Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه روسیه و همتای چینی وی در مورد وضعیت شرق اوکراین گفتگو کردند.

به گزارش ایسنا به نقل از تاس، وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای اعلام کرد طرفین در مورد به رسمیت شناختن جمهوری های خلق دونتسک و لوهانسک توسط روسیه و تصمیم رئیس جمهور ولادیمیر پوتین در موردعملیات نظامی در اوکراین تبادل نظر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این وزارتخانه گفت وزیران همچنین اظهار داشتند که بحران کنونی ناشی از رد اجرای بسته اقدامات مینسک مصوب شورای امنیت سازمان ملل از سوی کی یف - با تشویق آمریکا و متحدانش - است.

آنها همچنین "تاکید کردند که روسیه و چین اصرار دارند که همه کشورها باید به اصل امنیت تقسیم ناپذیر احترام بگذارند."

این وزارتخانه خاطرنشان کرد که طرفین در مورد اجرای توافقات که در بالاترین سطح در ۴ فوریه به دست آمد، گفتگو کردند. لاوروف همچنین میزبانی موفقیت آمیز المپیک زمستانی در پکن را به همتای چینی خود تبریک گفت.

هوآ چونیینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: چین از نزدیک آخرین وضعیت را زیر نظر دارد. ما از همه طرف ها می خواهیم تا برای جلوگیری از خارج شدن اوضاع از کنترل، خویشتن داری کنند.

 او گفت: در مورد تعریف تهاجم، من فکر می کنم که باید به نحوه نگرش به وضعیت فعلی اوکراین بازگردیم. مسئله اوکراین پیشینه تاریخی بسیار پیچیده دیگری دارد که تا امروز ادامه داشته است. ممکن است آن چیزی نباشد که همه می خواهند ببینند.

وی تاکید کرد که چین آنچه را که "نگرانی های مشروع" روسیه در مورد امنیت می نامد درک می کند. 

هوآ در پاسخ به این سوال که آیا پوتین به چین گفته است که قصد دارد به اوکراین حمله کند، گفت روسیه به عنوان یک قدرت مستقل نیازی به جلب رضایت چین ندارد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۵۱۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین

 

بین الملل تابناک: هفتصد و هشتادمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

 

اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین

فرمانده ارشد اوکراین امروز (یکشنبه) گفت: تعداد بی‌شماری از نیروهای کی‌یف از مواضع جدیدی در غرب سه روستا در جبهه شرقی که روسیه نیروهای قابل توجهی را در چندین نقطه آن متمرکز کرده است، عقب‌نشینی کرده‌اند.

 «الکساندر سیرسکی» در پیام‌رسان تلگرام با اعلام اینکه «وضعیت در جبهه بدتر شده است»، سخت‌ترین مناطق را غرب «مارینکا» و شمال غربی «آودیوکا» توصیف کرد.

وی افزود: نیروهای کی‌یف مواضع جدیدی را در غرب روستاهای «بردیچی» و «سمنیوکا»، هر دو در شمال آودیوکا و نیز «نوومیخائیلیوکا» نزدیک شهر مارینکا به دست آورده بودند.

سیرسکی ادامه داد: به طور کلی، دشمن در این مناطق به موفقیت‌های تاکتیکی خاصی دست یافت، اما نتوانست مزیت عملیاتی کسب کند.

رویترز خاطرنشان کرد: بیانیه سیرسکی منعکس‌کننده وضعیت رو به وخامت اوکراین در شرق است که کی‌یف امیدوار است پس از تحویل تسلیحات آمریکایی تحت بسته کمکی ۶۱ میلیارد دلاری که به تازگی تصویب شد، بتواند آن را متعادل کند.

بر اساس این گزارش، نیروهای مسکو از زمان تصرف شهر آودیوکا به آرامی در حال پیشروی هستند.

اوکراین در حال حاضر منتظر محموله‌ای از کمک‌های نظامی ایالات متحده است که به گفته مقامات برای مقابله با روسیه حیاتی است.

 

 

 

 

دیگر خبرها

  • آخرین تحولات اوکراین| تاکید دبیرکل ناتو بر انتقال سریع تسلیحات به کی‌یف
  • ارتش اوکراین با کمبود شدید نیروی نظامی روبروست
  • تحولات اوکراین| زلنسکی ناتو را به بدقولی متهم کرد
  • لندن و تجهیز اوکراین برای جنگ بهاره پیش از انتخابات انگلیس
  • دولت اوکراین به دنبال راه حل های جدید برای مقابله با تهاجم روسیه
  • روسیه: ۹۱۵ نیروی ارتش اوکراین کشته شدند
  • ۸۰۵ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند
  • اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