Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان، جهاد علمی و حمایت از جبهه مقاومت را از مختصات زندگی ایرانی، اسلامی برشمرد.

سردار مرتضی کشکولی در نشست هم‌اندیشی مدیران دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی که به میزبانی دانشگاه لرستان، برگزار شد، یکی از ویژگی‌های بارز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را مردم‌سالاری دانست و با بیان ینکه دولت‌ها منتخب رأی مردم هستند، خواهان این شد که از منظر کاربردی، راهکارهای نهادینه شدن کامل سبک زندگی ایرانی، اسلامی، ارائه و اجرا شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هر شخصی یا هر سازمان و نهادی برای اجرای سبک زندگی ایرانی، اسلامی، بایستی از خودش شروع کند چراکه تربیت صحیح و مطلوب یعنی اینکه ما در همه ابعاد زندگی براساس چارچوب سبک زندگی ایرانی، اسلامی، عمل و رفتار کنیم.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان اضافه کرد: تبیین ارزش‌های اسلامی از جمله موضوعات ذیل سبک زندگی ایرانی، اسلامی است؛ برای مثال مفهوم استقلال کشور و پذیرش عمومی و فراگیر این مفهوم از جمله ویژگی‌های سبک زندگی ایرانی، اسلامی است؛ همچنین آرمان‌هایی همچون عدالت‌خواهی، استکبارستیزی، جهاد علمی، حمایت از جبهه مقاومت، مبارزه با ظلم و امثال این آرمان‌ها و ارزش‌ها از جمله مختصات سبک زندگی ایرانی، اسلامی هستند.

کشکولی ادامه داد: رسالت مهم نهاد دانشگاه تربیت نیروی متخصص و متعهد است؛ هم تخصص باید وجود داشته باشد و هم تعهد به ارزش‌های اسلامی و مبانی انقلاب اسلامی ایران؛ در این راستا، آموزش و ترویج سبک زندگی ایرانی، اسلامی از جمله رسالت‌های مهم دانشگاه است.

وی افزود: نقش اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در ترویج سبک زندگی ایرانی، اسلامی، یک نقش بسیار مهم و اساسی است و می‌طلبد نهاد دانشگاه بایستی یک نهاد کاملاً اسلامی و ترویج‌کننده‌ ارزش‌های اسلامی باشد.

حجت‌الاسلام حبیب حاتمی‌کن‌کبود، مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان نیز در این نشست، گفت: خوشبختانه نوعی همگرایی و هم‌افزایی و تعامل بین نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان لرستان و بسیج اساتید، بسیج دانشجویی و بسیج کارکنان دانشگاه‌های استان لرستان وجود دارد.

وی بر لزوم استفاده از ظرفیت‌ها، تعاملات و همگرایی‌ها برای کاهش مشکلات استان لرستان تأکید کرد.

علی نظری، سرپرست دانشگاه لرستان و رئیس سازمان بسیج اساتید استان لرستان نیز در این نشست گفت: ما بایستی براساس رهنمودهای مقام معظم رهبری حرکت کنیم؛ طرح مفاهیمی همچون ناتوی فرهنگی و شبیخون فرهنگی از طرف مقام معظم رهبری نشان دهنده‌ اهمیت جایگاه فرهنگ است و نهاد دانشگاه نیز یک نهاد علمی، فرهنگی و فرهنگ‌ساز است.

وی با بیان اینکه ما در حال جنگ نرم هستیم و استفاده از مفاهیم نظامی همچون جنگ برای وضعیت فرهنگی، نشان دهنده‌ حساسیت و اهمیت موضوع و عرصه‌ فرهنگ است، ادامه داد: همه باید در عرصه‌ فرهنگ، حساسیت‌های لازم را داشته باشیم و در عرصه بسیار حساس و مهم فرهنگ، انفاق داشته باشیم به این معنا که خود را در راه حق وقف کردن و استفاده از همه ظرفیت‌ها برای رسیدن به هدف نهایی که همان تمدن‌سازی نوین اسلامی است.

