Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@13:56:00 GMT

استان کرمان استانی حادثه‌خیز است

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۵۰۸۷۹

استان کرمان استانی حادثه‌خیز است

ایسنا/کرمان مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان در سفر و دیدار یک روزه مدیرعامل جمعیت هلال احمر و مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد به کرمان به اهمیت نقش آموزش و پیگیری به عنوان 2 رکن اساسی در امدادونجات اشاره کرد. 

رضا فلاح مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان در این دیدار با اشاره به حادثه‌خیزی استان کرمان گفت: همراهی و پشتیبانی مدیریت بحران استانداری از جمعیت هلال احمر استان در امر پاسخگویی و امدادرسانی سریع و به موقع حوادث تاثیر گذار بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
رضا فلاح با اشاره به اینکه آموزش و پیشگیری 2 رکن اساسی امدادونجات است، افزود: آموزش عموم مردم بسیار حائز اهمیت است و این آموزش ها باعث شد که در وقوع حوادث اخیر در کرمان شاهد کاهش تلفات جانی باشیم.
وی با اشاره به نقش ذاتی جمعیت هلال احمر در حوزه پیشگیری، پاسخگویی و بازتوانی در حوادث افزود: تبادل اطلاعات و تجربیات، نقد و بررسی و رفع نقاط ضعف در پیشبرد اهداف جمعیت و پاسخگویی به موقع در حوادث بسیار موثر خواهد بود. 
فلاح خاطرنشان کرد: کرمان و یزد نقاط مرزی و شرایط اقلیمی جغرافیایی مشترکی با هم دارند و قطعا در حوادث می توانند در کنار یکدیگر در امدادرسانی ها به آسیب دیدگان در اسرع وقت کمک کنند.
وی در ادامه با اشاره به وسعت و حادثه خیزی استان کرمان تصریح کرد: جمعیت هلال احمر استان کرمان با توجه به وظیفه ذاتی اش تلاش می کند که در کمترین زمان بهترین پاسخ در حوادث داشته باشد. 
فلاح با اشاره به تعامل 2 استان کرمان و یزد اظهار داشت: با توجه به وظیفه ذاتی جمعیت هلال احمر در امر نجات جان انسان ها می طلبد این همدلی ها و همراهی در همه استان ها اتفاق بیافتد تا شاهد پیشرفت و موفقیت در امر امدادرسانی به آسیب دیدگان از حوادث باشیم.
وی در ادامه به اجرای مانور فرضی مشترک فی مابین اعضای کارگروه های امدادونجات مدیریت بحران استان های یزد و کرمان اشاره کرد و گفت: با کسب تجربه، نقد و بررسی این مانورها باعث افزایش تعاملات فی مابین دستگاه های امدادرسان می شود.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان با اشاره به اهمیت نقش پیشگیری در حوادث تصریح کرد: هرچه دانش، مهارت و تخصص امدادگران و نجاتگران در حوزه امدادونجات افزایش و ارتقا یابد در زمان حوادث امدادرسانی ها تخصصی تر و موفق تر خواهد بود. 
وی با اشاره به لایه روبی و سدسازی رودخانه ها، مقاوم سازی منازل مسکونی در روستاهای معرض خطر در سیل های اخیر در جنوب استان افزود: این اقدامات صورت گرفته در استان کرمان مورد رضایت مندی و تشویق رییس جمهور قرار گرفته است. 
فلاح به اجرای مانورهای مشترک با سناریوهای مختلف میان 2 استان یزد و کرمان اشاره کرد و گفت: هرچه این برنامه های آموزشی و تمرینی در حوزه های امدادونجات افزایش یابد قطعا در رفع نواقص و نقاط ضعف ها تاثیرگذار خواهد بود. 
خانه‌های هلال بهترین مکان برای مدیریت بحران
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان در این نشست با اشاره به ظرفیت خانه های هلال بیان کرد: در طی سال های اخیر با راه اندازی خانه های هلال و آموزش افراد بومی در روستاها، این مراکز بهترین فرصت و ظرفیت برای مدیریت بحران در حوادث هستند. 
مجید سعیدی افزود: در دقایق اولیه وقوع حادثه، دسترسی ما در روستاها به خانه های هلال زیاد و ارزیابی مناطق حادثه دیده توسط اعضای آموزش دیده این مراکز انجام می شود و مدیریت بحران استانداری از این ظرفیت در زمان وقوع حوادث بهره می گیرد.

