Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-05@00:28:38 GMT

40 درصد دعاوی مربوط بهمشکلات ثبت مالکیت است

تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۵۱۶۳۳

40 درصد دعاوی مربوط بهمشکلات ثبت مالکیت است

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: 40 درصد پرونده های قضایی و دعاوی مربوط به اسناد مالکیت است و با اجرای طرح کاداستر بسیاری از دعاوی کیفری، نزاع، کلاهبرداری و تصرف عدوانی حل می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ حسن بابایی پنجشنبه شب در جلسه قرارگاه جهادی کاداستر شهید سلیمانی که در سالن باغستان جهاد کشاورزی قزوین برگزار شد اظهارداشت: از مجموع ۱۶۲ میلیون هکتار مساحت کشور حدود  ۱۳۸ میلیون هکتار آن عرصه های ملی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: طرح حدنگاری(کاداستر) بایستی تا پایان سال 98 تکمیل می شد اما به دلایلی هنوز این کار به پایان نرسیده که با راه اندازی قرارگاه جهادی شهید سلیمانی امیدواریم این کار در یک سال آینده به پایان برسد.

بابایی افزود: در مدت چهار ماه امسال طرح کاداستر در  ۳۰ میلیون هکتار ازعرصه های ملی اجرا شده و در قزوین نیز همکاری مدیران استانی و پیگیری مستمر موجب شده کاداستر بیش از ۹۵ درصد اراضی ملی انجام شود و خوشبختانه قزوین از استان های پیشرو در صدور اسناد کاداستر است.

بابایی افزود: در گام بعدی کاداستر اراضی کشاورزی در دستور کار است تا از زمین خواری در این عرصه ها نیز پیشگیری شود.

وی گفت: هر استانی که بتواند حجم زیادی از اراضی را برای طرح کاداستر عملیاتی کند همه هزینه های آن را تامین و پرداخت می کنیم.

بابایی افزود : این طرح در ۳۰ تا ۴۰ روستا ر استان قزوین آغاز شده و امیدواریم در سال آینده جشن پایان کاداستر را برگزار کنیم.

معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور یادآورشد: با یک برنامه مدون و نقشه راه خوب برای تسریع در اجرای طرح کاداستر اراضی کشاورزی در قزوین همت کنید و نگذارید اعتباری برگشت بخورد.

وی اضافه کرد: با وجود آقای افلاطونی رئیس سازمان جهاد کشاورزی که تجربه ملی دارند و مدیر کشوری بودند انتظار داریم کاداستر کشاورزی را با قدرت اجرا کنید و الگوی کشوری شوید.

بابایی اظهارداشت: با ظرفیت های خوبی که در این استان وجود دارد شما می توانید مرکز برگزاری دوره های آموزشی و کارگاهی برای اطلاع رسانی باشید و در کشور الگوسازی کنید.

40 درصد دعاوی مربوط به اسناد مالکیتی است

معاون قوه قضائیه اضافه کرد: کاداستر از طرح های بسیار مهم در دستگاه قضایی محسوب می شود زیرا 40 درصد دعاوی به ثبت مالکیت مرتبط است و با اتمام این طرح می توانیم به کاهش پرونده های مربوط به نزاع، کلاهبرداری، مزاحمت و تصرف عدوانی با تثبیت مالکیت اقدام کنیم.

وی استفاده از ظرفیت شورای حفظ بیت المال را در تسریع در اجرای کاداستر موثر دانست.

در این نشست رضا افلاطونی رئیس سازمان جهاد کشاورزی، مدیران امور اراضی و منابع طبیعی ثبت اسناد و املاک استان نیز حضور داشتند.

انتهای پیام   

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا جهاد کشاورزی کشاورزی زمین استان قزوین قوه قضائیه دوره های آموزشی دستگاه قضایی استفاده از ظرفیت دادگستری قزوین حسن بابایی رئیس سازمان طرح کاداستر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۵۱۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور سند ۴۵ هکتار از زمین‌های شهرک صنعتی فجر قشم

ایسنا/هرمزگان با حضور رئیس سازمان ثبت اسناد کشور ، سند ۴۵ هکتار زمین های شهرک صنعتی فجر در منطقه آزاد قشم صادر شد.

رئیس سازمان ثبت اسناد کشور در قشم گفت: مساحت شهرک صنعتی فجر قشم دو هزار و ۸۰۰ هکتار است که پیش از این برای دو هزار و ۷۰۰ هکتار آن سند صادر شده بود.
حسن بابایی افزود: با واگذاری هفت هزار و ۱۴۲ فقره سند معروف به رفسنجان در قشم، این مشکل دیرینه هم با تدبیر مسئولان ثبت اسناد هرمزگان و سازمان منطقه آزاد قشم حل شد.

وی گفت: در این سفر مشکل نداشتن قولنامه برخی املاک و زمینهای مردم نیز پیگیری شد.

وی از دادستان انقلاب و عمومی شهرستان قشم و رئیس اداره ثبت اسناد این شهرستان خواست در خصوص حل مشکلات واگذاری ۸۰ هزار هکتار زمین از سوی اداره منابع طبیعی هرمزگان به کارآفرینان برای ایجاد حوضچه‌های آبی پرورش آبزیان جزیره نیز بررسی و اقدام کنند.
بازدید از زندان قشم، اداره پزشکی قانونی، گمرک ایران و املاک‌ تملیکی هم بخش دیگری از برنامه‌های سفر حسن بابایی به قشم است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تشریح جزئیات بررسی پرونده‌های امور اراضی استان تهران/ تعیین تکلیف ۴۵ پرونده
  • ۴۵ پرونده امور اراضی استان تهران تعیین تکلیف شد
  • سند اراضی فرودگاه شهید صدوقی یزد صادر شد
  • جزئیات بررسی پرونده های امور اراضی استان تهران تشریح شد
  • اهدای اسناد مالکیت منازل و اراضی مردم قشم بعد از 50 سال
  • واگذاری ۱۴۸۳ سند نهضت ملی مسکن و هزار فقره سند مالکیت روستایی در بندر خمیر
  • قلع و قمع ۴۱ بنای غیرمجاز در شهرستان قزوین
  • بی‌هویتی اراضی به یک ابرچالش تبدیل شده است
  • رفع تداخلات ۲۳ هزار هکتار اراضی ساری
  • صدور سند ۴۵ هکتار از زمین‌های شهرک صنعتی فجر قشم