Web Analytics Made Easy - Statcounter

طی روزهای گذشته هجمه های سنگین رسانه ای به طرح موسوم به صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی از سوی برخی از جریان ها و افراد وارد شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصاد، طی روزهای گذشته هجمه های سنگین رسانه ای به طرح موسوم به صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی از سوی برخی از جریان ها و افراد وارد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به این هجمه ها که حاکی از مطالب راست و دروغ زیادی است نشان می دهد که بایستی در خصوص این طرح توضیحات بیشتری به افکار عمومی داده شود.

اگرچه از ابتدای تصویب طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی هجمه هایی شدید علیه آن وارد شد اما این هجمه ها در روزهای اخیر به اوج خود رسیده و چنان فضای راست و دروغ را بهم آمیخته که باورمندی مردم درباره نتایج مثبت این طرح را زیر سوال برده است.

دروغ پردازی ها و شایعاتی چون فیلتر فضای مجازی و به خطر افتادن کسب و کار مردم در حالی مطرح می شود که طراحان طرح مذکور خواستار نقد و بررسی بی رحمانه طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی شده اند و جایی برای شک و شبهه علیه این طرح باقی نگذاشته اند.

شبکه اطلاع رسانی مرصادنیوز، برای بررسی ابعاد مختلف این طرح به سراغ چند نفر از نمایندگان رفته و نظر آن ها را در خصوص آن پرسیده است.

قانونی را وضع خواهیم کرد که عموم مردم از آن استفاده کنند

لطف الله سیاهکلی در گفتگو با خبرنگار مرصاد اظهار داشت: اولین خواسته بنده این است با توجه به‌ اینکه طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی در اختیار رسانه ها قرار دارد، این طرح به نقد گذاشته شود و از موافقین و مخالفین خواسته شود درباره بند بند آن نظر دهند زیرا کلیات این طرح به تصویب رسیده و قرار است در دستور کار کمیسیون مشترک هم قرار گیرد.

وی با بیان اینکه هنوز چیزی به تصویب نرسیده، افزود: پس از بررسی لایحه بودجه، طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی در دستور کار کمیسیون مشترک قرار خواهد گرفت.

سیاهکلی خاطرنشان کرد: جلسات کمیسیون مشترک به صورت آنلاین و مانند صحن مجلس به صورت علنی برگزار می شود با این تفاوت که در صحن علنی کارشناسان امکان حضور ندارند اما در کمیسیون مشترک، کارشناسان حقیقی و حقوقی در بخش های دولتی و غیر دولتی می توانند حضور داشته باشند پس با تخصص بالا به موضوع نگاه می شود و از همه صاحب نظران استفاده خواهد شد.

وی عنوان کرد: مزیت دیگر طرح موضوع در کمیسیون مشترک این است، با توجه به اینکه حدود پنج تا شش ماهی  طول خواهد کشید که طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی قانونی شود، طرح مذکور پس از تایید شورای نگهبان به صورت آزمایشی اجرا خواهد شد.

نائب رئیس فراکسیون رسانه و فضای مجازی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تفاوت بررسی یک موضوع در کمیسیون مشترک با مصوبه مجلس در این است که مصوبات مجلس به صورت قانون دائمی اجرایی می شود اما در کمیسیون مشترک موقتا اجرا خواهد شد و بعد از اعلام قانون و در حین اجرا اگر اشکالی از سوی مردم وارد شود دوباره برای اصلاح به کمیسیون باز خواهد گشت درحالی که اصلاح قانون مجلس زمان بر خواهد بود.

سیاهکلی با بیان اینکه کمیسیون مشترک ذیل اصل ۸۵ قانون اساسی فعالیت دارد، تصریح کرد: مردم بی رحمانه طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی را نقد کنند و نقد شان را بدست نمایندگان مجلس برسانند تا بتوانیم در کمیسیون مشترک ارائه کنیم.

وی افزود: بر اساس آنچه در وضع قانون مدنظر قرار دارد، باید عموم مردم از این قانون استفاده کنند زیرا قانونی که عموم مردم را آزار دهد یا کسب و کارشان را دچار مشکل کند قابلیت اجرایی نخواهد داشت.

