Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-01@23:47:00 GMT

پنتاگون ۶ جنگنده اف-۳۵ در دریای سیاه مستقر می‌کند

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۵۱۸۹۶

پنتاگون ۶ جنگنده اف-۳۵ در دریای سیاه مستقر می‌کند

یک مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که قصد دارد شماری جنگنده را در حوزه دریای سیاه و بالتیک مستقر کند.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد با توجه به درگیری‌های اوکراین ۶ فروند جنگنده اف-۳۵ در حوزه بالتیک و دریای سیاه مستقر می‌کند.

یک مقام ارشد پنتاگون در واکنش به عملیات نظامی ویژه روسیه مدعی شد: «تهاجم روسیه به اوکراین می‌تواند خونبار و پرهزینه بوده و بر امنیت اروپا در طولانی‌مدت تأثیر بگذارد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: در مراحل ابتدایی حمله روسیه به اوکراین قرار داریم

در این اظهارات آمده است که آمریکا که قصد دارد ۶ جنگنده اف-۳۵ آمریکایی را در بالتیک و دریای سیاه به منظور حمایت از دفاع جمعی مستقر کند.

او می‌افزاید، علاوه بر جنگنده‌ها، گروهی از بالگردهای تهاجمی نیز «در راه هستند» اما به دلیل مسائل جوی دچار مشکل شده‌اند و «ما همچنان انتظار داریم این بالگردهای آپاچی امروز بتوانند به مناطق تعیین شده برسند».

ببینید: فیلم/ تسخیر فرودگاه در نزدیکی کی‌یف توسط روسیه

وزارت دفاع آمریکا همچنین مدعی شد: «نیروهای روس در حال پیشروی به سمت کی‌یف هستند و ما ارزیابی می‌کنیم که آن ها به دنبال فلج کردن دولت اوکراین و راه اندازی یک دولت جایگزین هستند».

این مقام پنتاگون پنتاگون همچنین مدعی شد که حمله روسیه به اوکراین در چندین مرحله انجام خواهد گرفت و «ما طول مدت زمانی که این حمله ادامه خواهد داشت، نمی‌دانیم اما آنچه شاهد هستیم مرحله اول حمله است».

وزارت دفاع آمریکا با طرح این ادعا که نیروهای روسیه در اولین ساعات حمله به اوکراین بیش از ۱۰۰ موشک شلیک کردند، اعلام کرد: «نیروهای روسیه به دنبال کنترل مراکز جمعیتی مهم در اوکراین هستند».

بیشتر بخوانید: نمونه زنده‌ای از میزان اعتمادی که می توان به تضمین‌های غربی کرد!

او بدون اشاره به جنگ‌ها و جنایات آمریکا و متحدانش در دهه‌های گذشته مدعی شد، اقدام نظامی روسیه در اوکراین از نظر ابعاد و گستره‌ای که دارد از زمان جنگ جهانی دوم در جهان بی‌سابقه است.

پیش از این نیز روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» گزارش کرد که نظامیان آمریکایی برای کمک به شهروندان آمریکایی برای فرار از اوکراین به سمت مرز اوکراین روانه شدند.

ببینید: فیلم/ تصرف نیروگاه اتمی چرنوبیل توسط روسیه

طبق این گزارش، مقامات دفاعی و غیردفاعی ایالات متحده اعلام کردند که پرسنل نظامی ایالات متحده در لهستان آماده نزدیک شدن به مرز با اوکراین برای کمک به سیل عظیمی از آمریکایی ها و سایر اتباع خارجی که قصد فرار از مرز اوکراین را دارند، شدند.

ببینید: فیلم/ نابودی تانک‌های اوکراینی توسط روسیه

روسیه از صبح پنجشنبه (۲۴ فوریه/ ۵ اسفند) دستور حمله نظامی به اوکراین را صادر کرد. این تحول چند روز بعد از آن رخ داد که مسکو رسماً استقلال جمهوری‌های «دونتسک» و «لوهانسک» در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت. روسیه می‌گوید اوکراین به تعهداتش ذیل توافقات مینسک که در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ برای حل مناقشه‌های موجود میان جدایی‌خواهان و کی‌یف حاصل شده بود عمل نکرده است. 

