست، ائمه جماعات مساجد شهرستان اراک، ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد، معاونت فرهنگی سپاه ناحیه اراک و بسیج محلات شهرستان اراک بوده است که در این راستا تعامل دوطرفه‌ای برای حفظ و توسعه فضای سبز شهری برقرار شد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری اراک در خصوص مشکلاتی که در گذشته در زمینه آبیاری درختان و فضای سبز در برخی از مناطق از جمله در دسترس نبودن آب خام که آبیاری درختان را با مشکل مواجه کرده بود، اظهار کرد: به منظور حفظ و توسعه فضای سبز شهری و با هدف بهینه‌سازی مصرف آب و با تلاش عوامل اجرایی سازمان لوله‌گذاری آب فضای سبز شهری در مناطق پنج‌گانه انجام گرفته است که اجرای این پروژه کاهش هدر رفت آب، مدیریت بهینه منابع آبی و صرفه‌جویی در هزینه‌های جاری را به دنبال داشت.

کد خبر 557640

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرداری اراک شورای اسلامی شهر اراک اراک کلانشهر اراک 15 اسفند روز درختکاری روز درختکاری نهال رایگان شهر کلانشهر مدیریت شهری شهرداری کاشت نهال اهدای نهال شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق منظر و فضای سبز شهری توسعه فضای سبز هزار اصله نهال سازمان سیما نگه داری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۴۸۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصاف اراکی‌ها در اردکان با حریف لیگ یکی

مرکز اراک؛ در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی تیم آلومینیوم اراک میهمان چادرملو اردکان است.

در دیگر دیدار‌های این مرحله، تراکتور تبریز و مس رفسنجان با هم مسابقه می‌دهند، دو تیم لیگ برتری گل‌گهر سیرجان و هوادار تهران در مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند و سپاهان اصفهان نیز میزبان ملوان بندر انزلی است.

چادرملو اردکان به دلیل برگزاری دو مسابقه بیرون از خانه در مراحل گذشته، در یک چهارم نهایی میزبان آلومینیوم اراک شد.

پس از این مرحله در نیمه نهایی برنده مسابقه آلومینیوم، چادرملو با پیروز دیدار تراکتور و مس مسابقه می‌دهند و برنده مسابقات گروه C و D نیز برابر هم قرار می‌گیرند.

دیدار‌های مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی در روز‌های چهارشنبه و پنج‌شنبه، ۲۶ و ۲۷ اردیبهشت برگزار می‌شود.

مسابقات مرحله نیمه نهایی پس از فیفا دی در روز‌های ۲۴ یا ۲۵ خرداد و دیدار نهایی هم در یکی از روز‌های ۳۰ یا ۳۱ خرداد انجام می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت گل محمدی از فضای سبز شهری قم
  •  از نصب سردیس شهدا و مفاخر تا نورپردازی ورودی‌ها و نقاط مختلف شیراز
  • مصاف اراکی‌ها در اردکان با حریف لیگ یکی
  • کاشت بیش از ۵ میلیون اصله نهال در بوشهر + تصویر
  • اراک با مدیریت تعاملی به سمت توسعه و تعالی پیش می‌رود
  • اضافه شدن ۱۰۴ بوستان طی ۸ سال در قم
  • توجه مدیریت شهری به توسعه زیرساختی شهر چالوس
  • شب فراموش نشدنی اراکی‌ها با ۱۹ گل تاریخی
  • درس بزرگ اراکی‌ها به فوتبال ایران
  • روزگار متفاوت زنان اراکی