Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-03@20:07:40 GMT

رئیسی: به سرعت برای رفع فقر مطلق اقدام شود

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۵۱۱۴۸

رئیسی: به سرعت برای رفع فقر مطلق اقدام شود

آفتاب‌‌نیوز :

رئیس‌جمهور این مطلب را در اولین جلسه شورای‌عالی رفاه و تامین اجتماعی در دولت سیزدهم بیان کرده.

به گفته رئیس‌جمهور، اجرای برنامه‌های ساختاری و بلند مدت در مسیر رفع فقر نباید موجب غفلت از سرعت رسیدگی به فقرا شود و هیچ تصمیم و اقدامی در دولت نباید باعث ایجاد و تشدید فشار اقتصادی به آحاد کم برخوردار جامعه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیسی پیش از این در ۴ آذر گفته بود که رشد اقتصادی، افزایش تولید، افزایش اشتغال و فقرزدایی از ویژگی‌های مهم لایحه بودجه ۱۴۰۱ است و نظام صحیح و عادلانه اختصاص بودجه‌ها در بخش‌های محتلف کشور و به تناسب ظرفیت‌ها و نیاز‌ها مشکلات اقتصادی کشور را به سمتی پیش خواهد برد که فقر مطلق ریشه‌کن شود.

پیش از این نیز محمود عباس زاده مشکینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفته بود، «در سال ۹۷، ۱۸.۵ درصد جمعیت متاسفانه در فقر مطلق هستند، نرخ فقر مطلق به معنی "عدم تامین کالری مورد نیاز برای زنده مانی" می‌باشد، و ۳.۵ درصد نسبت به سال‌های قبل اضافه شده و این یعنی ۳ میلیون نفر اضافه شده است.»

رئیسی گفت: اگر چه اقدامات و اصلاحات ساختاری و بلند مدت برای رفع فقر و بی‌عدالتی نسبت به رسیدگی به فقرا تقدم رتبی دارد، اما نباید باعث غفلت از سرعت رسیدگی به نیازمندان شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: آفتاب

کلیدواژه: ابراهیم رئیسی فقر مطلق فقر مطلق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۵۱۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازسازی غزه ۸۰ سال طول می‌کشد

در صورتی که مصالح لازم به سرعت وارد غزه شود و کار بازسازی با سرعت پیش برود، می‌توان امیدوار بود که این کار تا سال ۲۰۴۰ به اتمام برسد   بازسازی غزه حداقل ۴۰ الی ۵۰ میلیارد دلار هزینه دارد.

 

دیگر خبرها

  • فرمانده کل قوا از وضعیت موجود رضایت مطلق ندارند
  • رئیس دفتر فرمانده معظم کل قوا: رهبر انقلاب از وضعیت موجود رضایت مطلق ندارند
  • بازسازی غزه ۸۰ سال طول می‌کشد
  • وحدت در آزادی مطلق، کبریت بی‌خطر!
  • بازگرداندن زن کلاهبردار کلان اقتصادی به کشور
  • سرعت رسیدگی به پرونده‌های اموال تملیکی در تعزیرات افزایش یابد
  • مجلس دوازدهم به وضعیت معیشتی و مشکلات اقتصادی رسیدگی کند
  • تکریم معلم تکریم دانایی و بزرگداشت کارگر تکریم توانایی است
  • «کوری مطلق و مرگ» در انتظار مصرف کنندگان «الکل»
  • سکوت معنادار قالیباف بعد از پایان ضرب الاجل برای دولت رئیسی