سیاهکلی با بیان اینکه ما نماینده و وکیل مردم هستیم و قانونی را وضع خواهیم کرد که عموم مردم از آن استفاده کنند، گفت: در دنیا و کشورهایی که دموکراسی دارند هم قانونی تدوین می شود که عموم مردم از آن بهره مند شوند بنابراین چنین مواردی مد نظر ما قرار داشته است.

وی با اشاره به اینکه بنده در این حوزه متخصص هستم، عنوان کرد: هدف از برگزیدن افراد متخصص این است که قانونی غیرتخصصی و غیر حرفه ای وضع نشود تا مردم را آزار دهد، بنده خود مدافع فضای مجازی و دارای آشنایی هستم و ان شاالله از این دانش استفاده خواهم کرد که طرح مذکور جامعیت و قابلیت بهره برداری برای عموم مردم را داشته باشد نه اینکه مردم از آن آزار یا خسارت ببینند‌.

هدف از طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی حمایت از فعالین این عرصه است

حجت الاسلام احمد حسین فلاحی در گفتگو با خبرنگار مرصاد اظهار داشت: بنده از مخالفینی که این همه مخالفت می کنند، می پرسم با وجود مشکلاتی که در فضای مجازی دیده می شود نظیر فروش مواد مخدر، فروش سلاح، قاچاق آدم و مسائل مختلفی که اکنون کانون خانواده ها را مورد حمله قرار داده و همچنین درباره اینکه فضای مجازی افراد را با هر قیمتی که می‌خواهد مورد حمله قرار می دهد، چه پاسخی خواهند داشت.

وی با بیان اینکه چرا مخالفین  به مردم اطلاعات غلط می دهند، افزود: کمیسیون مشترک مجلس، کلیات طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی را تصویب کرده و بسیاری از افراد جامعه موافق آن هستند همچنین با وجود اینکه هنوز وارد جزییات نشده ایم چرا عده ای با اطلاعات غلط به تشویش اذهان عمومی می پردازند چرا حاضر نیستند متن طرح را برای مردم منتشر واجازه دهند مردم خود قضاوت کنند.

حجت الاسلام فلاحی خاطرنشان کرد: چرا فشار رسانه ای سلطنت طلبان و مخالفین از بیرون و درون به قدری فراوان است که اجازه فکر کردن به مردم نمی دهند،چرا مخالفین این همه هجمه وارد می کنند.

وی عنوان کرد: مدعیان شفافیت و شفاف سازی که اجازه نمی دهند همه چیز شفاف شود و در فضای غبارآلود و ابهام، افکار خود را غالب می کنند، به این سوالات پاسخ دهند.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی گفت: ما نه مخالف فضای مجازی، نه مخالف اینترنت پر سرعت و کسب و کار در فضای مجازی و نه مخالف استفاده از پیام رسان های خارجی هستیم، موافق فیلتر هم نیستیم و هیچ یک از این موارد نیز در طرح مذکور نیامده است.

حجت الاسلام فلاحی تصریح کرد: نظر ما این است ایران هم مثل ۴۰ کشور جهان که ضابطه مندی و قانون بر کشور آنها حاکم است، باشد.

وی افزود: چرا عده ای مخالفت می کنند که در فضای مجازی قانون نداشته باشیم، چرا این اندازه تلاش می کنند که خلاف مبانی مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه فضای مجازی ول است، عمل کنند.

حجت‌الاسلام فلاحی خاطرنشان کرد: عده ای عنوان می کنند که شورای عالی فضای مجازی متصدی این کار است درحالی که آیا شورای عالی فضای مجازی تاکنون به این وظیفه اش عمل کرده ضمن اینکه کار شورای عالی فضای مجازی سیاست گذاری و نه قانون گذاری است و هر سیاست گذاری نیازمند قانون گذاری است، وظیفه مجلس هم قانون گذاری و وظیفه شورای عالی فضای مجازی نیز سیاست گذاری است.