اوکراین ساعاتی بعد از حمله روسیه اعلام کرد تمامی ارتباطات دیپلماتیک با این کشور را قطع کرده است. ولادیمیر پوتین گفته هدف از عملیات نظامی روسیه گرفتن توانمندی‌های نظامی اوکراین و «نازی‌زدایی» از این کشور است. پوتین در چند سخنرانی خود در این خصوص از کشورهای غربی به دلیل نادیده گرفتن نگرانی‌های امنیتی روسیه و ارسال سلاح‌های پیشرفته به اوکراین انتقاد کرده است. رئیس‌جمهور روسیه گفته که این اقدام نظامی برای جلوگیری از خونریزی‌های بیشتر در آینده ضروری است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین بورس سفر به قطر قیمت پنتاگون جنگنده دریای سیاه روسیه و اوکراین وزارت دفاع آمریکا جنگنده اف 35 اوکراین تحولات اوکراین روسیه ولادیمیر پوتین پوتین لهستان دولت اوکراین مسکو لوهانسک ایالات متحده آمریکا خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت وزارت دفاع آمریکا دریای سیاه مدعی شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۵۱۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰۵ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که یگان های «غرب» ارتش روسیه ۳ حمله ارتش را در محور لوهانسک دفع کردند و در این درگیری‌ها ۴۰ نظامی اوکراینی کشته شدند.

در مناطق جنوبی نیز «یگان‌های جنوب» مواضع را در خط مقدم بهبود بخشیدند؛ در درگیری‌ها در این منطقه نیز نزدیک به ۳۹۵ نظامی اوکراینی کشته و یک هویتزر ساخت آمریکا نیز منهدم شد.

یگان‌های مرکز نیز با حمله موشکی و توپخانه‌ای مزدوران خارجی ارتش اوکراین و مقر نیروهای مسلح اوکراینی را در محور دونتسک هدف قرار دادندکه در نتیجه آن ۳۷۰ نظامی اوکراینی کشته شدند.

ساعاتی پیش رسانه‌های روسی اعلام کردند که در پی حمله موشکی ارتش روسیه به محل استقرار مزدوران خارجی ارتش اوکراین در منطقه «میکولایف» دست‌کم ۱۴ نفر کشته و ۸ نفر دیگر نیز زخمی شدند.

دیروز یکشنبه «سرگئی لِبِدف» هماهنگ‌کننده عملیات‌های مخفی ارتش روسیه در منطقه نیکولایف اعلام کرد که نیروهای مسلح روسیه یک کارخانه کشتی‌سازی و هتلِ محل اقامت مزدوران انگلیسی‌زبان ا رتش اوکراین را هدف قرار دادند.

لِبِدف دراین‌باره گفت: ساکنان میکولایف گزارش دادند که انفجارهایی را در کارخانه ۶۱ و مناطق پیرامون آن شنیده‌اند؛ جایی که تفنگداران دریایی ارتش اوکراین در آن ساکن بودند؛ قایق‌های بدون سرنشین نیز در این منطقه مونتاژ می‌شدند.

وی اشاره نکرد که در این حمله موشکی چند نفر از مزدوران ارتش اوکراین کشته شدند.

وزارت دفاع روسیه روز شنبه نیز در گزارش روزانه خود اعلام کرد که واحدهای بخش غرب نیروهای مسلح روسیه ۹ حمله ارتش اوکراین را دفع کردند. واحدهای یگان جنوب روسیه، دو منطقه جدید در دونتسک را آزاد کردند و موفق به بهبود مواضع خود در این محور شدند.

بنا به گزارش وزارت دفاع روسیه، در درگیری در محور غرب، ارتش اوکراین بیش از ۲۵۵ نظامی خود را از دست داد.

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد که واحدهای شرق نیروهای مسلح روسیه، با بهبود موضع نظامی خود در این منطقه دو تانک ارتش اوکراین را نیز منهدم کردند. اوکراین حدود ۸۲۵ نیروی نظامی خود را از دست داد.

کد خبر 6092212

دیگر خبرها

  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه/اوکراین ۳۰۰ هزار پهپاد می‌خرد
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین
  • دستور وزیر دفاع روسیه به ارتش برای اختصاص تسلیحات بیشتر در جنگ اوکراین
  • نگرانی پنتاگون از «تقویت» روابط روسیه و کره‌شمالی
  • پنتاگون: نه تنها اف-۱۶، بلکه تسلیحات دیگر به اوکراین ارسال می‌کنیم
  • هدف آمریکا از خرید ۸۱ فروند جنگنده روسی از قزاقستان چیست؟
  • ارتش اوکراین با کمبود شدید نیروی نظامی روبروست
  • آمریکا ۸۱ فروند بمب‌افکن اسقاط برای کی‌یف خرید؛ اهداف پنهان واشنگتن زیر ذره‌بین رسانه‌ها
  • ۸۰۵ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند