Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت آذربایجان شرقی گفت: صنعت آذربایجان شرقی صنعتی خودساخته بوده که متصل به رانت نیست و صنعتگران آذربایجان شرقی نیز همواره با کار و تلاش در خدمت تولید و صنعت بوده‌اند.

صابر پرنیان، عصر پنجشنبه، پنجم اسفندماه، در مراسم تجلیل از صادرکنندگان برگزیده آذربایجان شرقی اظهار کرد: صادرکنندگان برگزیده استان در دو محور شاخص عمومی و شاخص اختصاصی در قالب کمیته‌ای مشترک از خانه صنعت، اتاق بازرگانی، استانداری، سازمان صنعت معدن تجارت استان، بانک توسعه تعاون و سازمان جهاد کشاورزی و عمدتا شرکت‌هایی که صادرات بالای یک میلیون دلار و همچنین تعهد ۶۰ درصدی ارزی داشتند، انتخاب شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: میزان صادرات ما در سال ۱۳۹۹، ۱.۱۴ میلیارد دلار بود که در ۱۰ ماهه اخیر به ۱.۳۶۵ میلیارد دلار رسیده است و در وزن صادرات نیز منفی ۹ درصد کاهش داشتیم که نشان می‌دهد ما به سمت صادرات با ارزش‌افزوده بالا حرکت کرده‌ایم.

وی افزود: در حال حاضر ۱۷۵۶  کارت بازرگانی فعال و ۳۷۷ صادرکننده در استان وجود دارد و ۳۴ درصد از صادرکنندگان استان صادرات بالای یک میلیون دلار داشته‌اند که ۸۴ درصد از صادرات ما مربوط پانزده کشور اطراف و مابقی به سایر کشورها انجام می‌شود.

پرنیان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در دو ماه گذشته و تنها در یک شهرک صنعتی ۱۲۳ مورد سرمایه‌گذاری واقعی انجام‌شده است که نشان می‌دهد میل به سرمایه‌گذاری در استان در کل کشور دارای رتبه ممتازی هستند.

وی تاکید کرد: صنعت آذربایجان شرقی خودساخته بوده و وابسته به رانت نیست و صنعتگران آذربایجان شرقی همواره با کار و تلاش در خدمت تولید و صنعت بوده‌اند.

به‌ گزارش ایسنا در پایان این مراسم صادرکنندگان برگزیده آذربایجان شرقی در سطح ملی و استانی از سوی مسئولین استانی مورد تجلیل قرار گرفتند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۵۱۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین دلیل تصادفات آذربایجان شرقی عدم توجه به جلو است

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ حبیب آبراهه روز جمعه در جلسه راهبری کاهش تصادفات رانندگی آذربایجان شرقی اظهار کرد: ۴۵ درصد از تصادفات فوتی استان در ۹ محور سرچم-اردبیل، مراغه-هشترود، اهر- تبریز، شبستر-تسوج، تبریز-صوفیان، مرند-خوی، فرعی یکانات، جلفا-مرند، قطعه دوم محور جزیره و آزادراه پیامبر اعظم (ص) اتفاق افتاده است.

وی با بیان این‌که نخستین دلیل تصادفات استان عدم توجه به جلو است، گفت: در این خصوص اعمال قانون برای استفاده از موبایل ۵۵ درصد افزایش یافته است.

کد خبر 6089361

دیگر خبرها

  • برنامه ریزی برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان
  • صادرات ۴۸۹ میلیون دلاری نساجی/ واردات به ۲.۲ میلیارد دلار رسید
  • هدف‌گذاری برای ۷.۵ میلیارد دلار صادرات از خوزستان
  • ارزش صادرات فرش ماشینی به ۲۸۰ میلیون دلار رسید
  • صادرات خودروی سواری از ترکیه طی ۳ ماه از ۲.۵ میلیارد دلار گذشت
  • نخستین دلیل تصادفات آذربایجان شرقی عدم توجه به جلو است
  • صادرات ۵۰۰ میلیون دلار اقلام نساجی در سال گذشته
  • صادرات محصولات نساجی به ۴۸۹ میلیون دلار رسید
  • از سرگیری صادرات دام زنده مازاد در کشور
  • خاندوزی: دولت خاتمه پروژه‌های ناتمام هستیم/ افشاگری همتی از رانت ۶۰۰ هزار میلیارد تومانی/ صولت مرتضوی: تحریم پیشرفت‌های کلانی را نیز برای کشور به ارمغان آورده است