Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: بهترین و صادق‌ترین مشاورین برای مدیران کشورمان در مسیر کارها خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران هستند زیرا برای انقلاب هزینه سنگینی داده‌اند و از سر دلسوزی مسائل را به مدیران بازتاب می‌دهند.

به گزارش برنا؛ سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی روز پنجشنبه 5 اسفندماه در دومین روز از سفر خود به استان مازندران در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت این استان که در استانداری مازندران برگزار شد تاکید کرد: تمام تمدن‌ها و جوامع به مسائلی در جامعه خود افتخار می‌کنند و خود را دارای برتری می‌دانند و ملت عزیز ما نیز به شهدای خود افتخار می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ما تمدنی انسان‌ساز هستیم و شهدایی چون حاج قاسم سلیمانی و شهدای خان طومان در این تمدن ساخته شده‌اند و دستاوردها در جوامع مادی ساخت ابزار و هواپیما و امثال این‌ها است که آن‌ها را در جهت تبعیض به کار می‌گیرند.

معاون رئیس جمهور با اشاره به نامگذاری معابر و خیابان‌ها با اسامی شهدا گفت: این مسئله مورد تاکید مقام معظم رهبری است و نشان می‌دهد که ما تا چه حد به این بزرگان افتخار می‌کنیم. این موضوع باید بیش از پیش در دستور کار مسئولین شهری قرار گیرد تا نام تمام شهدا بر معابر مشاهده شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با تقدیر از استاندار مازندران به منظور انجام مستمر دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران گفت: ما مدیون این عزیزان هستیم و باید به منظور قدردانی و سپاسگزاری از آنان به دیدنشان برویم، اما فارغ از این موضوع باید توجه داشته باشیم که بهترین و صادق‌ترین مشاورین در مسیر کارها همین خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران هستند زیرا برای انقلاب هزینه سنگینی داده‌اند و از سر دلسوزی مسائل را به مدیران بازتاب می‌دهند. این موضوع باید همیشه مورد توجه مسئولان باشد، به ویژه در این ایام مابین 22 بهمن تا 22 اسفند باید دیدارهای بیشتری در این راستا انجام شود.

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه متاسفانه هنوز مشکلات زیادی در زمینه تامین مسکن و اشتغال ایثارگران وجود دارد افزود: قوانین خوبی توسط مجلس شورای اسلامی در این زمینه به تصویب رسیده است که در زمینه اجرا با مشکلاتی مواجه می‌شوند. به عنوان مثال در مورد بند «ج» ماده 87 قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران مجوز 17 هزار استخدام برای فرزندان شهدا و جانبازان صادر شده است که 400 مورد آن مربوط به استان مازندران است و متاسفانه تاکنون حدود 220 مورد از این تعداد جذب شده است. این مسائل در اجرا باید در سطح خود استان‌ها پیگیری شوند و قابل پیگیری از مرکز نیستند و امیدواریم دستگاه‌های اجرایی استان‌ها توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشند.

وی افزود: مرکز توانبخشی امام علی (ع) در استان مازندران نیاز به بازسازی دارد و باید این کار با همکاری بنیاد و دستگاه‌های ذی‌ربط انجام شود تا جانبازان گروه ویژه امکان استفاده از این مجموعه را داشته باشند. همچنین با توجه به افزایش سن ایثارگران و نیاز تعدادی از آن‌ها به پرستاری و نگهداری نیاز به خانه‌های ایثار داریم که در مسیر ساخت این خانه‌ها نیز احتیاج به همراهی و تسهیل فرایندهای اداری داریم.

محمود حسینی‌پور استاندار مازندران نیز در این مراسم ضمن خیر مقدم به رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ترویج فرهنگ جهاد و شهادت را موضوعی مهم دانست که در حال حاضر به خوبی در کشور در حال انجام است و افزود: مردم عزیز ما به خوبی قدردان شهدا و ایثارگران هستند و در این زمینه احساس مسئولیت می‌کنند.

