Web Analytics Made Easy - Statcounter

دریافت مالیات بر ارزش افزوده انواع سیگار و توتون و تنباکو وارداتی به گمرک ابلاغ شد.

دریافت مالیات بر ارزش افزوده از توتون و تنباکوی و سیگار وارداتی به گمرک ابلاغ شد.

داود منظور رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در نامه به مقدسی رئیس کل گمرک اعلام کرد: در اجرای قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۴۰۰/۰۳/۰۲، انواع سیگار و محصولات دخانی تولید داخل و وارداتی به شرح نرخ های مندرج در بند (ت) ماده (۲۶) قانون مذکور، مشمول مالیات و عوارض ارزش افزوده می باشند که بر اساس جزءهای (۳)، (۴) و (۵) بند مزبور، نرخ مالیات و عوارض ارزش افزوده سیگار، توتون پیپ و تنباکوی وارداتی شصت و پنج درصد (٪۶۵)، توتون خام وارداتی ده درصد (۱۰٪) و توتون فرآوری شده وارداتی (خرمن توتون) سی و پنج درصد (۳۵) می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به موجب مفاد تبصره (۱) بند (ت) ماده (۲۶) قانون یادشده، نرخ های تعیین شده از سال دوم اجرای قانون هرسال پنج واحد درصد افزایش می یابد تا زمانی که نرخ مذکور برای انواع سیگار و محصولات دخانی، توتون پیپ و تنباکوی وارداتی به یکصد و بیست و پنج درصد (۱۲۵٪) برسد. بنابر این نرخ مالیات و عوارض ارزش افزوده واردات انواع سیگار و محصولات دخانی در سال ۱۴۰۱ به شرح جدول زیر میباشد.

سیگار، توتون پیپ و تنباکوی وارداتی ۷۰ درصد، توتون خام وارداتی ۱۵ درصد و توتون فراوری شده وارداتی نیز ۴۰ درصد مالیات و عوارض ارزش افزوده خواهند پرداخت.

منبع: فارس

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: مالیات مالیات بر ارزش افزوده مالیات بر خانه های خالی مالیات بر سکه مالیات و عوارض ارزش افزوده انواع سیگار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۵۰۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر نفت: در دولت سیزدهم ۶۰ درصد به تولید نفت افزوده شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم وفناوری آنا،جواد اوجی، امروز ( ۱۹ اردیبهشت) در آیین افتتاحیه بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، اظهار داشت: در نمایشگاه نفت امسال بیش از ۱۷۰۰ شرکت توانمند داخلی و ۲۵۰ شرکت خارجی حضور دارند.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم با اتکا و پشتیبانی سازندگان و پیمانکاران صنعت نفت اتفاقات بزرگی رقم خورد، افزود: در این دولت معطل رفع تحریم‌ها نماندیم و پروژه‌های صنعت نفت را با ظرفیت‌های داخلی پیش بردیم.

وزیر نفت گفت: اولویت در وزارت نفت دولت سیزدهم، تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در راستای رشد تولید، افزایش ظرفیت و رونق تولید بوده است. در پایان سال ۱۴۰۲ توانستیم ۷۹ پروژه به ارزش ۱۶.۵ میلیارد را به بهره برداری رسید و اجرای۵۰ پروژه به ارزش ۴۷.۵ میلیارد تومان نیز آغاز شد.

به گزارش آنا، اوجی بیان کرد: در دولت سیزدهم ۶۰ درصد به تولید نفت، ۵۴ میلیون متر مکعب به تولید گاز، بیش از ۲۲۰هزار بشکه به ظرفیت فرآورشی کشور و۱۰ میلیون تن افزایش تولید محصولات پتروشیمی افزوده شد.

وی ادامه داد: توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی که بیش از ۲۲ سال معطل مانده بود در دولت سیزدهم انجام شد که اکنون ۱۲ میلیون متر مکعب از این فاز میدان مشترک پارس جنوبی گاز تولید می‌شود و با تکمیل ان روزانه ۵۰ میلیون متر مکعب گاز تولید خواهد شد.

عضو کابینه دولت سیزدهم تاکید کرد: در دولت قبل اعلام کرده بودند حاضرند پالایشگاه آبادان را رایگان واگذار کنند، اما با اقدامات انجا شده در دولت سیزدهم این پالایشگاه ۱۲ هزار میلیارد تومان سودآوری داشت و ساخت فاز سوم این پالایشگاه به‌زودی آغاز خواهد شد. این اقدامات نشان می‌دهد که نه تنها معطل قدرت‌های بزرگ نشدیم بلکه بر توان داخلی تکیه کردیم.

وزیر نفت با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم بیش از ۵ میلیارد دلار برای جمع‌آوری گاز‌های همراه قرارداد بستیم، تصریح کرد: اکنون ۱۱.۵ میلیون مترمکعب از این گاز‌ها جمع می‌شود و تا پایان سال به ۳۰ میلیون مترمکعب می‌رسد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش ۶۰ درصدی درآمدهای مالیاتی استان سمنان
  • جزئیات بخشنامه جدید مالیاتی برای ساماندهی قانون کولبری و ملوانی
  • وزیر نفت: در دولت سیزدهم ۶۰ درصد به تولید نفت افزوده شد
  • احکام مالیاتی قانون ساماندهی کولبری و ملوانی ابلاغ شد
  • اختصاص ۱۷ هزار تن قیر رایگان به شهرداری‌های استان زنجان
  • ایجاد سازمان‌های سرمایه‌گذاری مختص پارک‌های علم و فناوری
  • تمدید مهلت تکمیل و ارسال اظهار نامه مالیاتی ارزش افزوده
  • کشف محموله ۱۰ میلیاردی تنباکوی قاچاق از انباری در جنوب تهران
  • مالیات آری؛ اما نه ۳۰ و ۵۰ و ۷۰ درصد!
  • مخالفت با مالیات ارزش افزوده تاکسی‌های اینترنتی