میلاد شرفی، مسئول سازمان بسیج دانشجویی لرستان نیز در این نشست یک گزارش کار از مهم‌ترین فعالیت‌های بسیج دانشجویی در مدت سه سال گذشته، ارائه کرد و گفت: یکی از موضوعات مهم جهاد تبیین این است که نقش مردم در نظام مقدس جمهوری اسلامی و حضور مردم در صحنه‌های مختلف که از ابتدای انقلاب تاکنون وجود داشته است تبیین شود.

وی افزود: از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون شاهد فتنه‌های مختلفی در کشور بوده‌ایم؛ اما این فتنه‌های دشمن با حضور مردم، ناکام ماندند و شکست خوردند؛ پس، نقش مردم در موفقیت و پایداری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران یک نقش بسیار حیاتی و مهم بوده است و این نقش بر اساس جهاد تبیین، بایستی برای نسل جوان و دانشجو، تبیین شود.

شرفی افزود: مردم همواره براساس تبعیت از ولایت مطلقه فقیه، در صحنه‌های مختلف نقش‌آفرینی کرده‌اند و این یک دستاورد بسیار بزرگ ناشی از وقوع انقلاب اسلامی ایران است. برای مثال، حماسه بزرگ ۹ دی، مصداق بارز حضور و مشارکت مردم بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی جمهوری اسلامی ایران انقلاب اسلامی ایران انقلاب اسلامي ايران استان لرستان مقام معظم رهبری دانشگاه لرستان انقلاب اسلامی بسيج دانشجويي جمهوری اسلامی جبهه مقاومت سپاه لرستان بسيج اساتيد سبک زندگی ایرانی مقام معظم رهبری اسلامی ایران استان لرستان دانشگاه ها ارزش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۵۱۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاندیداهای موردحمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی درزنجان و خدابنده

به گزارش خبرگزاری مهر، در بیانیه جبهه ایستادگی ایران اسلامی استان زنجان ضمن تقدیر و تشکر از مردم شریف و شهید پرور استان زنجان به برای خلق حماسه‌ای سیاسی و انقلابی در دور اول انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند ۱۴۰۲، از مردم شریف، نجیب و ولایت‌مدار استان دعوت به عمل می‌آید با حضور حداکثری در دور دوم انتخابات در ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ در پای صندوق‌های رای، امیدواریم با خلق حماسه‌ای دیگر نماینده شایسته و قابل اعتماد از طرف مردم شریف این حوزهها به مجلس شورای اسلامی راه پیدا کند.

لذا بدینوسیله این جبهه حمایت خود را از نامزدهای منتخب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان زنجان در حوزه انتخابیه زنجان و طارم، حاج محمد اسماعیلی و در حوزه انتخابیه خدابنده، سعید رفیعی اعلام می‌دارد.

کد خبر 6096813

دیگر خبرها

  • سناریوهای تجاوز به رفح و واکنش جبهه‌های حامی غزه
  • تماس تلفنی هنیه با نخاله/تاکید بر عدم کوتاهی از خواسته‌های مقاومت
  • هنیه در گفتگو با النخاله: هرگز از مواضعمان کوتاه نخواهیم آمد
  • همایش مادران مقاومت در شهرستان ساوه
  • حمایت جبهه فرهنگی یزد از اجرای طرح نور
  • داوطلبان مورد حمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی در زنجان و خدابنده
  • کاندیداهای موردحمایت جبهه ایستادگی ایران اسلامی درزنجان و خدابنده
  • جهاد اسلامی: مذاکرات ساعت‌های سرنوشت‌سازی را طی می‌کند
  • فهرست نامزدهای مورد حمایت جبهه «ایران قوی» منتشر شد
  • بیانیه انجمن اسلامی فارغ‌التحصیلان آمریکا و کانادا در پی جنبش جهانی حمایت از فلسطین