Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان زاوه گفت: متأسفانه هنوز بیش از ۱۹ درصد جمعیت هدف هیچ دوز واکسنی را دریافت نکرده‌اند که در برابر ویروس کرونا بسیار آسیب‌پذیر هستند.

رحمت‌اله نجفی در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: باوجود اینکه تزریق دوز سوم واکسن در کاهش ابتلا به کرونا و میزان بستری بسیار اهمیت دارد اما متأسفانه در زاوه کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هرچند تا قبل از اینکه جمعیت ۵ تا ۱۲ سال برای انجام واکسیناسیون فراخوان شوند در تزریق نوبت اول به بالای ۹۴ درصد رسیده بودیم اما اکنون شاخص واکسیناسیون کاهش یافته است.

وی گروه هدف بالای ۱۸ سال در نوبت اول، دوم و سوم را حدود ۵۳ هزار نفر اعلام کرد و گفت: پس از اینکه واکسیناسیون به گروه‌های ۵ تا ۱۲ رسید اکنون جمعیت هدف واکسیناسیون به ۷۵ هزار و ۷۰۰ نفر افزایش یافته است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان زاوه مطرح کرد: از ابتدای آغاز طرح واکسیناسیون تاکنون ۱۲۸ هزار و ۶۹۰ دوز واکسن تزریق شده که ۵۴ هزار و ۸۸۴ دوز نوبت اول، ۴۸ هزار و ۱۳۷ دوز نوبت دوم و ۱۷ هزار و ۷۷۵ دوز مربوط به مرحله سوم بوده است، همچنین حدود ۸۰۰۰ نفر مهمان بوده‌اند که از شهرستان‌های اطراف برای واکسیناسیون به مراکز و پایگاه‌های واکسیناسیون در زاوه مراجعه کرده‌اند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۸۰.۶۲ درصد نوبت اول، ۶۹.۳۲ درصد نوبت دوم و ۳۴.۴۱ درصد جامعه هدف نوبت سوم واکسن را دریافت نمودند، گفت: متأسفانه هنوز بیش از ۱۹ درصد جمعیت هدف هیچ دوز واکسنی را دریافت نکرده‌اند که در برابر ویروس کرونا بسیار آسیب‌پذیر هستند.

واکسیناسیون به ۵۰۰ دوز در روز کاهش یافته است

نجفی در ادامه عنوان کرد: باوجود اینکه توان تزریق ۵۰۰۰ دوز واکسن را در روز داریم ولی اکنون در ۱۱ مرکز خدمات جامع سلامت شهرستان حدود ۵۰۰ دوز واکسن تزریق می‌شود.

وی با اظهار تأسف از اینکه گروه هدف برای دریافت واکسن نوبت سوم کمتر مراجعه می‌کنند، افزود: چون اکثر شهروندان نوبت اول و دوم واکسن را دریافت نمودند برای تزریق نوبت سوم دیگر مصمم نیستند، از سویی شایعاتی که در فضای مجازی مبنی بر داشتن عوارض واکسیناسیون منتشر می‌شود و دیگر مسائل مقداری بر کاهش واکسیناسیون تأثیر گذاشته است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان زاوه مطرح کرد: تاکنون از جامعه هدف ۵ تا ۱۲ سال حدود ۴.۵ درصد واکسن خود را دریافت نمودند که رضایت‌بخش نیست.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک توسط شهروندان به ۴۸ درصد رسیده است، رعایت پروتکل‌های بهداشتی را در سطح ادارات ۵۷ درصد و صنوف ۴۵ درصد اعلام نمود و گفت: شهرستان زاوه اکنون در وضعیت نارنجی قرار دارد.

نجفی همچنین بیان کرد: اکنون در سطح دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه ۷۰ بیمار بستری هستند که ۷ نفرشان مربوط به شهرستان زاوه هستند، همچنین ۱۳ نفر در محیط خانه با قرنطینه و رعایت موازین بهداشتی دوران بیماری خود را دارند طی می‌کنند.

وی تصریح کرد: چون بیمارستانی در شهرستان زاوه نداریم بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان ۹ دی و امام حسین(ع) تربت‌حیدریه که در فاصله ۳۰ کیلومتری این شهرستان قرار دارد بستری می‌شوند.

عکس از آرشیو

۶۰ درصد تست‌های کرونا در زاوه مثبت است

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان زاوه در ادامه با اشاره به اینکه تست بیش از ۶۰ درصد کسانی که برای آزمایش کرونا مراجعه می‌کنند مثبت است، افزود: این میزان نسبت به قبل ۴۰ درصد افزایش یافته است.

