Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@11:20:10 GMT

توسعه مرز مهران و زرباطیه عراق برای مبادلات تجاری

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۵۰۸۸۲

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جمیل المیاحی عصر پنجشنبه در نشست مشترک با استاندار ایلام، با ابلاغ سلام نخست وزیر عراق و آمادگی مقامات این کشور برای گسترش مبادلات اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم مشکلات را برطرف و مبادلات خود را افزایش دهیم.

وی با عنوان این مطلب که باید مرز مهران، زرباطیه به الگویی برای مبادلات ایران و عراق تبدیل شود، افزود: طی سالهای گذشته نیز با استانداران سابق ارتباط خوبی برقرار بود که امیدواریم این ارتباطات روز به روز گسترش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار واسط عراق با تبریک انتصاب استاندار ایلام و آرزوی توفیق برای ایشان ابراز امیدواری کرد در دوره جدید مدیریتی شاهد توسعه هرچه بیشتر مبادلات استان‌های ایلام و واسط بویژه در حوزه بازرگانی و تجاری باشیم.

المیاحی تاکید کرد: هدف اول گسترش مرز زرباطیه و مهران است، باید اقداماتی را انجام دهیم که باعث گسترش مبادلات شود.

وی یادآور شد: هدف دوم گسترش مرز مهران و زرباطیه است که نه تنها برای دو استان برای منطقه نیز به عنوان یک مرز امن و نمونه مطرح شود.

استاندار واسط اضافه کرد: یک سری مسایل در مرز زرباطیه و مهران وجود دارد که نیاز است با هماهنگی مسئولان این مشکلات رفع شود.

المیاحی گفت: به دنبال یک مرز جدید هستیم که امیدواریم در پایان سال آن را ایجاد کنیم.

وی اظهار داشت: طی پنج سال گذشته برای بروزرسانی این پایانه فعالیت‌هایی انجام شده و اخیراً این پروژه به استانداری واسط واگذار شده است.

استاندار واسط پیشنهاد کرد کمیته‌ای دو جانبه برای مرز تشکیل و مشکلات موجود برطرف شود.

المیاحی تاکید کرد: افتتاح کنسول گری باید از سوی وزارت خارجه پیگیری شود امیدواریم این مهم در آینده نزدیک محقق بشود.

وی یادآور شد: موضوع ورود افراد غیر مجاز بویژه اتباع پاکستانی موجب شده مشکلاتی برای استان واسط ایجاد شود.

وی افزود: ماه گذشته بیش از ۵۰ نفر افراد غیرمجاز در مرز زرباطیه شناسایی شدند که باید در این زمینه نیز با همکاری دو کشور مسئله حل شود.

کد خبر 5432813

منبع: مهر

کلیدواژه: عراق ایلام مرز مهران ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه آمار کرونا شیوع کرونا تبریز واکسن کرونا همدان بارش برف عکس استانها گرگان لیگ برتر فوتبال ایران اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای البرز ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۵۰۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر صنعت: از کشور‌هایی کالا می‌خریم که از ما کالا بخرند

عباس علی‌آبادی اظهار داشت: هدفگذاری ما توسعه تعاملات و همکاری تجاری با کشور‌های دیگر به روش غیرسنتی است و از کشور‌هایی کالا خواهیم خرید که از ما کالا بخرند.

تسنیم: وی در بازدید از نحوه برگزاری نمایشگاه اکسپو، اظهار داشت: هدفگذاری نخست ما توسعه بازار به طریق غیرسنتی است؛ در این روش به سمتی حرکت می‌کنیم که کالا‌ها را بفروشیم.

وی افزود: با این شعار، با کشور‌های دیگر رابطه برقرار می‌کنیم تا تعاملات و همکاری تجاری داشته باشیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: از کشور‌هایی کالا می‌خریم که از ما کالا بخرند و این مساله مهمی است که باید محقق شود.

بنابر این گزارش ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (IRAN EXPO ۲۰۲۴)، به عنوان بزرگ‌ترین رویداد صادراتی کشور با پیش‌بینی بازدید بیش از ۲۰۰۰ تاجر و بازرگان خارجی از ۱۱۹ کشور جهان، از امروز ۸ تا ۱۲ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • سفارت آمریکا در بغداد مرکز گسترش انحرافات اخلاقی است
  • پروژه آمریکا برای منحرف کردن جامعه عراق ناکام ماند
  • تجربیات تهران در حوزه شهری و فضای سبز به «واسط» عراق منتقل شود
  • بررسی توسعه همکاری‌ها و مبادلات تجاری مرز پلدشت و نخجوان
  • ظرفیت‌های استان تهران برای تعامل اقتصادی با «واسط» عراق مهیا است
  • معاون استاندار قم بر افزایش مبادلات تجاری با روسیه تاکید کرد
  • ظرفیت های استان تهران برای تعامل اقتصادی با «واسط»عراق مهیا است
  • آفریقا؛ قاره فرصت ها؛ موانع همکاری های تجاری ایران و آفریقا چیست؟
  • وزیر صنعت: از کشور‌هایی کالا می‌خریم که از ما کالا بخرند
  • ظرفیت‌های تجاری ایران و آفریقا