Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-06@11:59:22 GMT

سوخو ۲۵ روسیه سقوط کرد

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۵۰۷۸۳

سوخو ۲۵ روسیه سقوط کرد

درحالیکه وزارت خارجه روسیه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که «نبرد امروز تلاشی برای جلوگیری از یک جنگ جهانی است»، وزارت دفاع روسیه از سقوط یک فروند سوخو ۲۵ این کشور به دلیل خطای خلبان خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه امروز پنجشنبه با صدور بیانیه ای درباره تحولات اوکراین اعلام کرد: آمریکا خود از گفتگو با روسیه درباره اوکراین و امنیت جهانی امتناع کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: آخرین اخبار از کی‌یف؛‌ ماکرون: عواقب زیادی در انتظار اروپا است

در بیانیه صادره از سوی ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه در این خصوص آمده است: روند تخلیه دیپلمات های روسیه از کی یف نیمه شب گذشته به پایان رسید. شهروندان روسیه در اوکراین می توانند به کشور خود بازگردند و یا به دفاتر کنسولی کشورهای همسایه مراجعه کنند. این آغاز یک جنگ نیست، بلکه تلاشی برای جلوگیری از یک جنگ جهانی است.

از سوی دیگر، وزارت دفاع روسیه نیز در بیانیه ای اعلام کرد: در نتیجه حملات نیروهای مسلح روسیه، ۷۴ زیرساخت نظامی زمینی اوکراین از کار افتاده است. از جمله ۱۱ فرودگاه نیروهای هوایی، ۳ موضع فرماندهی، ۱۸ پدافند هوایی S-۳۰۰ و Buk-M۱ نیز نابود شدند.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه در این باره آمده است: جت جنگنده سوخود ۲۵ روسیه به دلیل خطای خلبان سقوط کرد؛ خلبان پس از خروج اضطراری اکنون در سلامتی کامل و در یک پایگاه نظامی به سر می برد.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین بورس سفر به قطر قیمت بحران اوکراین روسیه اوکراین آمریکا وزارت دفاع روسیه خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۵۰۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلاروس آماده میزبانی مذاکرات صلح اوکراین است

وزیر خارجه بلاروس در مصاحبه‌ای گفت، مینسک آماده میزبانی از مذاکرات صلح اوکراین است اما همه چیز به خواسته سیاسی کی‌یف بستگی دارد.

به گزارش ایسنا، «سرگئی آلینیک» وزیر خارجه بلاروس در مصاحبه‌ای با خبرگزاری اسپوتنیک گفت: «ما برای مذاکرات صلح‌آمیز آماده‌ایم، همیشه آماده بوده‌ایم و همچنان هستیم. ما همیشه آماده میزبانی مذاکرات در خاک بلاروس خواهیم بود که امیدواریم به بازگشت صلح و پایان دادن به درگیری در اوکراین کمک کند.»

وی افزود، اما همه اینها به خواسته سیاسی اوکراین بستگی دارد.

وزیر خارجه بلاروس خاطرنشان کرد: «ما روی اراده و خواسته سیاسی ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین حساب می‌کنیم. ما می‌بینیم و مشاهده می‌کنیم که مردم اوکراین امروز به طور فزاینده‌ای خواهان بازگرداندن صلح و پایان دادن به رنجی هستند که با آن روبرو هستند. اما امروز همه چیز در دست سیاستمداران است.»

این در حالی است که دولت سوئیس پنجشنبه اعلام کرد، ده‌ها کشور برای گفت‌وگوهایی که قرار است اواسط ژوئن با هدف کمک به برقراری صلح در درگیری بین مسکو و اوکراین در سوئیس برگزار شود، دعوت شده‌اند اما «در این مرحله» روسیه دعوت ندارد.

دولت سوئیس که بیش از ۱۶۰ هیئت را دعوت کرده، گفت همیشه برای دعوت از روسیه آماده بوده است، با این حال، مسکو بارها تاکید کرده است که علاقه‌ای به شرکت در مذاکرات اولیه ندارد. روسیه اما این اجلاسی که بدون حضور آن برنامه‌ریزی شده، محکوم کرد. ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه پنج‌شنبه گفت مسکو از کشورهای شریک می‌خواهد تا از شرکت در نشست اوکراین به میزبانی سوئیس خودداری کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پوتین دستور تمرینات نظامی جهت استفاده از سلاح هسته‌ای را صادر کرد
  • روسیه: آمریکا در تکاپوی جایگزین‌کردن زلنسکی است
  • بلاروس آماده میزبانی مذاکرات صلح اوکراین است
  • مسکو: «اوچریتینو» به تصرف روسیه درآمد
  • آخرین تحولات اوکراین| درخواست کی‌یف از اروپا برای اعزام نیرو
  • روسیه وزیر دفاع سابق اوکراین را تحت تعقیب قرار داد
  • زور آزمایی اف ۱۶ آمریکا با سوخو ۳۵ روسیه + فیلم | روسیه سواحل غربی آمریکا را تهدید کرد؟ | این غول‌های جنگی را در آسمان دریای برینگ ببینید
  • بیانیه وزارت خارجه مصر درباره دیدار شکری و امیرعبداللهیان
  • انهدام انبار مهمات ارتش اوکراین به دست روس‌ها
  • انهدام انبار مهمات ارتش اوکراین به دست روسها