Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@23:45:36 GMT

دوحه: اوکراین و روسیه، از افزایش تنش جلوگیری کنند

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۵۰۵۷۵

دوحه: اوکراین و روسیه، از افزایش تنش جلوگیری کنند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر امور خارجه قطر شامگاه امروز پنجشنبه با «سرگئی لاوروف» و «دیمیترو کولبا» همتایان روس و اوکراینی خود تماس تلفنی برقرار کرد.

وزارت امور خارجه قطر در صفحه توئیتری خود نوشت، در این تماس، آخرین تحولات بحران اوکراین و روسیه بررسی شد. وزیر امور خارجه قطر نیز در این گفت‌وگو تأکید کرد که این کشور، به شدت نگران این درگیری و پیامدهای آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول قطری، روسیه و اوکراین را به خویشتن‌داری و حل اختلافات از طریق گفت‌وگوی سازنده، مسیرهای دیپلماتیک، حل درگیریها از طریق ابزارهای مسالمت‌آمیز دعوت و تأکید کرد که طرفین اقدامی نکنند که باعث افزایش تنش شود.

عبدالرحمن آل ثانی با تأکید بر لزوم تضمین سلامت جان غیر نظامیان و قرار دادن این مسئله به عنوان اولویت اصلی، خاطر نشان کرد، قطر نسبت به منشور سازمان ملل، اصول ثابت حقوق بین الملل، حل اختلافات بین‌المللی از طرق مسالمت‌آمیز، امتناع از تهدید به استفاده از زور و پایبندی به حاکمیت و استقلال کشورها تأکید دارد.

 این در حالی است که منابع خبری آمریکا تأکید کردند، مقامات دفاعی و غیردفاعی ایالات متحده اعلام کردند که پرسنل نظامی ایالات متحده در لهستان آماده نزدیک شدن به مرز با اوکراین برای کمک به سیل عظیمی از آمریکایی ها و سایر اتباع خارجی که قصد فرار از مرز اوکراین را دارند، شدند.

امیان آمریکایی در ۱۲ مایلی مرز اوکراین هستند و احتمالاً عصر امروز پنجشنبه با آمریکایی‌ها و دیگر اتباع خارجی در مرز که قصد خروج از اوکراین و ورود به لهستان را دارند، ملاقات خواهند کرد.

طبق این گزارش، حدود ۸۰۰ نظامی نیز در منطقه «جی ۲ جیسیونا» در هفت مایلی از مرز لهستان و اوکراین مستقر هستند و این منطقه احتمالاً به عنوان یک پناهگاه موقت و مرکز بازرسی مورد استفاده قرار خواهد گرفت و آنطور که مقامات می‌گویند نیروهای آمریکایی در حال استقرار تخت‌خواب هایی در این منطقه هستند.

صبح امروز (پنجشنبه)، در پی درخواست کمک نظامی سران منطقه جدایی‌طلب شرق اوکراین در پاسخ به افزایش تجاوزات اوکراین، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرد که دستور داده نیروهای مسلح این کشور عملیاتی ویژه را در منطقه دونباس آغاز کنند.

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین با تأکید بر اینکه پوتین شب قبل پاسخ تماس تلفنی وی را نداده است، اعلام کرد که روابط دیپلماتیک روسیه و اوکراین قطع شده است.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس

کلیدواژه: قطر اوکراین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۵۰۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیح سالیوان درباره کمک‌های جدید آمریکا به اوکراین

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش راشاتودی، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید تایید کرد که کمک‌های آمریکا در آینده نزدیک وضعیت اوکراین را تغییر نخواهد داد.

طبق گزارش فایننشال تایمز سالیوان اشاره کرد که همچنان انتظار دارد ارتش روسیه در پیشروی در خاک اوکراین در آینده نزدیک موفق شود.

به گفته سالیوان «انجام یک ضدحمله جدید از سوی اوکراین قبل از سال ۲۰۲۵ ضروری نیست.»

مشاور امنیت ملی کاخ سفید تاکید کرد که حمله جدید اوکراین تا حد زیادی به موافقت کنگره و کاخ سفید برای ارسال بسته‌های کمکی جدید بستگی دارد.

وی در ادامه گفت: کمک‌های دریافتی کی یف به تحکیم موقعیت ارتش اوکراین در جبهه جنگ کمک می‌کند و راه را برای عملیات‌های جنگی آینده هموار می‌کند.

در ۲۴ آوریل، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، قانونی را برای ارائه کمک‌های اضافی به ارزش ۶۱ میلیارد دلار به اوکراین برای ادامه رویارویی با روسیه امضا کرد.

از سوی دیگر دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه در واکنش به کمک‌های نظامی جدید آمریکا به اوکراین اعلام کرد که نیرو‌های روسی در حال بهبود مواضع خود در منطقه عملیات ویژه نظامی هستند و کمک آمریکا به اوکراین این وضعیت را تغییر نخواهد داد.

«آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا دیروز شنبه در سخنانی کمک‌های نظامی جدید این کشور به اوکراین را سرمایه‌گذاری در آمریکا عنوان کرد. وزیر امور خارجه آمریکا تاکید کرد: کمک‌های نظامی جدید آمریکا به اوکراین به ارزش ۲ میلیارد دلار به منزله سرمایه‌گذاری در ایالات متحده آمریکا خواهد بود. تقریبا تمامی دارایی‌های جدیدی که سرمایه‌گذاری می‌کنیم، در ایالات متحده و بخش صنعتی ما باقی خواهد ماند. این موضوع شغل‌های جدیدی را در آمریکا ایجاد می‌کند و از این طریق می‌توانیم به اوکراین کمک کنیم.

چندی پیش مجلس سنا آمریکا قانون کمک‌های خارجی این کشور به هم‌پیمانان ایالات متحده از جمله، اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان را به تصویب رساند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • تأکید بارزانی بر اجرای توافقنامه امنیتی ایران و عراق
  • یک سرباز آمریکایی در روسیه به اتهام دزدی بازداشت شد
  • رهبر دموکرات سنا از احتمال اعزام نظامیان آمریکایی به اوکراین خبر داد
  • حمله پهپادهای کامیکازه اوکراین به روسیه/۴۱نفر کشته شدند
  • حمله پهپادهای کامیکازه اوکراین به «بلگورود» روسیه/۴۱نفر کشته شدند
  • مقام سابق آمریکایی: فرانسه اولین نظامیان خود را به اوکراین فرستاده است
  • پیش‌بینی «نیوزویک» از جنگ اوکراین: ۲۰۲۴ برای کی‌یف سخت خواهد بود
  • بورل: همه اعضای اتحادیه اروپا روسیه را «تهدید» نمی‌دانند
  • ماکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود
  • توضیح سالیوان درباره کمک‌های جدید آمریکا به اوکراین