Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر عامل کاداستر ثبت اسناد کشور گفت: تا این تاریخ برای ۹۰ درصد اراضی ملی و دولتی با مساحت بالغ بر ۱۲۴ میلیون هکتار، سند مالکیت کاداستری صادر شده است.

خبرگزاری میزان_ فلاح، در گفتگو با بخش خبر ۲۱ شبکه یک سیما، گفت: از ۱۶۴ میلیون هکتار اراضی کل کشور بالغ بر ۱۳۷ میلیون هکتار عرصه های ملی و دولتی داریم که تا این تاریخ برای ۱۲۴ میلیون هکتار، یعنی ۹۰ درصد اراضی ملی سند مالکیت کاداستری صادر شده و حدود ۱۳ میلیون هکتار باقی مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در پاسخ به این پرسش که سرعت گرفتن کار طرح حدنگار نتیجه تغییر فرآیندها است یا پای مانع تراشی ها طی این چند سال در میان بوده است، بیان کرد: از زمان لازم الاجرا شدن قانون جامع حدنگار تا ابتدای سال ۹۹ توفیق چشمگیری در این زمینه نداشتیم اما در ابتدای سال ۹۹ با اقداماتی که توسط ریاست وقت سازمان صورت گرفت این حرکت آغاز شد.

مدیر عامل کاداستر ثبت اسناد کشور افزود: تعامل خوب دستگاه ها و تخصیص اعتبارات در این دو سال بسیار موثر بود و زیر ساخت های لازم نیز فراهم شد تا این اتفاق حاصل شود.

فلاح در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه تکمیل اجرای طرح کاداستر چقدر در مقابله با زمین خواری موثر خواهد بود، گفت: زمانی که اسناد کاداستری اراضی ملی را صادر می کنیم، محدوده های اراضی ملی و مستثنیات محاط در آن، به صورت دقیق پیاده سازی و در بانک جامع کاداستر تثبیت و سند مالکیت صادر می شود؛ زمانی که این دو محدوده به صورت دقیق مشخص می شود امکان صدور سند مالکیت قطعه ای خارج از آن محدوده ی مستثنیات و داخل در محدوده ی اراضی ملی وجود ندارد و به همین دلیل آن سوء استفاده هایی که در گذشته نسبت به زمین خواری و در محدوده اراضی ملی صورت می گرفت، دیگر امکان پذیر نیست.

بیشتر بخوانید: مدیرعامل کاداستر ثبت اسناد کشور: سند مالکیت کاداستری ۱۳ میلیون هکتار اراضی تاکنون صادر نشده است

انتهای پیام/

برچسب ها: سند کاداستری ثبت اسناد کشور

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سند کاداستری ثبت اسناد کشور ثبت اسناد کشور میلیون هکتار اراضی ملی سند مالکیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۵۱۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ۵.۵تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از تولید ۵.۵تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع این استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، سید عماد شاهرخی، عصر امروز، در همایش روز مزرعه در سلسله، گفت: این شهرستان به‌عنوان قطب تولید دانه‌های روغنی در لرستان مطرح است.

او با اشاره به ضرورت امنیت غذایی و جهش تولید در محصولات کشاورزی، اضافه کرد: ما باید اصول علمی و فنی را به مزارع و بخش کشاورزی منتقل کنیم.

پیش‌بینی برداشت 150هزار تن جو در لرستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان اعلام کرد: حدود هزار و 700 هکتار  از سه هزار و 500 هکتار کلزای این استان در شهرستان سلسله کشت می‌شود.

شاهرخی با بیان اینکه چهار میلیون دلار ارز سالانه برای واردات روغن هزینه می‌شود، بیان کرد: ما باید کشور را از واردات روغن بی‌نیاز کنیم و در این راستا یکپارچه‌سازی اراضی بسیار مهم است.

او با اعلام اینکه میانگین تولید گندم آبی در اراضی کشور 4.5تن است، اضافه کرد: این آمار در لرستان 5.5تن در هر هکتار است و هزار کیلوگرم بالاتر از میانگین کشوری هستیم.

انتهای پیام/ 644

دیگر خبرها

  • تشدید برخورد با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه
  • ۷۶ درصد اراضی کشاورزی استان بوشهر سنددار شده است
  • سند تک برگ اراضی به کشاورزان بوشهر تحویل داده شد
  • حذف مراجعه به دفترخانه‌ها برای شروع اخذ «سند کاداستری» / صدور ۶۹۷ سند تک برگ املاک در یک سال
  • حذف مراجعه به دفترخانه‌ها برای شروع فرآیند اخذ«سند کاداستری»/صدور ۶۹۷ سند تک برگ املاک دریک سال
  • حذف مراجعه به دفترخانه‌ها جهت شروع فرآیند اخذ سند کاداستری
  • سند ۱۷۱ هکتار از اراضی ملی پردیس صادر شد
  • تولید ۵.۵تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان
  • صدور اسناد مالکیت برای ۴ میلیون مترمربع از اراضی ملی شهر مهاجران
  • رفع تصرف ۱۰۰ هکتار از اراضی دولتی درشهرستان مرزی میرجاوه