وی عنوان کرد: معلوم است هنوز با آن سیاست گذاری شورای عالی فضای مجازی مشکلات برطرف نشده که رهبر  انقلاب فرمودند  فضای مجازی ول هست و به این افتخار می کنند در نتیجه باید برای رها نبودن و عدم ولنگاری در فضای مجازی، قانونی تدوین شود که دارای ضمانت باشد.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:امروز بسیاری از آمار طلاق، فروش سلاح، مواد مخدر و قمار بازی و نیز برخی مسائل اقتصادی نظیر افزایش قیمت مسکن و بهم ریختن بازار آن توسط همین فضای مجازی صورت گرفته است.

حجت الاسلام فلاحی خاطرنشان کرد: هدف از طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی این است افرادی که در فضای مجازی فعالیت دارند هم حمایت شوند که عده ای از آنها سو استفاده نکنند و اطلاعاتشان را به سرقت نبرند همچنین برای افرادی که فعالیت می کنند ضوابطی تدوین شود و آنها نیز ملزم به رعایت قوانینی شوند.

وی افزود: چه کسی گفته که باید فضای مجازی تعطیل و فیلتر شود، چرا اطلاعات غلط به مردم می دهند و اجازه نمی دهند مردم متن طرح مذکور را ببینند.

حجت الاسلام فلاحی گفت: نمایندگانی که برای افزایش تعداد اعضای خود در فضای مجازی فضا سازی کردند، عضو کمیسیون مشترک نبودند حتی یکی از این نمایندگان هنگامی که وارد کمیسیون شد، خواستار مشاهده طرح شد یعنی طرح را ندیده در فضای مجازی قضاوت کرده و این جای تاسف دارد فردی که از طرحی اطلاعات کافی  ندارد اما آن را قضاوت و محکوم می کند.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی شورای عالی فضای مجازی حجت الاسلام فلاحی کمیسیون مشترک عموم مردم عموم مردم فضای مجازی سیاست گذاری مردم از آن طرح مذکور هجمه ها عده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۴۹۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله سگ ولگرد به پسر بچه ۱۲ ساله در کرج

طبق تصاویر به دست آمده در فضای مجازی سگ بلاصاحبی به پسربچه ۱۲ ساله ای در کرج حمله کرده است.

به گزارش فارس، از صبح امروز تصاویر و کلیپی در فضای مجازی مبنی بر حمله یک سگ ولگرد به یک پسر ۱۲ ساله کرجی درحال باز نشر است.

بنا بر فیلم منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، پسر بچه ۱۲ ساله کرجی در پارک بهار محدوده کرج نو مورد  حمله وحشتناک سگ‌های بلاصاحب قرار می‌گیرد که توسط چند نفر در پارک او را از دهان سگ بیرون کشیدن و نجات دادند.

این پسر بچه در پی حمله سگ‌ زخمی و به بیمارستان منتقل می‌شود. 

او از ناحیه صورت (لب،بینی، پلک و گونه) دو تا دست و ران دچار مصدومیت شده است.

طی تماس‌های صورت گرفته با مدیریت پسماند موضوع توسط کارشناسان درحال برسی است و ابعاد مختلف حادثه از سوی این سازمان اطلاع رسانی خواهد شد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • سامانه دهک ریاست جمهوری فعال نشده است | مردم از باز کردن لینک ارسالی خودداری کنند
  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • نقش مؤثر دانشجویان در فرآیند جهاد تبیین با بهره‌گیری از ظرفیت‌ فضای مجازی
  • حمله سگ ولگرد به پسر بچه ۱۲ ساله در کرج
  • فیلم| واکنش کاربران مجازی به برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • حفظ حریم خصوصی و امنیت داده‌های کاربران؛ از ایران تا آمریکا
  • رها کردن فضای عفاف و حجاب به ضرر همه جامعه است
  • حمایت اینفلوئنسرهای فضای مجازی از دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین به سبک خاص+ فیلم
  • صیانت از شوراهای اسلامی شهر از وظایف اصلی است
  • فضای مجازی باید باعث افزایش انسجام جامعه شود