وی همچنین از افزایش ۴۰ تا ۴۵ درصدی مراجعین سرپایی خبر داد و از مسئولان ادارات و مردم خواست از برگزاری و حضور در هرگونه تجمع در شهرستان خودداری کنند و نظارت بر اجرای پروتکل‌ها را افزایش دهند.

نجفی گفت: روند ابتلا به سویه اومیکرون ویروس کرونا در این شهرستان همچنان روند صعودی دارد و اکنون ۶۰ درصد از تست‌های اخذ شده از بیماران مثبت است، متأسفانه عادی‌انگاری در سطح جامعه افزایش پیدا کرده و در برخی موارد خیلی رعایت نمی‌شود در صورتی که اگر بخواهیم کرونا را تحت کنترل داشته باشیم باید ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی درصد واکسیناسیون در سطح جامعه افزایش یابد.

۷۳ درصد دانش آموزان نوبت سوم را دریافت نکرده‌اند

وی در ادامه با بیان اینکه بر اساس آخرین آمار ۷۰ درصد دانش آموزان واکسن نوبت اول و دوم را تزریق کرده‌اند، افزود: تا کنون فقط ۲۷ درصد نوبت سوم را تزریق کرده‌اند و ۷۳ درصد دیگر نیز برای دریافت نوبت سوم مراجعه نکرده‌اند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان زاوه با اظهار نگرانی از اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بین دانش آموزان هم کاهش یافته است، تصریح کرد: هر چند دو هفته قبل تصمیم گرفته شد که کلاس‌ها به صورت مجازی برگزار شود اما از روز سه‌شنبه این هفته بر اساس تصمیم ستاد کرونای استان مقاطع نهم و دوازدهم باز شدند و در روستاهایی هم که جمعیت دانش‌آموزی پایین‌تری دارند و یا دسترسی به سامانه شاد ندارند باز خواهند بود.

وی رعایت پروتکل‌های بهداشتی را در بین دانش آموزان ۵۰ تا ۵۵ درصد و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و داشتن تهویه مناسب را در سطح مدارس حدود ۶۰ تا ۶۵ درصد اعلام کرد.

وی با بیان اینکه ۴۲ مدرسه از ۱۲۴ مدرسه شهرستان زاوه در هفته دوم بهمن ۱۴۰۰ تعطیل شدند، افزود: همچنان تأکید داریم که شهروندان هر چه زودتر برای دریافت نوبت سوم به مراکز اعلام شده مراجعه کنند، بدون شک هر چه سطح ایمنی جامعه افزایش یابد چنانچه جهشی هم در آینده اتفاق بیفتد از موارد بستری و یا فوت بیماران جلوگیری می‌شود.

عکس از آرشیو

استفاده از ماسک همچنان یکی از بهترین راه‌های جلوگیری از کرونا

وی اظهار کرد: تا زمانی که به سطحی نرسیدیم که ویروس را کنترل کنیم همچنان مردم باید پروتکل بهداشتی را رعایت کرده و از ماسک استفاده کنند، از شهروندان درخواست داریم ضمن رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نسبت به تزریق واکسن کرونا اقدام کنند.

نجفی همچنان استفاده از ماسک را به‌ عنوان یکی از بهترین راه‌های جلوگیری از کرونا دانست و گفت: بدون شک تأخیر در تزریق نوبت سوم واکسن کرونا، فضا را برای گسترش اومیکرون فراهم می‌کند قطعاً تکمیل چرخه واکسیناسیون موجب کاهش خطر سویه‌های جدید کرونا خواهد شد.

وی در ادامه بر سرعت گرفتن احداث بیمارستان راشد شهرستان زاوه تأکید کرد و گفت: کار ساخت بیمارستان ۳۲ تختخوابی زاوه از سال ۹۵ آغاز شده و با بهره‌برداری از این پروژه حدود ۸۰ هزار نفر از مردم این شهرستان از امکانات آن بهره‌مند خواهند شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان زاوه با بیان اینکه با راه‌اندازی بیمارستان زاوه بسیاری از مشکلات درمانی این منطقه برطرف می‌شود، تصریح کرد: این بیمارستان با زیربنای ۴۱۱۰ متر مربع شامل ساختمان اصلی با زیربنای ۳۱۱۰ متر و ساختمان‌های جانبی با حدود ۱۰۰۰ متر مربع، اجرا شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها واکسن کرونا شهرستان زاوه رعایت پروتکل های بهداشتی دریافت نکرده اند کاهش یافته دانش آموزان دوز واکسن نوبت اول نوبت سوم ۵ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۴۹۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد

ابوالفضل حمزه لوییان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه سال گذشته واکسیناسیون ۱۸۵ هزار نوبت سر دام در اراک انجام شد، گفت: همچنین یک میلیون و ۹۷۳ هزار نوبت سر دام سبک و سنگین علیه بیماری‌های مشترک و دامی ایمن سازی شد.