وی افزود: این فرهنگ مقدس باید در تمام عرصه‌های اجرایی و مدیریتی جاری باشد و آنچه که شهدا از ما توقع دارند را برآورده کنیم و این موضوع یکی از مهمترین نمودهای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت خواهد بود.

استاندار مازندران این استان را یکی از استان‌های ریشه‌دار در زمینه مباحث دینی و اعتقادی دانست و افزود: محصول این اعتقادات جوانان غیور و برومندی بود که در دوران دفاع مقدس از مهمترین لشگرهای عملیاتی دفاع مقدس را تشکیل می‌دادند و همین اتفاق در دفاع از حرم نیز توسط جوانان مازندران صورت گرفت. با توجه به اینکه این استان گردشگرپذیر است می‌توان از این ظرفیت به خوبی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین گردشگران خارجی نیز استفاده کرد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان مازندران فرهنگ ایثار و شهادت جامعه تمدن هواپیما رئیس جمهور مقام معظم رهبری بنیاد شهید و امور ایثارگران شهدا و ایثارگران انقلاب مشکلات مسکن اشتغال مجلس شورای اسلامی قانون جانبازان امام علی رئیس بنیاد شهید ایثار و شهادت دوران دفاع مقدس دفاع مقدس ترویج فرهنگ خانواده شهدا بنیاد شهید و امور ایثار گران خانواده های معظم شهدا و ایثارگران ترویج فرهنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۴۹۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان ۳۸ سال چشم‌انتظاری خانواده شهید چابکسری

رئیس ستاد ایثارگران نیروی زمینی ارتش خبر تفحص پیکر پاک سرباز شهید «‌حجت کاروان واجاری» را با حضور در منزل شهید، به خانواده‌اش در روستای سیاهکش شهرستان رودسر اعلام کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، سرهنگ محمد یعقوبی رئیس ستاد ایثارگران نیروی زمینی ارتش به همراه جمعی از مسئولان استانی و شهرستان رودسر، تفحص پیکر سرباز شهید حجت کاروان واجاری را به خانواده وی در روستای سیاهکش بخش چابکسر در شهرستان رودسر خبر داد.

وی تصریح کرد: سرباز شهید حجت کاروان واجاری، 29 آذر سال 1366 در منطقه زُبیدات به شهادت رسید و پیکر وی پس از گذشت 38 سال، به میهن اسلامی بازگردانده شد.

رئیس ستاد ایثارگران نیروی زمینی ارتش افزود: پیکر این شهید والامقام پس از تفحص از طریق آزمایش DNA شناسایی شد.

محمد رضا داوطلب مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان نیز گفت: پیکر مطهر این شهید، روز‌های آینده پس از تشییع در رشت و رودسر، در گلزار شهدای روستای خیاط محله بخش چابکسر به خاک سپرده خواهد شد.

انتهای پیام/.

 

دیگر خبرها

  • افزایش حقوق سه دسته از ایثارگران در سال ۱۴۰۳
  • فرمانداران استان ایلام به ساماندهی گلزار شهدا توجه داشته باشند
  • واگذاری زمین به خانواده‌های شاهد و ایثارگران بوشهری
  • نیروی زمینی ارتش ۴۶ هزار شهید تقدیم نظام کرده است
  • پایان ۳۸ سال چشم‌انتظاری خانواده شهید چابکسری
  • پایان ٣٨ سال چشم انتظاری خانواده شهید چابکسری
  • حقوق کدام یک از ایثارگران امسال افزایش داشت؟
  • جزئیات افزایش حقوق ایثارگران در سال ۱۴۰۳ + آخرین اخبار افزایش حقوق جانبازان
  • حقوق کدام یک از ایثارگران در سال ۱۴۰۳ افزایش داشت؟
  • برگزاری دومین یادواره شهدای مهرجرد در میبد