Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران گفت: مرزنشینان در همه فراز و فرودها از ابتدای انقلاب تا کنون پشتیبان مرزبان‌های کشور بوده‌اند.

سردار سرتیپ احمدعلی گودرزی امروز با حضور در پل مرزی پایانه مرزی و گمرک سرخس اظهار کرد: امنیتی که امروز در مرزهای کشور برقرار است از تعامل خوب مرزنشینان و نیروهای مرزبانی به وجود آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نیروهای مرزبانی حدود و ثغور کشور با ۸۷۵۵ کیلومتر مرزهای آبی و خشکی را حفاظت و حراست می‌کنند و برای حفاظت از کیان و مرزهای کشور شبانه روز در تلاش هستند.

گودرزی با تاکید بر قاطعیت مرزبانان کشور در برابر اشرار مسلح و معاندان، بیان کرد: به هموطنان اطمینان می‌دهیم با تجهیزات و امکاناتی که در اختیار مرزبانان قرار گرفته در برابر اشرار مسلح و معاندین مستحکم و قاطع ایستادگی میکنند و برای صعود و رشد امنیت در مرزهای کشور تا آخرین قطره خون تلاش میکنند.

وی مطرح کرد: امروز مرزهای کشور از امنیت پایدار و با ثباتی برخوردار است، همچنین در ارزیابی‌های مرزبانی، ستاد کل و قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) مرزهای خراسان رضوی از امنیت مناسبی برخوردار است.

وی ارتقای وضعیت امنیت مرزها را مهم دانست و گفت: برای ارتقای امنیت مرزها، هوشمندسازی، افزایش خودروها و اقدامات الکترونیکی و اُپتیکی در دستور کار قرار دارد و در تلاش هستیم تعداد زیادی خودروهای تاکتیکی را به توان رزمی مرزبانی اضافه کنیم.

فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: در راستای انسداد مرزها دولت، مجلس، ستاد کل نیروهای مسلح و ستاد عالی انتظامی کل کشور برای سال آینده اعتبار خوبی را در نظر گرفته‌اند که در صورت تحقق طی ۲ سال آینده مرزهای ما کاملا الکترونیکی و از لحاظ اُپتیکی کسی نمی‌تواند از مرزهای کشور عبور کند و این هوشمندسازی اولویت انتظامی کل کشور است و می‌توانیم با ساز و کار و زیرساخت‌هایی که داریم ثبات و امنیت در مرزها را افزایش دهیم.

وی توضیح داد: دولت و مجلس باید توجه ویژه‌تری به مرزها داشته باشند به ویژه در مناطقی که با کشورهایی همسایه هستیم که مشکلات درونی فراوانی دارند و بیشتر مرزها یک طرفه اداره می‌شود و شرایط سختی را برای مرزبانان کشور ایران به وجود می‌آورد. در ارزیابی‌های ما، ستاد کل و قرارگاه خاتم الانبیاء وضعیت مناسبی دارد و کل مرزهای کشور ما نیز امنیت‌شان پایدار است.

این مقام ارشد مرزبانی اظهار کرد: امیدواریم دولت‌های همسایه که ثباتشان با مشکل مواجه است به توصیه و توافقات مرزی عمل کنند و مرزها به صورت دوجانبه اداره شود و کسی به خودش اجازه ندهد از مرزهای بین‌المللی و مرزهای قانونی کشور ما ورود و خروج غیرقانونی داشته باشد زیرا ما در این رابطه قاطعانه عمل می‌کنیم.

سردار گودرزی درباره اتباع ترکمنستانی که اخیرا توسط دولت‌شان پذیرفته نمی‌شوند، گفت: طبق قوانین بین‌المللی، هر دولتی و هر کشوری، شهروندان خود را که به گونه‌ای در کشور دیگری حضور پیدا کردند باید بپذیرد و کشورهای همسایه ما نیز باید پذیرای شهروندان خود باشند و به قوانین بین‌المللی عمل کنند البته دوستان ما در معاونت معاهدات هنگ مرزی، جلسات مشترکی با کشور مقابل گذاشتند و در حال حاضر مشکل رفع شده و مورد خاصی وجود ندارد.

