Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان – دیابت می‌تواند بر روی اعصاب پا‌های شما تأثیرگذارباشد. در این گزارش قصد داریم به مشکلات پا‌های افراد دیابتی، بیماری نوروپاتی و چگونگی حفط سلامت پا به هنگام دیابت بپردازیم.

شاید شما هم شنیده باشید که دیابت می‌تواند سبب درد پا شود و به سلامت پا‌های شما تأثیر بگذارد. اما شاید این پرسش برای شما پیش بیاید که این دو چگونه به هم ارتباط دارند؟ بگذارید «بیماری نوروپاتی» که یک عارضه جانبی است را برای شما بیان کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوروپاتی دیابتی چیست؟

اعصاب محیطی در همه جایی از بدن به مانند دست ها، پاها، بازو‌ها و ... یافت می‌شود. این اعصاب، مسئول انتقال پیام‌ها به سیستم عصبی مرکزی که مغز و نخاع باشند، هستند. در مواردی که دیابت کنترل نشده است، قند خون بالا مزمن می‌تواند منجر به عوارضی مانند آسیب در اعصاب محیطی شود که «نوروپاتی» نامیده می‌شود؛ به ویژه اعصابی که در پا‌ها وجود دارد. این نوروپاتی در پا همان چیزی است که به آن «نوروپاتی محیطی» می‌گویند.

محققان می‌گویند فشار خون بالا در توانایی سیستم عصبی برای ارسال سیگنال به بقیه بافت‌های بدن به مانند پا‌ها تداخل ایجاد می‌کند. این مسأله سبب ایجاد التهاب شده که به اعصب‌ها آسیب بیشتری وارد کرده و در نهایت باعث نوروپاتی می‌شود.

علائم نوروپاتی علائم مختلفی از جمله بی حسی، سوزن سوزن شدن و افزایش حساسیت تا مشکلات شدیدتری به مانند زخم معده و عفونت را در پی دارد. تحقیقات نشان می‌دهد چندین عامل با نوروپاتی مرتبط است که از جمله می‌توان به وزن، «شاخص توده بدنی» (BMI)، دور کمر و سطح کلسترول بالا اشاره کرد. در حقیقت، چاقی اکنون به عنوان دومین عامل خطرزا برای ابتلا به نوروپاتی، پس از دیابت محسوب می‌شود.

اماخبر خوب این است که تغییر سبک زندگی و رژیم غذایی می‌تواند بر قند خون شما، وزن و سطح کلسترول تان تأثیر گذاشته و به جلوگیری از آسیب عصبی و حفظ سلامت پا‌های شما کمک کند.

چگونه از نوروپاتی جلوگیری کنیم؟

در صورتی که دیابت دارید، نگه داشتن قند خون در محدوده‌ای مشخص و حفظ وزنی سالم دو مسأله مهم برای پیشگیری از آسیب عصبی و ابتلا به نوروپاتی است. طبق اعلام «مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری» آمریکا (CDC) محدوده قند خون بایستی میان ۱۳۰- ۱۸۰ پیش از غذا باشد؛ هر چند عواملی مانند سن و سلامتی، برای تعیین محدوده قند خون هرکس موثر است.

منبع: پایگاه eating well

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بیماری دیابت نوروپاتی محیطی فشار خون سلامت پا قند خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۵۰۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمانگاه تخصصی دیابت، طب کار و رادیولوژی دیجیتال همدان افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری مهر، صبح امروز با حضور سردار امیری فرمانده انتظامی استان، سرهنگ سالاروند رئیس حفاظت اطلاعات و دکتر حیدری معاون بهداد پلیس استان درمانگاه تخصصی دیابت، درمانگاه تخصصی طب کار و رادیولوژی دیجیتال در معاونت بهداد افتتاح شد.

معاونت بهداد پلیس استان در راستای خدمات درمانی با کیفیت به کارکنان انتظامی و خانواده‌های آنها و همچنین شهروندان استان همدان نسبت به توسعه بخش‌های درمانی در هفته سلامت اقدام کرد.

گفتنی است در همین راستا صبح امروز با حضور سردار امیری فرمانده انتظامی استان، سرهنگ سالاروند رئیس حفاظت اطلاعات و دکتر حیدری معاون بهداد پلیس استان درمانگاه تخصصی دیابت، درمانگاه تخصصی طب کار و رادیولوژی دیجیتال در معاونت بهداد افتتاح شد.

شایان ذکر ارائه خدمات در معاونت بهداد پلیس استان برای شهروندان عزیز امکان پذیر بوده و محدودیتی در این خصوص وجود ندارد.

کد خبر 6089519

دیگر خبرها

  • توسعه مدیریت در نظام سلامت مبتنی بر جوان‌گرایی
  • آغاز فعالیت کمیته ایمنی و سلامت سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • درمانگاه تخصصی دیابت، طب کار و رادیولوژی دیجیتال همدان افتتاح شد
  • همایش تجلیل از خیران سلامت فریدونشهری
  • برنامه بهبود سلامت شهری در ایران/ تعامل مدیریت شهری با نظام سلامت
  • زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان
  • مرکز جامع پیشگیری ، کنترل و بیماریهای غیر واگیر  در مرکز خدمات جامع سلامت گلها راه اندازی شد
  • چهارهزار نفر در اردستان مبتلا به دیابت هستند
  • آستر نازکی که داخل روده قرار می‌گیرد؛ روش جدید برای کاهش وزن و درمان دیابت نوع ۲
  • ابلاغ یک مصوبه مهم در حوزه ایمنی پایتخت | تهران امن‌تر می‌شود؟