Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- معاون هماهنگ‌کننده سپاه استان قزوین گفت: امسال در ۲ قالب حضوری و کاروانی ۳ هزار و ۷۰۰ زائر مردمی راهی اردوی راهیان نور می‌شوند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، سرهنگ پاسدار حمزه برین در جلسه کاروان راهیان نور استان قزوین که در سالن جلسات شهیدامامی استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: امسال در 2 قالب خانوادگی و کاروانی 3 هزار و 700 زائر راهی اردوی راهیان نور می‌شوند که نیمی از آنها به صورت کاروانی و نیمی دیگر به صورت خانوادگی در این اردو حضور خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: از این تعداد برای حدود 2 هزار و 400 نفر ظرفیت اسکان ثابت پیش‌بینی شده و مابقی هم در قالب‌های اسکان متحرک و پرتابل پشتیبانی می‌شوند و تلاش ما این است که با تزریق 100 درصدی و کامل واکسن کرونا در هر 3 دوز و حفظ پروتکل‌ها پذیرای میهمانان بیشتری در اردوی مردمی راهیان نور باشیم.

برین همچنین از اعزام هزار دانشجوی بسیجی به این اردو خبر داد و گفت: اعزام این دانشجوها با حمایت مستقیم سپاه انجام خواهد شد و انگیزه حضور این دانشجویان آماده‌سازی و ساماندهی یادمان‌های دفاع مقدس در مناطق جنگی و عملیاتی برای بیان بهتر روایت‌های دوران 8 ساله دفاع مقدس ملت ایران علیه جهان استکبار است.

محتوای رسانه‌ای قوی درباره یادمان‌های دفاع مقدسی تولید شد

معاون سپاه حضرت صاحب‌الامر(عج) در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مجازی شدن آیین‌های معنوی راهیان نور گفت: با توجه به آسیب‌پذیر بودن دانش‌آموزان و نگرانی خانواده‌ها این مراسم معنوی در بستر شبکه اجتماعی دانش‌آموزان(شاد) و به صورت غیرحضوری برگزار خواهد شد.

برین با بیان اینکه بحران کرونا در 25 ماه اخیر برگزاری حضوری اردوهای راهیان نور را با چالش‌های مواجه کرده است، افزود: در شرایطی که هر سال دانش‌آموزان را 3 روز به نقاط عملیاتی جنوب کشور اعزام می‌کردیم و این فرآیند در 5 ماه دوم سال ادامه داشت، اما در طول 2 سال اخیر ناچار به مجازی کردن این رویداد فرهنگی مهم شدیم.

اردوی راهیان نور دریایی استان بوشهر در بستر فضای مجازی آغاز شدزمان آغاز سفرهای عمومی راهیان نور اعلام شد/ امکان عزیمت با خودروی شخصی + فیلماستاندار همدان: از همه ظرفیت‌ها برای برگزاری هرچه بهتر راهیان نور استفاده خواهیم کرد

وی ادامه داد: با این حال در سال جاری با پیش‌بینی بهتر تولیدات رسانه‌‌ای قوی درباره یادمان‌ها و نواحی عملیاتی تولید کردیم و این تولیدات را از طریق کانال‌های بسیج دانش‌آموزی در شاد و فضای مجازی به دانش‌آموزان عرضه کردیم.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: خاطره نگاری دفاع مقدس خاطرات دفاع مقدس استانداری قزوین بسیج دانشجویی خاطره نگاری دفاع مقدس خاطرات دفاع مقدس استانداری قزوین بسیج دانشجویی اردوی راهیان نور دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۴۸۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودآگاهی و شناخت اجتماعی برای هدایت تحصیلی نیاز است

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: خودآگاهی و شناخت اجتماعی دانش آموزان برای هدایت تحصیلی و انتخاب رشته نیاز است که بازدیدهای میدانی در این خصوص تاثیر مستقیم دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، سید احمدی بنی لوحی بعدازظهر امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در بازدید از تعدادی از مدارس تیران و کرون اظهارکرد: هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم و انتخاب رشته برای آینده شغلی آنان و سرمایه انسانی کشور حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه در هدایت تحصیلی و انتخاب رشته مولفه های شناخت، آینده نگری، علاقه مندی و توانمندی های فردی بسیار مهم است، افزود: خودآگاهی دانش آموز از استعداد فردی، علایق، توانایی علمی و جسمی خود برای انتخاب رشته و تعیین سرنوشت مهم است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان شناخت اجتماعی و سیر توسعه کشور و اشتغال در جامعه را نیز مقوله ای مهم برای انتخاب رشته بیان کرد و یادآورشد: بدون بررسی آینده جامعه و فرصت‌ها انتخاب رشته سخت و با مشکل روبرو خواهد بود.

بنی لوحی با بیان اینکه سیاست نظام آموزشی هدایت تحصیلی ۵۰ درصد جمعیت دانش آموزی در هنرستان‌ها قرار گرفته، تصریح کرد: این آمار در سال تحصیلی فعلی در استان اصفهان بیش از ۴۷ درصد است که از میانگین کشوری هم بالاتر بوده ولی باید برای رسیدن به نقطه هدف کار کرد.

وی ادامه داد: تحصیل در هنرستان‌ها برای اشتغال و کارآفرینی و ارائه فرصت‌های درآمدی موثر بوده که دانش آموزان و خانواده‌ها به این موضوع پی برده و گرایش به این رشته ها نیز افزایش یافته است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان به نقش هنرآموزان هنرستان‌ها در جذب دیگر دانش آموزان به این رشته‌ها اشاره کرد و گفت: بیان واقعیت‌ها و تصویر روشن از جذابیت‌های رشته های فنی امکان جذب افراد به رشته‌های فنی را فراهم می‌کند.

بنی لوحی تقویت زیرساخت های کارگاهی هنرستان‌ها را در این جریان مهم خواند و گفت: ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز این مدارس در استان اصفهان برآورد شده که تامین هزینه‌های مواد مصرفی مهم است.

وی اضافه کرد: احداث هنرستان‌های جدید در کنار شهرک های صنعتی و سایت‌های کشاورزی برای تقویت امکانات و کار در محیط صنعتی واقعی جز سیاست‌ها قرار گرفته و این اقدام با مشارکت فعالان اقتصادی انجام می‌گیرد.

کد خبر 749538

دیگر خبرها

  • خودآگاهی و شناخت اجتماعی برای هدایت تحصیلی نیاز است
  • طرح پنج شنبه‌های طلایی و دوری دانش آموزان از فضای مجازی
  • کنگره ۵۵۳۰ شهید کردستان سال ۱۴۰۵ برگزار می‌شود
  • طرح پنج شنبه های طلایی سبب دوری دانش آموزان از فضای مجازی می شود
  • بازگشت ۴۶۱ دانش‌آموز به تحصیل در قزوین
  • آمار دانش آموزان مبتلا به اوتیسم در قزوین رو به افزایش است
  • فرهنگ مردمی سپاس از معلم نهادینه شود
  • اجرای دوازدهمین دوره طرح ملی دادرس در استان قزوین
  • ۳ هزار بسیجی لرستانی به اردوی راهیان نور اعزام می‌شوند
  • اعزام سه هزار بسیجی لرستانی به اردوی راهیان نور