رئیس اداره دامپزشکی اراک اظهار کرد: ۴۹۵ هزار و ۵۰۳ رأس از این مقدار دام علیه بیماری‌های مشترک بین انسان و دام از جمله بروسلوز و شاربن ایمن سازی، همچنین ۶۸۳۱ قلاده سگ گله، نگهبان و خانگی علیه بیماری هاری واکسینه شدند.

وی ادامه داد: در این بازه زمانی در راستای مبارزه با بیماری سل از ۱۲ هزار و ۳۱۷ رأس گاو تست گرفته شده و تعداد ۹ هزار و ۳۰۴ نمونه خون برای تشخیص بروسلوز اخذ و مورد آزمایش غربالگری قرار گرفته است.

حمزه لوییان بیان کرد: در راستای کمک به اقتصاد خانوارهای روستایی و پیشگیری از انتشار بیماری نیوکاسل، سال گذشته طرح واکسیناسیون رایگان با حدود ۳۶۰ هزار دز واکسن در سه مرحله برای طیور بومی از طریق واکسن خوراکی رایگان نیوکاسل در سطح روستاهای شهرستان اجرا شد.

وی در خصوص عملکرد واحد نظارت بر فرآورده‌های خام دامی این اداره در سال گذشته نیز گفت: ۴۱ هزار و ۶۹۲ مورد بازدید و بازرسی بهداشتی از مراکز تولید، نگهداری، بسته بندی و عرضه فرآورده‌های خام دامی انجام شده که در این راستا ۳۱ هزار و ۴۳۸ کیلوگرم فرآورده غیرقابل مصرف و غیر بهداشتی کشف و ضبط و ۵۱ مورد تخلف بهداشتی به مراجع قضائی ارجاع شد.

وی عنوان کرد: در این مدت نظارت‌های بهداشتی بر کشتار و استحصال ۱۰۵ هزار و ۸۱۰ رأس دام سبک و سنگین و ۳۷۸ هزار و ۶۷۰ قطعه مرغ گوشتی توسط کارشناسان مستقر در کشتارگاه دام و طیور این شهرستان انجام گرفته است.

رئیس اداره دامپزشکی اراک ادامه داد: در این بازه زمانی در واحد دارو و درمان ،۱۹۷ مورد نظارت بر مراکز درمانی، داروخانه‌ها، آزمایشگاه‌ها، خودروهای حمل دارو، واکسن و شرکت‌های دارویی دامپزشکی انجام شده است.

حمزه لوییان گفت: صدور مجوز بهداشتی جوجه ریزی برای ۳ میلیون و ۸۷۱ هزار و ۸۴۰ قطعه جوجه یک روزه در مزارع طیور گوشتی و ۶۳۵ هزار و ۱۱۷ قطعه جوجه یک روزه تخمگذار (پولت) در مزارع پرورش پولت و ۸۵۳ هزار ۵۹۵ قطعه پولت ورودی به مزارع مرغ تخم گذار از دیگر اقدامات انجام شده توسط دامپزشکی شهرستان اراک است.

وی صدور مجوز ۷ میلیون و ۳۳۱ هزار و ۴۱۳ عدد تخم چشم زده ماهی قزل آلا، انجام ۸۵ مورد بازدید بهداشتی و مراقبت فعال مزارع پرورش ماهی، انجام ۹۶۰ قطعه نمونه بردای ماهی زنده و هم چنین ۲۰۰ مورد نمونه برداری از زنبورستان های شهرستان اراک را از فعالیت‌های واحد طیور، آبزیان و زنبور عسل این اداره عنوان کرد.

کد خبر 6090705

دیگر خبرها

  • ۱۸ درصد جمعیت جامعه عشایری ایلام در شهرستان آبدانان زندگی می‌کنند
  • یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • کشاورزان با تنظیم نوبت آبیاری به حفظ ذخایر آب های زیرزمینی کمک کنند
  • (عکس) کنکور 1403 در بجنورد
  • نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ - دانشگاه بجنورد ( عکس)
  • ۴ هزار و ۱۹۳ نفر از دانشجویان متاهل وام تحصیلی دریافت کردند
  • زنگ خطر کاهش رشد جمعیت در خوشاب
  • خدمات بسیار خوبی به عشایر تنگستان ارائه شد
  • پایان نوبت اول کنکور سراسری در گلستان