وی در ادامه ضمن قدردانی و تشکر از خدمات خالصانه، داوطلبانه و بی ادعای نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: حضور امدادگران در زمان وقوع حوادث باعث آرامش و تسلی خاطر آسیب دیدگان و حتی اعضای مدیریت بحران است. 
سعیدی با اشاره به این که در طی 9 ماه اول سال در استان کرمان 58 حادثه طبیعی رخ داده است، تصریح کرد: در طی این چندماه 628 زمین لرزه در استان به وقوع پیوسته است که چندین زمین لرزه بالای 5 ریشتر ثبت شده است.
وی با اشاره به اقدامات پیشگیرانه در نقاط مختلف و حادثه خیز استان با همکاری جمعیت هلال احمر، سپاه، بنگاه های اقتصادی و ... افزود: استان ما همیشه باید آماده و پاسخگو در حوادث باشد. 
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد نیز هدف از این دیدار و بازدید از بخش های مختلف آموزشی و امدادی جمعیت هلال احمر کرمان افزایش ارتباط و هماهنگی بین بخشی جمعیت هلال احمر و مدیریت بحران استان های کرمان و یزد عنوان کرد. 
دکتر حرازی زاده یزدی در ادامه افزود: اجرای مانور مشترک بین استان یزد و کرمان در منطقه بیاض کرمان در کسب تجربیات مشترک دستگاه های امدادی جمعیت هلال احمر و مدیریت بحران این 2 استان بسیار موثر بود. 
وی با اشاره به اینکه در استان کرمان حوادث گوناگونی رخ می دهد، خاطرنشان کرد: جمعیت هلال احمر کرمان به خوبی در حوادث به مردم خدمت رسانی کرده است.
وی تصریح کرد: اقدامات و عملکرد جمعیت هلال احمر استان کرمان و مدیریت بحران استانداری این استان در یزد زبانزد است.
لازم به ذکر است مدیرعامل جمعیت هلال احمر و مدیرکل مدیریت بحران استانداری استان یزد با همراهی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان با استاندار کرمان و دکتر پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور دیدار و گفتگو کردند و در ادامه این سفر با حضور در گلزار شهدا و با ذکر قرائت فاتحه با آرمان های شهید حاج قاسم سلیمانی تجدید میثاق بستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: هلال احمر مدیریت بحران استانی اجتماعی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان جمعیت هلال احمر استان کرمان مدیریت بحران استانداری مدیریت بحران استان جمعیت هلال احمر مدیریت بحران مدیریت بحران خانه های هلال استان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۵۰۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به ۵۱۱ نفر در سیل خراسان جنوبی

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: در جریان سیل اخیر به ۵۱۱ نفر امدادرسانی شد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، محمود اکبری معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: ۵۱۱ نفر در سیل اخیر که بیشتر نقاط استان را متاثر کرد، توسط نیرو‌های امدادی جمعیت هلال احمر امدادرسانی شدند.

وی افزود: عملیات ویژه سیلاب نیرو‌های هلال احمر از پنجم تا هشتم اردیبهشت در پی هشدار سطح نارنجی هواشناسی استان ادامه یافت و امدادگران همچنان در آماده باش کامل هستند.

وی عنوان کرد: طبس، بشرویه، سرایان، سربیشه، زیرکوه، نهبندان، بیرجند و خوسف از جمله شهرستان‌های درگیر سیل و آبگرفتگی بودند که ۱۵۹ خانوار امدادرسانی شدند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به اسکان اضطراری ۱۴۴ نفر در اماکن عمومی از جمله مدارس، مساجد و حسینیه‌ها گفت: ۵۸ نفر هم به مکان امن منتقل شدند.

وی از رهاسازی ۴۷ نفر در ۱۲ خودرو گرفتار سیلاب خبر داد و افزود: ۴۳ تیم عملیاتی در قالب ۱۳۴ امدادگر در این مدت به افراد گرفتار سیلاب امدادرسانی کردند.

اکبری عنوان کرد: ۱۲ دستگاه موتور پمپ، ۹ دستگاه لجن کش، هشت دستگاه کف کش و ۳۲ دستگاه تخلیه آب منازل مسکونی نیز در این امدادرسانی‌ها به کارگیری شده است.

وی با اشاره به سیل چهارشنبه شب در شهرستان زیرکوه گفت: روستای نوده زیرکوه به دلیل شکسته شدن بند خاکی روستا توسط نیرو‌های جمعیت هلال احمر تخلیه و مردم به مکان امن منتقل شدند.

فعالیت سامانه بارشی اخیر از عصر سه شنبه چهارم اردیبهشت در خراسان جنوبی آغاز شد و از روز بعد در اغلب مناطق استان شدت گرفت به طوری که شامگاه چهارشنبه شهرستان‌های زیرکوه، بشرویه، سرایان و طبس درگیر سیلاب شدند و در زیرکوه شکسته شدن ۲ بند خاکی را در پی داشت.

بارش‌های رگباری و سیل آسا در خراسان جنوبی تا اواخر وقت دیروز (جمعه) از جمله مرکز استان ادامه یافت و سبب جاری شدن سیلاب، طغیان رودخانه‌های فصلی و خسارات مالی شد، اما تاکنون خسارت جانی ناشی از سیل اخیر در این استان گزارش نشده است.

اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی درباره ادامه فعالیت توده هوای ناپایدار جوی تا امروز هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

دیگر خبرها

  • امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۳ استان در سیل و آب‌گرفتگی
  • ۳ مصدوم بر اثر برخورد ۲ خودرو سواری در آزاد راه قزوین _ زنجان
  • آمار قابل توجه حوادث کوهستان در کرمانشاه
  • امدادرسانی به ۵۱۱ نفر در سیل خراسان جنوبی
  • واژگونی خودرو در جاده اراک به ازنا یک کشته بر جای گذاشت
  • جان باختن یک نفر بر اثر سقوط به دره در اتوبان قزوین - تنکابن
  • جان‌باختن یک نفر در حادثه سقوط به دره در دزپارت
  • ۵ مصدوم بر اثر برخورد دو خودرو در آزاد راه قزوین - زنجان
  • ۳ مصدوم در حادثه رانندگی در محور  تاکستان - همدان
  • امدادرسانی به حادثه دیدگان آبگرفتگی گلستان به ۱۹۶ نفر رسید