Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@15:34:26 GMT

بیست و دومین محکوم به قصاص در هرمزگان بخشیده شد

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۵۱۱۰۹

بیست و دومین محکوم به قصاص در هرمزگان بخشیده شد

به گزارش ایرنا، مجتبی قهرمانی عصر پنجشنبه دراین زمینه اظهارداشت: درهمین راستا این پرونده قتل عمد به شعبه ویژه شورای حل اختلاف زندان مرکزی بندرعباس ارجاع شد که خوشبختانه با پیگیری مستمر معاون قضایی رییس کل دادگستری استان هرمزگان و تلاش اعضای شورای حل اختلاف پس از ۱۰ سال و در پی برگزاری جلسات متعدد با طرفین پرونده، در نهایت اولیای دم از اجرای حکم منصرف شدند و قاتل را بخشیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی همچنین چشم پوشی خانواده مقتول از حق قانونی خویش و اعلام عفو و بخشش در این پرونده را اقدامی بزرگ و درخور تحسین برشمرد و تصریح کرد: ایثار اولیای دم در قبول پیشنهاد مصالحه علاوه بر حلاوت و شیرینی حاصل از گذشت، بطوریقین رضایت الهی را برای آنها به همراه خواهد داشت.

رییس کل دادگستری هرمزگان در پایان با تشکر از تلاش های خوب مسوولان، کارکنان و اعضای شوراهای حل اختلاف استان در جهت بسط و گسترش فرهنگ صلح و سازش، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در نتیجه فعالیت های اعضای شوراهای حل اختلاف از ابتدای امسال تاکنون ۲۲ فقره پرونده قتل عمد با محکومیت قصاص در استان هرمزگان، منجر به جلب رضایت اولیای دم و مصالحه شده است.

برچسب‌ها دادگستری آزادی زندانیان هرمزگان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دادگستری آزادی زندانیان هرمزگان دادگستری آزادی زندانیان هرمزگان حل اختلاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۵۱۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازش در مزرعه به همت شورای حل اختلاف استان یزد

علیرضا حسین بیگی در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با پیگیری‌ها و تلاش سید محمود میرابوالقاسمی عضو شورای حل اختلاف شهرستان بهاباد این پرونده مهریه در کنار مزرعه کشاورزی به سازش ختم شد.

وی با بیان اینکه ۷ میلیارد ریال وجه رایج کشور، ۱۵۰ عدد سکه تمام بهار آزادی و ۱۱۴ عدد گل رز میزان مهریه این پرونده بود، اضافه کرد: تمام تلاش مجموعه حل اختلاف بر این است تا پرونده‌های مختلف اعم از نفقه، مهریه و.... را به صورت فوق العاده رسیدگی و در خارج از محیط دادگاه به صورت سازشی حل و فصل کنند.

کد خبر 6097936

دیگر خبرها

  • حسابرسی یک سوم قراردادهای «شرکت رضایت خودروی طراوت نوین»
  • محکوم به قصاص در دزفول از چوبه‌دار رهایی یافت
  • بخشش حکم قصاص پس از ۲۳ سال
  • رئیس قوه قضاییه: برخی قضات گله می‌کنند که پرونده‌ها با ابهامات زیاد به اجرای احکام می‌روند
  • سازش در مزرعه به همت شورای حل اختلاف استان یزد
  • هفتمین تور نظارتی قوه قضاییه با حضور اصحاب رسانه در استان هرمزگان/ طراحی سامانه‌های الکترونیک قضایی در حوزه های اعسار، انحصار وراثت و.../ ابتکار جالب توجه در خصوص پرداخت دیه تصادفات بدون تشکیل پرونده قضایی/ تشریح آسیب‌های قاچاق سوخت در استان هرمزگان
  • مصالحه ۷۸ درصدی پرونده‌های مرکز مشاوره پلیس ایلام
  • مصالحه ۷۸ درصدی پرونده‌ها در مراکز مشاوره پلیس ایلام
  • مرگ؛ ایستگاه پایانی دو قاتل | اتفاق شیرین برای یک محکوم به قصاص که تا یک قدمی چوبه دار قرار گرفت اما ...
  • رهایی دو زندانی از پای چوبه دار در مشگین شهر