Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان اهواز - داریوش صادقی گفت: طی ده الی ۱۲ سال گذشته عملکرد سد گواه بر واقعیت‌هایی است که نیاز بر بیان نیست.

به گفته او سد گتوند در سیلاب سال ۹۷ _ ۹۸ خدمت خود را به خوزستان ادا کرد و دبی حدود ۵۰۰۰ متر مکعبی وارد شده به مخزن سد را مهار و جلوی فاجعه‌ای بزرگ را گرفت.

عملکرد نیروگاه برق آبی این سد در ده سالی که به بهره برداری رسید ۲۴۰۰۰ گیگابایت انرژی پاک بدون آلاینده تحویل شبکه برق کشور می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر امور بهره برداری سد و نیروگاه گتوند علیا گفت: نیروگاه و توربین‌های نیروگاه برق آبی گتوند که مستقیم با آب سر و کار دارد از همه نیروگاه‌های دیگر بهتر است و در ادامه نیز بدون هیچ مشکلی کار خواهد کرد.

در تابستان بسیار سخت گذشته نیز نیروگاه برق آبی گتوند نقش خود را با وجود یک سری مصرف کننده‌های جدید در کاهش خاموشی‌های شبکه سراسری ایفا نمود.

به گفته او رودخانه کارون رودخانه‌ای نیست که بتوان بدون مطالعه کاری بر روی آن انجام داد و بالا بودن EC آن برگرفته از پایین دست سد تنظیمی گتوند می‌باشد.

عوامل تاثیر گذار در بالا بردن EC آب کارون شامل آب شور عقیلی، زهکش‌های کشاورزی ترکالکی، فاضلاب‌های شوشتر، حوضچه‌های ماهی، شرکت‌های نیشکر کشت و صنعت کارون و امام خمینی، فاضلاب‌های شهر اهواز، و بالا بودن سطح آب‌های زیر زمینی در پایین دست اهواز می‌باشد که EC آب کارون را در نواحی جنوب خوزستان تا حد زیادی بالا می‌برد.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سد گتوند سدسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۵۰۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید استاندار مازندران از روند فعالیت نیروگاه شهید سلیمی

استاندار مازندران از نزدیک با روند فعالیت نیروگاه شهید سلیمی نکا آشنا شد.در این بازدیدحوضچه آبگیر واحدهای بخار و پروژه لایروبی، پروژه آب شیرین کن ( تامین کننده آب مصرفی واحدهای نیروگاه)، اتاق فرمان واحدهای بخار، سالن توربین واحدهای بخار و پروژه طرح توسعه نیروگاه سیکل ترکیبی مورد بازدید قرار گرفت به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3075446 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • تلاش ها برای تحقق تابستان بدون خاموشی در قم
  • تقدیر از کارگران شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌های پلاستیکی
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌ها پلاستیکی
  • بازدید استاندار مازندران از روند فعالیت نیروگاه شهید سلیمی
  • جوانان ما لایق رتبه‌های بالا در سطح مسابقات بین‌المللی هستند
  • حجاب و عفاف نماد مسلمانی و پرچم افتخار امت اسلامی است
  • موتور ۶ سیلندر بنزینی بومی چه ویژگی دارد؟
  • بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی بزرگراه آزادگان در یکصد و هجدهمین پویش امید و افتخار
  • تابستان چقدر کمبود برق داریم؟