Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس روز پنجشنبه اعلام کرد این کشور «بزرگترین مجموع تحریم‌های اقتصادی تا به حال» را بر ضد روسیه اعمال خواهد کرد، از جمله  فشار برای پایان دادن به استفاده روسیه از نظام‌ پرداخت بین‌المللی «سویفت»، مسدود کردن سرمایه‌های همه بانک‌های عمده روسی، محدود کردن میزان  پول نقدی که شهروندان روسیه می‌توانند در بانک‌های انگلیس نگه‌دارند و تحریم کردن بیش از ۱۰۰ فرد و موجودیت روسی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از جمله تحریم‌هایی که به طور فوری اعمال خواهند شد، مسدود کردن سرمایه‌های همه بانک‌های روسی از جمله ٰVTB  دومین بانک روسیه است که مجموعه سرمایه‌هایش ۱۵۴ میلیارد دلار است.

در میان بیش از ۱۰۰ فرد و شرکت روسی تحریم‌شده، «روستخ»، بزرگترین شرکت دفاعی روسیه که سالانه ۱۰ میلیارد دلار در سال اسلحه صادر می‌کند و نیز چهار شرکت دفاعی دیگر قرار دارند.

از جمله اولیگارش‌های روس که تحریم شده‌اند، می‌توان به کیریل شامالاوف، داماد سابق پوتین و جوانترین میلیاردر روسیه، دنیس بورتنیکوف، عضو هیات مدیره بانک VTB و یوری سلیوسار، رئیس شرکت یونایتد ایرکرافت» (مالک شرکت‌های ایلوشین، توپولوف، سوخو و میگ) اشاره کرد. هواپیماهای شرکت هواپیمایی روسیه، ایروفلوت نیز از فرود در انگلیس ممنوع شده‌اند.

یک منبع دیپلماتیک گفت افراد تحریم‌شده سبک زندگی بین‌المللی دارند، یعنی برای خرید در فروشگاه‌های معروف هرودز به انگلیس می‌آیند، در بهترین هتل‌های در این کشور اقامت می‌کنند و فرزندانش در بهترین مدارس آن در حال تحصیل هستند. به گفته این منبع، از این به بعد این اشخاص در همه پایتخت‌های عمده در اروپای غربی «عنصر نامطلوب» شمرده خواهند شد.

انگلیس همچنین مجوز صادرات همه کالاهای با استفاده دوگانه غیرنظامی و نظامی را به روسیه معلق و ممنوع کرد. همنین مقرراتی برای ممنوع کردن شمار گسترده‌ای از کالاهای الکترونیکی پیشرفته از جمله تراشه‌های الکترونیکی، قطعات هواپیما از جمله موتورهای جت رولز رویس و تجهیزات پالایش نفت وضع خواهد شد.

همچنین بر اساس مقررات جدیدی که در روزهای آینده اعلام خواهد شد، میزان موجودی که شهروندان روسیه می‌تواند در حساب‌هایشان در بانک‌های انگلیس نگه‌دارند، محدود خواهد شد.

بوریس جانسون در ابتدای هفته هم مجموعه‌ای از تحریم‌های اقتصادی را بر ضد روسیه اعلام کرده بود، از جمله تحریم‌های پنج بانک روسی مرتبط با بخش دفاعی و سه نفر از افراد با ارتباط نزدیک با ولادیمیر پوتین.

کد خبر 659689 برچسب‌ها انگلیس روسیه - اوکراین تحریم

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: انگلیس روسیه اوکراین تحریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۵۱۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال خروج توتال از پروژه ال‌ان‌جی روسیه

مدیرعامل غول انرژی فرانسه یعنی شرکت توتال طی اظهاراتی اعلام کرد که اگر اتحادیه اروپا تحریم‌هایی را علیه عرضه گاز طبیعی مایع (LNG) روسیه اعمال کند، این شرکت از بند فورس ماژور در قرارداد پروژه ال‌ان‌جی یامال استفاده خواهد کرد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری تاس، پاتریک پویان، مدیرعامل غول انرژی فرانسه یعنی شرکت توتال در یک کنفرانس تصویری اعلام کرد که اگر اتحادیه اروپا تحریم‌هایی را علیه عرضه گاز طبیعی مایع (LNG) روسیه اعمال کند، این شرکت از بند فورس ماژور در قرارداد پروژه ال‌ان‌جی یامال استفاده خواهد کرد.

این مدیر ارشد اجرایی گفت: بله، اگر اروپا یا اتحادیه اروپا (پروژه)  یامال را تحریم کند، در برخی از قراردادها فورس ماژور اعمال خواهیم کرد.

پویان افزود که این شرکت دو قرارداد تأمین گاز ال‌ان‌جی اروپا از پروژه یامال و یک قرارداد برای آسیا دارد که نیاز به بررسی دقیق‌تری دارد.

رویترز همچنین به نقل از وی هشدار داد که در صورت تحریم این پروژه قیمت گاز ال‌ان‌جی را در جهان افزایش خواهد داد.

قیمت گاز در اروپا پس از جنگ اوکراین و کاهش شدید واردات این محصول از روسیه در سال 2022، به شدت افزایش یافت.

بر اساس این گزارش، در پی افزایش شدید قیمت گاز که باعث شد مصرف کنندگان و شرکت‌های اروپایی مجبور شوند در طول زمستان، مصرف خود را بسیار کاهش دهند، سیاستمداران اروپایی برای کنترل قیمت انرژی و تامین آن، تحت فشار قرار گرفتند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد
  • احتمال خروج توتال از پروژه ال‌ان‌جی روسیه
  • نگارخانۀ صفوی میزبان پوسترهای روسی
  • نمایندگان آمریکایی در سودای تحریم بانک‌های چینی
  • تحریم‌های جدید غرب مرتبط با ایران و روسیه
  • تحریم های جدید انگلیس علیه صنایع نظامی ایران / اسامی
  • آمریکا تحریم های جدید علیه ایران و روسیه اعمال کرد
  • غرب تحریم‌های مرتبط با ایران و روسیه وضع کرد
  • آمریکا تحریم‌های جدیدی مرتبط با ایران و روسیه وضع کرد
  • تحریم‌های مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران