Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین بایدن گفت: «او (پوتین) جاه‌طلبی‌هایی بسیار بزرگتر از اوکراین دارد. او در واقع می‌خواهد اتحاد شوروی سابق را دوباره برقرار کند. هدف او این است.»

بایدن گفت که پوتین در صحنه بین‌المللی تنها خواهند ماند و اعمالش به ضرر شهروندان روسیه تمام خواهد شد.

پوتین امکان برقراری تحریم‌های شخصی بر ضد پوتین را رد نکرد و گفت این گزینه «روی میز» قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بایدن در این سخنرانی از اعزام نیروهای بیشتر آمریکایی به آلمان اما نه اوکراین خبر داد. بایدن گفت: «نیروهای ما برای جنگ در اوکراین به اروپا نمی‌روند، بلکه برای دفاع از متحدان ناتو و تضمین امنیت این متحدان در شرق اروپا اعزام می‌شوند.»

بایدن همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاران تایید کرد که پس از حمله تمام‌عیار روسیه به اوکراین قصدی برای صحبت با پوتین ندارد.

بایدن در پاسخ به سوال یک خبرنگار درباره اینکه چرا آمریکا هنوز اقدامی برای مسدود کردن دسترسی روسیه به نظام تبادل مالی «سویفت» نکرده است، گفت که این اقدام همیشه یک گزینه است، اما در حال حاضر بقیه کشورهای اروپایی موافق با اعمال این ممنوعیت نیستند.

تحریم‌های جدید اعلام‌شده بوسیله آمریکا رابطه «سبربانک»، بزرگترین بانک روسیه را با نظام مالی آمریکا قطع می‌کند و مانع دسترسی این بانک به تبادلات مالی انجام‌شده با دلار آمریکا می‌شود.

همچنین چهار موسسه ملی دیگر روسیه شامل بانک VTB، دومین بانک روسیه به طور کامل تحریم می‌شوند. بر اساس این تحریم‌ها هر سرمایه‌ای از این بانک‌ها در نظام مالی آمریکا مسدود و آمریکایی‌ها از معامله با آنها منع می‌شوند.

بر اساس بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریم‌های جدید اعلام‌شده بوسیله این کشور تقریبا ۸۰ درصد کل سرمایه‌های بانکی روسیه را در برمی‌گیرد.

کد خبر 659712 برچسب‌ها روسیه - اوکراین جوزف بایدن

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: روسیه اوکراین جوزف بایدن تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۵۱۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا ارسال محموله سلاح به مقصد اسرائیل را متوقف کرد

پایگاه خبری اکسیوس به نقل از دو مقام اسرائیلی گزارش داد: «دولت جو بایدن، رئیس جمهوری امریکا هفته گذشته ارسال یک محموله سلاح به مقصد اسرائیل را متوقف کرد.»

به گزارش شفقنا، این اولین بار از ۷ اکتبر است که امریکا ارسال یک محموله تسلیحاتی که برای ارتش اسرائیل در نظر گرفته شده بود را متوقف کرده است.

مقامات اسرائیلی گفتند که این حادثه نگرانی‌های جدی در داخل دولت اسرائیل ایجاد کرده و مقامات را به تکاپو انداخته تا بفهمند چرا ارسال محموله متوقف شده است.

بایدن در میان آمریکایی‌هایی که مخالف حمایت او از اسرائیل هستند، با انتقاد شدید روبه‌رو است، دولت وی در ماه فوریه از اسرائیل خواست تا تضمین دهد که تسلیحات ساخت امریکا توسط نیرو‌های اسرائیلی در غزه مطابق با قوانین بین‌المللی استفاده شود. اسرائیل در ماه مارس یک تضمین‌نامه امضا شده ارائه کرد.

دولت بایدن علیرغم حمایت سیاسی و تسلیحاتی از رژیم صهیونیستی اعلام کرده نگران حمله اسرائیل به شهر رفح در جنوب غزه است؛ جایی که بیش از یک میلیون آواره فلسطینی در آن پناه گرفته‌اند.

دیگر خبرها

  • رهبر دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا از احتمال دخالت نظامی در اوکراین خبر داد
  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی، بدتر از تحریم خارجی است
  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار زیاد بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی بدتر از تحریم خارجی است
  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار زیاد بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی در کشور بدتر از تحریم خارجی است
  • رهبر دموکرات سنا از احتمال اعزام نظامیان آمریکایی به اوکراین خبر داد
  • آمریکا ارسال محموله سلاح به مقصد اسرائیل را متوقف کرد
  • ادامه پیشروی های گسترده ارتش روسیه با تصرف یک شهر دیگر
  • پیش‌بینی مشاور بایدن: اوکراین سال آینده به روسیه ضد حمله می‌زند
  • بورل: همه اعضای اتحادیه اروپا روسیه را «تهدید» نمی‌دانند
  • کاخ سفید: کمک نظامی اخیر به کی‌یف حملات روسیه را متوقف نمی‌کند