Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «طرفداری»
2024-04-30@11:28:09 GMT

توبه یهودا | مدافع مغضوب زنیت: من اوکراینی‌ام!

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۵۰۱۱۲

توبه یهودا | مدافع مغضوب زنیت: من اوکراینی‌ام!

یاروسلاو راکیتسکی یک شبه از اسطوره شاختار دونتسک به یک خائن بزرگ تبدیل شد

اگر دنبال کننده فوتبال شرق اروپا باشید، حتما با نام یاروسلاو راکیتسکی آشنا هستید. یاروسلاو راکیتسکی مدافع 32 ساله سابق تیم ملی اوکراین است که در شرق اروپا به قدرت بدنی بالا و شوت‌های محکمش شناخته می‌شود. با این حال عمده شهرت راکیتسکی بیش‌تر به خاطر انتقال جنجالی‌اش در سال 2019 است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرفداری | یاروسلاو راکیتسکی سال 1989 در دنیپروی اوکراین متولد شد و فوتبالش را از سال 2007 در آکادمی شاختار دونتسک شروع کرد. پس از دو سال او به تیم اصلی رسید و سال‌ها به عنوان یکی از عناصر اصلی خط دفاعی تیم نارنجی و مشکی پوش دونتسک به میدان رفت. راکیتسکی رفته رفته به یکی از رهبران اصلی شاختار دونتسک و مهم‌ترین عضو خط دفاعی تیم ملی اوکراین تبدیل شد اما مسیر زندگی او در ژانویه 2019 تغییر کرد. در حالی که ده سال از حضور این مدافع اوکراینی در شاختار دونتسک می‌گذشت، او در ژانویه 2019 در انتقالی عجیب و ناگهانی با مبلغ 10 میلیون یورو به زنیت روسیه پیوست. 

نبرد یاروسلاو راکیتسکی و فابیو کوالیارلا برای تصاحب توپ

روسیه و اوکراین طی سال‌های اخیر اصلا رابطه سیاسی خوبی نداشته‌اند و همان طور که می‌دانید، تیم‌های روس و اوکراینی در تورنمنت‌های ورزشی اروپا به یک‌دیگر برخورد نمی‌کنند. اختلافات بر سر شبه جزیره کریمه که روسیه آن را تصرف کرد، یکی از عوامل اصلی تنش‌های میان اوکراین و روسیه بوده است. انتقال بازیکنان از لیگ اوکراین به لیگ روسیه طی سال‌های اخیر و از زمان بروز تنش‌ها امری مرسوم نبوده و راکیتسکی اولین بازیکن سرشناس تیم ملی اوکراین بود که در این زمان به فوتبال روسیه رفت. از این رو انتقال راکیتسکی به عنوان بازیکن باسابقه باشگاه شاختاردونتسک به لیگ روسیه، یک خیانت تلقی شد. در پی انتقال به زنیت، یاروسلاو راکیتسکی برای همیشه از تیم ملی اوکراین اخراج شد و 10 اکتبر 2018 تاریخ آخرین بازی ملی راکیتسکی برای اوکراین بوده است. با وجود سطح فنی قابل قبول و عملکرد خوب در ترکیب زنیت، آندری شوچنکو سرمربی وقت تیم ملی اوکراین حاضر نشد او را به یورو 2020 دعوت کند.

حالا با حمله نظامی روسیه به خاک اوکراین و احتمال بروز جنگی بزرگ، فعالیت‌های ورزشی در اوکراین به مدت 30 روز تعلیق شده و ممکن است باشگاه‌های روس از جمله زنیت، با تحریم‌ها و عواقب قابل توجهی روبه‌رو شوند. در پی حمله روسیه به خاک اوکراین، افرادی چون آندری شوچنکو و الکساندر زینچنکو به حمایت از اوکراین و انتقاد از دولت روسیه پرداخته‌اند. یاروسلاو راکیتسکی که از او به عنوان یک «یهودای خائن» در اوکراین یاد می‌شود، امشب قرار است با پیراهن زنیت به مصاف رئال بتیس در لیگ اروپا برود و در اینستاگرام به ماجرای حمله روسیه واکنش نشان داده است:

من اوکراینی‌ام! صلح را در اوکراین برقرار کنید و جنگ را به پایان برسانید! اخبار ورزشی مربوط به جنگ روسیه و اوکراین را در این لینک بخوانید: جنگ روسیه و اوکراین 

اخبار داغ 

قلعه نویی: این همه کارشناس گفتند گل پرسپولیس هند بود، حرف آنها را هم قبول ندارند؟ مربی استقلال: نمی دانم چطور به وحید امیری معافیت دادند رالف رانگنیک: گل زود هنگام حریف همه چیز را خراب کرد؛ الانگا باید الگوی هم تیمی‌هایش باشد آندره سانتوس: با سرعت 200 کیلومتر بر ساعت به سمت تمرین آرسنال رفتم و پلیس مرا دستگیر کرد! 

منبع: طرفداری

کلیدواژه: یاروسلاو راکیتسکی تیم ملی اوکراین شاختار دونتسک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۵۰۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدیو/ سربازهای اوکراینی، با اسلحه‌های شوروی راحت‌ترند تا تجهیزات غربی‌ها

به گفته جاناتان پوکت، تک‌تیرانداز آمریکایی که در اوکراین در حال جنگ است «سربازان اوکراینی ترجیح می‌دهند از تفنگ‌های AK-74 که متعلق به زمان شوروی است، استفاده کنند، چون ظرفیت آن‌ها بالاتر است و گلوله‌های 5.45×39 میلی‌متری دارند» به گفته این سرباز آمریکایی، «اوکراین اکنون به شدت به مهمات نیاز دارد و تانک‌های پیشرفته متحدانش برای دفاع مقابل روسیه کارساز نیست، آن‌ها برای جلوگیری از پیشروی نیروهای روس مجبورند به صورت پیاده‌نظام جنگ کنند.»

دریافت 21 MB

مترجم: محیا ذوالفقاری / تدوینگر: اسماعیل گلرخ

دیگر خبرها

  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین/منطقه دونباس اوکراین به زودی سقوط می کند
  • ۸۰۵ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند
  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟
  • مسکو: روسیه «نووباخموتوکا» را آزاد کرد/ دفع ۱۳ ضدحمله اوکراینی‌ها
  • عملیات بمباران عقبه اوکراینی‌ها با بمب‌های نیم تنی
  • وضعیت میدان جنگ در اوکراین بدتر می‌شود
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت‌های انرژی اوکراین در سه منطقه/ اعزام خلبانان اوکراینی به فرانسه برای آموزش جنگنده اف-۱۶
  • مقامات اوکراینی تسلیحات غرب را می‌دزدند
  • ویدیو/ سربازهای اوکراینی، با اسلحه‌های شوروی راحت‌ترند تا تجهیزات غربی‌ها
  • کمبود شدید سرباز در اوکراین/ ارسال مهمات غربی چاره کار نیست