وی ادامه داد: در مرز سرخس اقتصاد پویا است و این ارتباط نشان می‌دهد که دوستان ما موضوع اقتصادی را تسهیل می‌کنند البته در کشور ترکمنستان مدیریت بازارچه‌های مرزی کاملا با مرزبانی است ولی در کشور ایران ساختار به گونه دیگری وجود دارد که طبق تصمیمات اخیر دولت شاهد یکپارچگی و وحدت فرماندهی در بازارچه‌های مرزی ایران خواهیم بود.

دیدار با جانباز سرخسی، سرباز وظیفه علیرضا جلالی آصف‌آبادی که در درگیری با اشرار و معاندان نظام در هنگ مرزی جکیگور استان سیستان و بلوچستان به درجه جانبازی نائل شده و بازدید از گمرک و پایانه مرزی سرخس از برنامه‌های سفر فرمانده مرزبانی کل کشور به سرخس بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها مرزبانان مرزنشينان تركمنستان سرخس مرزهای کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۵۱۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران اسلامی امنیت، عزت و افتخار خود را مرهون خون شهدا است

مشاور امور زنان وزیر آموزش و پرورش گفت: امنیت، عزت، اقتدار و سربلندی امروز ایران اسلامی مرهون خون شهدا است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، امروز _ سه‌شنبه، هجدهم اردیبهشت_آئین ادای احترام به مقام شامخ شهدا به مناسبت گرامیداشت مقام معلم با حضور مشاور زنان وزیر آموزش و پرورش در شهر یاسوج و با حضور مدیران استان و شهرستانی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از فرهنگیان برگزار شد.

عاطفه‌السادات مدبرنژاد در این آئین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و معلم شهید استاد مطهری و تبریک هفته مقام معلم، اظهار کرد: عزت، افتخار، سربلندی و امنیت امروز ایران اسلامی مرهون جان‌فشانی شهدا است.

وی افزود: شهدا بر گردن ما حق دارند و باید با خدمت به مردم و اعتلای نظام و انقلاب بتوانیم گامی در راستای اهداف والای آنها برداریم.

در ادامه محمد جمالی‌آرند سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد با تبریک ایام گرامیداشت مقام معلم، گفت: ایران قوی در گرو مدرسه قوی و مدرسه قوی در گرو معلم قوی است که همه این‌ها نشان می‌دهد آموزش و پرورش کانون خلق آینده کشور است.

وی افزود: امروز به نمایندگی از جامعه معلمان با شهدا عهد می‌بندیم که پیام آنان و انقلاب را درک و به نسل آینده و دیگران منتقل می‌کنیم و از آرمان‌های شهدا محافظت و راه آنان را ادامه خواهیم داد.

جمالی‌آرند با بیان اینکه معلمان معماران و سازندگان آینده کشور و مشعل داران هدایت جامعه هستند، تصریح کرد: معلمان فراتر از وظیفه شغلی خود، ایثار و فداکاری را پیشه کرده و در جهت ترویج آگاهی در جامعه حرکت می‌کنند، آنان در کلاس‌های درس آموزش می‌دهند تا فرزندان ما بتوانند با توانایی‌ها بهترین آینده را برای خود و کشورشان ترسیم کنند.

کد خبر 751502

دیگر خبرها

  • امضای یک میلیارد دلار قرارداد با ۶۷۰ دانش‌بنیان از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم
  • تسهیل در مرزها به افزایش صادرات به افغانستان منجر می‌شود
  • کشف ۳ میلیون لیتر سوخت قاچاق در مرزهای هرمزگان
  • ایران اسلامی امنیت، عزت و افتخار خود را مرهون خون شهدا است
  • کشف بیش از ۳میلیون لیتر سوخت قاچاق در مرزها از ابتدای سال تاکنون
  • کسب درآمد ارزی شرکت ایپکو از محل صادرات خدمات فنی مهندسی
  • آیا لایحه «ارتقای امنیت زنان» فمنیستی است؟
  • تمهیدات لازم برای حل و فصل مشکلات مرزهای ایران و عراق در اربعین
  • رهبر انقلاب: با مباشر قتل و پشتیبان قتل نمی‌شود با روی خوش و ملایمت رفتار کرد
  • بارش‌های اخیر پرشدگی سدهای کشور را چند درصد افزایش داد؟