Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@12:59:01 GMT

مردم، کمک فکر نظام مهندسی باشند

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۵۰۹۰۰

مردم، کمک فکر نظام مهندسی باشند

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان-  به مناسبت پنجم اسفندماه روز مهندس، اعضای هیئت رییسه نظام مهندسی و کشاورزی استان با استاندار کرمان دیدار و گفت و گو کردند.

علی زینی وند، استاندار کرمان در این دیدار ضمن تبریک روز مهندس گفت: نظام مهندسی از جمله مجموعه‌هایی است که دولت در واگذاری اختیارات و برون سپاری به این مجموعه بسیار دست و دلباز بوده و هست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

او می گوید: نظام مهندسی از جمله نهاد‌های صنفی است که با زندگی مردم در زمینه‌های مسکن، شهرسازی و یا ساختن جاده‌ها ارتباط تنگاتنگی دارد؛ بنابراین باید به گونه‌ای اعتماد و اتحادسازی بین مردم و نظام مهندسی صورت گیرد که مردم در مسیر قانون و در حیطه شهرسازی کمک فکر نظام مهندسی باشند.

 استاندار کرمان گفت: از آنجایی که عملکرد مهندسین، بیشتر نماینده تحول در یک استان بوده؛ بنابراین مهم‌ترین اهداف این سازمان مشخص‌کردن جایگاه دقیق مهندسان در اجرای پروژه‌ها است و معتقدم این سازمان، مهندسان را در بالای هرم اجرای پروژه‌ها قرار می‌دهد.

او در مورد نظام کشاورزی گفت: مجلس شورای اسلامی با ایجاد احکام جدید تحولی، بنای ایجاد نظام مهندسی کشاورزی را ریخت و هر چقدر ما بتوانیم از این امتیازات به نفع کشاورزی استان استفاده کنیم و از کشاورزی سنتی به سمت کشاورزی با روش‌های نوین آبیاری برویم و آب مصرف شده در این بخش را کاهش دهیم، به نفع استان و حتی کشور خواهد بود.

انتهای پیام/ م 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری کرمان نظام مهندسی نظام مهندسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۵۰۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام استاندار خراسان رضوی به مناسبت ۹ اردیبهشت «روز شوراها»

به گزارش قدس خراسان به نقل از اداره روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، متن پیام یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی به مناسبت روز شوراها به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم 

وَ اَمرُهُم شُوری بَینَهُم

اصل ایجاد شوراهای اسلامی شهر و روستا در قانون اساسی، نشان‌دهنده اهتمام نظام جمهوری اسلامی ایران به مجموعه متنوع فکرها، مشورت‌ها و دیدگاه‌ها در اداره امور کشور است و این موضوع، نقطه مقابل نظام‌های ارتجاعی و استبدادی است.«مقام معظم رهبری» 

انقلاب شکوهمند مردم ایران پایه گذار نظامی شد که به عنوان جمهوری اسلامی بر تصمیم، نقش و قدرت مردم استوار شده و شوراهای مردمی به لطف این نظام شکوهمند، قوت و استحکام بی سابقه و تاریخی یافته و اراده مردم در قالب شوراهای گوناگون به ویژه شوراهای روستایی و شهری محقق شده است.

نهم اردیبهشت هر سال که در تقویم رسمی کشور به عنوان روز "شوراها" نامگذاری شده، یادآور مردم سالاری دینی و نقش بارز مردم در تعیین آینده و سرنوشت شهر و روستا بوده تا بر اساس آنچه در قانون اساسی آمده است بتوانند سرنوشت خود را به دست خویش رقم بزنند.

"شوراها" از یک سو بر آمده از خواست و اراده مردم هستند و از سوی دیگر زمینه ساز حضور فعال و پرثمر مردم در اداره امور شهر و روستا بوده و در طی چندین دوره فعالیت‌، این نهاد مردمی به پشتوانه سرمایه‌های اجتماعی و تخصصی که پیدا کرده جایگاه ویژه‌ای را در تحولات ساختاری و خدمت رسانی به جامعه بدست آورده است.

مشورت و همفکری از موضوعات مهمی است که در قرآن مجید و دین مبین اسلام بر جایگاه آن تأکید شده و از این روی، روز "شوراها" فرصتی است تا از تلاش‌های ارزنده و فعالیت‌های ثمر بخش این نهاد انقلابی که همواره در پی احقاق حقوق و توسعه و آبادانی شهرها و روستاها گام برداشته‌اند قدردانی شود.

بر خود لازم می‌دانم این روز مبارک را به تمامی اعضای محترم شوراهای اسلامی شهر و روستا در سراسر استان خراسان رضوی که در این جایگاه، خدمتگزار مردم منطقه خویش هستند تبریک عرض نموده و سربلندی و توفیق بیش از پیش همه اعضای خدوم شوراها را از خداوند متعال مسئلت نمایم.

دیگر خبرها

  • صدور حکم انتصاب رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمان
  • «بی حجابی» گره‌ای که با دست باز می‌شود
  • رفع موانع تحقق حداکثری حدنگاری کرمان با همکاری فرمانداران
  • شوراها رکن مردم سالاری و از برکات نظام اسلامی هستند
  • فرصت خدمتگزاری به مردم بسیار محدود است
  • لزوم تسریع در استقرار ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی
  • سه واحدصنفی متخلف تعزیراتی شدند
  • رویکرد امتی و جهانی رسانه ملی
  • پیام استاندار خراسان رضوی به مناسبت ۹ اردیبهشت «روز شوراها»
  • از کاهش زمان و فرآیند پروانه ساختمانی تا پیشتازی شیراز به لحاظ ارائه خدمات مهندسی