Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان - در این برنامه ابتدا مهرداد ویس‌کرمی به عنوان موافق و سپس غلامرضا نوری‌قزلجه به عنوان مخالف مطالبی را بیان کردند. 

متن این برنامه در ادامه آمده است:

این طرح پس از ارائه پیش‌نویس مشمول چندین ویرایش شده است. آخرین ویرایش این طرح چند فصل و چند ماده دارد؟ 

ویس‌کرمی: هم‌اکنون عملا چهار نسخه از طرح صیانت داریم که در ویرایش آخر، نسخه پایانی شامل ۲۲ ماده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق اصل ۸۵ قانون اساسی طرح‌ها یا عادی یا در کمیسیون بررسی می‌شود؛ بنابراین این طرح نیز در کمیسیون فرهنگی بررسی و در صحن علنی رای گیری شد و به کمیسیون مشترک آمد که البته برای خارج شدن این طرح از کمیسیون مشترک ۱۵ امضا لازم است.

بر خلاف تصور مردم که فکر می‌کنند کار با تصویب کلیات طرح صیانت تمام است، کلیات که رای بیاورد نمایندگان مجلس فقط مجاز هستند به جزئیات طرح ورود کنند. برداشت من این است که این طرح به کمیسیون مشترک سپرده شده تا صحن به آن رای دهد و به شورای نگهبان برود.

در چند روز اخیر ۶۶ حساب کاربری در فضای مجازی ۱۱ هزار محتوا علیه این طرح منتشر کرده اند و به کذبیاتی در خصوص این طرح مطرح می‌کنند.

انسداد یا فیلتر و کاهش پهنای باند دروغی است که درباره این طرح گفته می‌شود درحالی که در هیچ کجای این طرح از انسداد و فیلترینگ یا حتی محدودیت نام برده نشده است. ضمن اینکه ربط دادن کاهش سرعت اینترنت در چند وقت اخیر هم به این طرح کذب محض است

در واقع این طرح آمده است تا با پر کردن خلأ‌های قانونی در حوزه فضای مجازی مانند قوانین حمایت از کودکان و نوجوانان و حمایت از کاربران فضای مجازی نظام‌بخشی کند.

در حال تکمیل...

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صیانت از فضای مجازی مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۵۱۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترانه کودکان که ترند شد: ببعی چقدر باهوشی!

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 13 به تازگی موسیقی کودکانه «ببعی تو بازیگوشی» که برای آموزش خردسالان ساخته شده در فضای مجازی وایرال شده اما جامعه‌ای که این موسیقی در فضای مجازی به آن توجه کرده‌اند افراد نوجوان تا بزرگسال هستند! اصل ویدیو و شماری از واکنش‌های کودکان به آنها را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • حمله عنابستانی به رشیدی کوچی: به دروغ طرح صیانت را فیلترینگ معرفی کرد /از او پرسیدم طرح را خوانده ای گفت نه /با کج فهمی به فضای مجازی ظلم کرد
  • کمیسیون اروپا ممکن است تیک‌تاک را فیلتر کند
  • ترانه کودکان که ترند شد: ببعی چقدر باهوشی!
  • نوری قزلجه: فراکسیون مستقلین احتمالا برای ریاست مجلس و دیگر پُست ها کاندیدا دارد /تعداد اعضای فراکسیون ممکن است به ۱۰۰ نفر هم برسد
  • ۹۰ درصد از جرایم فضای مجازی در لرستان کشف شد
  • نوری قزلجه: با زور گشت ارشاد دین حفظ نمی‌شود /موضوع لایحه حجاب هنوز در رفت و برگشت است
  • رئیس‌جمهور با یک خط می‌تواند فیلتر را بردارد
  • نوری قزلجه: ریاست قالیباف از بیرون مجلس حمایت می‌شود /طرح‌های «صیانت» و «شفافیت» سفارش شده بودند /نگران رادیکال‌های مجلس آینده نیستم
  • انهدام باند سارقان منزل در زابل
  • حمله سگ ولگرد به پسر بچه ۱۲ ساله در کرج