Web Analytics Made Easy - Statcounter

 رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: در مدت چهار ماهه اخیر برای بیش از ٣٠ میلیون هکتار از اراضی ملی اسناد کاداستری صادر شده است که باید  از دستگاه‌های متولی تشکر کنیم. خبرگزاری میزان - رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: با توجه به سیاست‌های قوه قضاییه و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور باید تا پایان سال ۱۴۰۱ جشن اتمام کاداستر اراضی کشاورزی را برگزار کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

   حسن بابایی  در ادامه سفر‌های استانی خود به استان قزوین سفر کرد و پس از حضور در گلزار شهدا و ادای احترام به مقام شامخ شهیدان در دیدار با نماینده، ولی فقیه و امام جمعه قزوین گفت: مساحت کل کشور ۱۶۴میلیون هکتار است که ۱۳۸ میلیون هکتار آن عرصه‌های ملی است.    رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور افزود: در بدو شروع به کار، علی رغم اقدامات خوبی که در حوزه کاداستر انجام گرفته بود، اما کاستی‌هایی وجود داشت و برای همین منظور قرارگاه جهادی کاداستر شهید سلیمانی را راه اندازی کردیم در مدت چهار ماهه اخیر برای بیش از ٣٠ میلیون هکتار از اراضی ملی اسناد کاداستری صادر شده است که باید  از دستگاه‌های متولی تشکر کنیم.   وی گفت: هرکجا استان‌ها در صدور اسناد کاداستر اراضی ملی موفق بوده‌اند ناشی از همکاری و تعامل بین دستگاه‌ها بوده است و در استان قزوین برای بیش از ٩٣ درصد اراضی ملی، اسناد کاداستری صادر شده است و این استان از استان‌های پیشرو در صدور اسناد کاداستری عرصه‌های ملی است .   بابایی با اشاره به اهمیت صدور اسناد اراضی کشاورزی افزود: این طرح در ١٢ روستا با مساحت ۴ هزار هکتار آغاز شده است و امیدواریم در سال ۱۴۰۱ جشن پایان کاداستر اراضی کشاورزی را برگزار کنیم.   رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به مولفه‌های سند تحول و تعالی بیان کرد: رضایتمندی مردم، مردمی بودن، مبارزه با فساد و ساده زیستی از مواردی است که حسب تاکیدات موکد رییس قوه قضاییه سرلوحه فعالیت‌های سازمان در دوره تحول و تعالی قرار دارد.   در ادامه آیت الله عبدالکریم عابدینی، نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین ضمن تشکر از اقدامات انجام شده در اداره کل ثبت اسناد و املاک استان قزوین گفت: هرکس کارش را بر اساس ایمان، عاقلانه، با مطالعه و طبق اسناد انجام دهد مورد حمایت خداوند قرار می‌گیرد و هرکس حق را رها کند به ذلت کشیده می‌شود.   وی گفت: قانون، حق و عدالت باید در کنار هم باشند تا طعم عدالت به همه مردم چشیده شود.   انتهای پیام/ برچسب ها: سند کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سند کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۴۹۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت جهاد کشاورزی، مهدی سرخوش اظهار داشت: میزان واگذاری اراضی ملی و دولتی به مساحت ۱۹ هزار و ۴۵ هکتار و به تعداد یک‌هزار و ۲۰۳ مورد به متقاضیان واگذاری زمین برای اجرای طرح‌های کشاورزی، وابسته و غیرکشاورزی در سطح کشور انجام شده است.

وی ادامه‌داد: از این میزان مساحت ۱۲ هزار و ۳۹۵ هکتار به تعداد ۹۱۷ مورد برای طرح‌های کشاورزی و وابسته به کشاورزی و تعداد ۲۸۶ مورد به مساحت ۶ هزار و ۶۵۰ هکتار برای طرح‌های تولیدی و صنعتی زمین واگذار شده است.

مدیرکل دفتر واگذاری و توسعه اراضی سازمان امور اراضی کشور افزود: سال گذشته در راستای نظارت بر اراضی واگذار شده، تعداد ۳۷ هزار و ۹۲۷ مورد بازدید توسط عوامل نظارتی انجام شده که نتیجه آن تشکیل ۲۷۸ جلسه هیأت‌های نظارت ماده ۳۳ استانی بود که سه هزار و ۱۸۹ پرونده در این جلسات مطرح و درباره تمدید قرارداد مربوطه، تعیین مهلت برای اجرای طرح، یا فسخ قرارداد و استرداد زمین و سایر تکالیف مقرر در قانون و مقررات حاکم تصمیم‌گیری شده است.

وی تصریح کرد: درباره موضوع واگذاری باتوجه به تکلیف ابلاغی سیاست‌های سازمان متبوع، برنامه تکلیفی برای استان‌ها با توجه به ظرفیت‌ها و شرایط و عملکرد استانی مشخص شده و ابلاغ خواهد شد.

سرخوش ادامه‌داد: مقرر شده استان‌ها با استفاده از ظرفیت تفاهم‌نامه منعقد شده با سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در خصوص برون‌سپاری وظایف غیرحاکمیتی سازمان پیگیری لازم را انجام دهند.

وی خاطرنشان‌کرد: در راستای رفع نقایص موجود، اصلاح دستورالعمل نظارت بر طرح‌ها به انضمام فرم‌های مربوطه و ضوابط اجرایی لایحه قانونی واگذاری و احیای اراضی در دستور کار این دفتر قرار دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لزوم همکاری فرمانداران برای رفع موانع تحقق حداکثری حدنگاری استان کرمان
  • رفع موانع تحقق حداکثری حدنگاری استان کرمان با همکاری فرمانداران
  • بیش از ۹۰ درصد خدمات ثبتی الکترونیکی انجام می‌شود
  • واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی
  • اسناد مالکیت ۸۷۴ هکتار زمین طرح نهضت ملی مسکن استان بوشهر صادر شد
  • ۷۶ درصد اراضی کشاورزی استان بوشهر سنددار شده است
  • سند تک برگ اراضی به کشاورزان بوشهر تحویل داده شد
  • حذف مراجعه به دفترخانه‌ها برای شروع اخذ «سند کاداستری» / صدور ۶۹۷ سند تک برگ املاک در یک سال
  • حذف مراجعه به دفترخانه‌ها برای شروع فرآیند اخذ«سند کاداستری»/صدور ۶۹۷ سند تک برگ املاک دریک سال
  • حذف مراجعه به دفترخانه‌ها جهت شروع فرآیند اخذ سند کاداستری