Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر اوکراین در کشورمان گفت: مطمئن هستم که تحویل زرادخانه‌ی هسته‌ای اوکراین یک اشتباه سیاسی بود و نباید این اشتباه را می‌کردیم.

به گزارش مشرق، سفیر اوکراین در تهران،‌به تشریح شرایط و مواضع کشورش در پی تهاجم روسیه پرداخت. وی در این گفتگو که به درخواست سفارت اوکراین انجام شد، در حالی روسیه را به نقض تفاهمات امنیتی بوداپست متهم کرد که تمایلی برای اشاره به نقش کشورهای غربی در نقض تفاهم نامه‌های امنیتی برای عدم گسترش ناتو به شرق نداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: کی‌یف ممکن است ظرف چند روز سقوط کند

«سرگئی بوردیلیاک» ضمن تشریح آخرین جزئیات از وضعیت درگیری‌های اوکراین، گفت: همانطور که شما اطلاع دارید «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه، فرمان جنگ علیه اوکراین را اعلام کرد و حمله مسلحانه روسیه به اوکراین شروع شده است.

وی افزود: این حمله در سراسر سرزمین ما از شرق به غرب و از شمال به جنوب اوکراین انجام شده و پایگاه‌های نظامی و فرودگاه شهرهای مختلف اوکراین توسط موشک‌های روسیه مورد هدف قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: جنگ اوکراین، روابط مسکو ـ تل‌آویو را بحرانی کرد

سفیر اوکراین در کشورمان تصریح کرد: این حمله از طرف مرز شرقی و شمالی روسیه و همچنین از طرف کشور بلاروس شروع شده است.

ببینید: عکس/ چهره بایدن پس از آغاز جنگ در اوکراین

بوردیلیاک افزود: اطلاعات جنگی در حال تغییر است، اما تا به حال ما اطلاع داریم که حدود هفت یا هشت هواپیما و تعدادی از بالگردهای روسیه را ساقط کرده‌ایم و ۵ تانک این کشور نابود شده است.

توصیه به ایرانی‌های مقیم در اوکراین

وی در پاسخ به نگرانی خانواده‌های ایرانی که فرزندان‌شان در اوکراین در حال تحصیل هستند نیز گفت: دانشجویان ایرانی باید در خوابگاه باشند و محل اقامت خودشان را ترک نکنند و همچنان با سفارت ایران در کیف در ارتباط باشند.

بیشتر بخوانید: اعترافات نماینده پارلمان اوکراین درباره نتیجه اعتماد به غرب و امریکا+فیلم

سفیر اوکراین در تهران در واکنش به سوال مبنی بر اینکه پیش‌تر اوکراین، یکی از کشورهای قدرتمند هسته‌ای بود اما الان پس از تحویل تسلیحات هسته‌ای، قدرت بازدارندگی ندارد، گفت: من مطمئن هستم که تحویل زرادخانه‌ی هسته‌ای اوکراین یک اشتباه سیاسی بود و نباید این اشتباه را می‌کردیم.

بوردیلیاک اظهار داشت: اوکراین در برابر تحویل این زرادخانه هسته‌ای، تضمین‌های امنیتی را گرفت و طی سال‌های اخیر و بعد از امضای موافقتنامه «بوداپست اوکراین» به انجام تعهدات خود پایبند بوده است، اما روسیه به این تعهدات احترام نگذاشت و پایبند نبود.

بیشتر بخوانید: مهمترین درس جنگ اوکراین چیست؟

وی تصریح کرد: تضمین‌های امنیتی در مقابل تحویل تسلیحات هسته‌ای، در تفاهم‌نامه‌ی «بوداپست» بود که به امضای آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه و چین رسید و پنج کشور این تفاهمنامه را امضا و تضمین‌های امنیتی را به اوکراین ارائه کرده‌اند.

سفیر اوکراین در تهران افزود: تنها کشوری که این تعهدات را نقض کرد و تضمین‌های امنیتی خود را برای اوکراین انجام نداد، روسیه است.

با موضع «امیرعبداللهیان» درباره بحران اوکراین موافقم

بوردیلیاک در واکنش به توئیت امروز حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان که گفته بود «بحران ⁧اوکراین⁩ ریشه در اقدامات تحریک‌آمیز ناتو دارد، ما توسل به جنگ را راه حل نمی‌دانیم و برقراری آتش بس و تمرکز بر راه حل سیاسی و دموکراتیک یک ضرورت است»، تصریح کرد: جنگ هرگز راه‌حل درستی برای هیچ مشکلی نخواهد بود. من با آقای امیرعبداللهیان موافقم.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین بورس سفر به قطر قیمت فرانسه حسین امیر عبداللهیان ولادیمیر پوتین تسلیحات هسته ای اوکراین بوداپست روسیه ناتو حمله روسیه به اوکراین خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت تضمین های امنیتی سفیر اوکراین بیشتر بخوانید هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۵۱۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیوس: تعویض‌های اشتباه، پرسپولیس را خلع سلاح کرد

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، فرشاد پیوس درباره شکست پرسپولیس مقابل آلومینیوم اراک در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی اظهار داشت: آن چیزی که مشخص است ما نمی‌توانیم بابت شکست در ضربات پنالتی کادر فنی و بازیکنان را سرزنش کنیم. درست است پرسپولیس چهار بار از حریفش پیش افتاد و این موضوع باید توسط کادر فنی بررسی شود، که چرا چهار بار برد را با تساوی عوض کردند. در ضربات پنالتی هر تیمی که تمرکز بیشتری داشته باشد برنده است. آلومینیوم از شروع بازی و حتی زمانی که 2 بر صفر عقب بود، روحیه‌اش را از دست نداد و بازیکنان این تیم با انگیزه‌ای بالا توانستند پرسپولیس را شکست دهند.

بیشتر بخوانید:
همه ضعیف‌ترین بازیکن پرسپولیس را دیدند جز سرمربی!

وی ادامه داد: همانطور که گفتم علی‌رغم اینکه آلومینیوم سرشار از انگیزه بود، بازیکنان پرسپولیس خیلی برای این بازی تمرکز و انگیزه نداشتند و فکر می‌کنم بیشتر حواس‌شان به بازی با سپاهان بود. اشتباه بزرگ بازی روز جمعه برای پرسپولیس این بود که بعد از اینکه با دو گل پیش افتادند، کادر فنی تصمیم به تغییرات گرفت و با خروج بازیکنانی مثل ارونوف و ترابی، ضرب تهاجمی تیم گرفته شد و آلومینیوم هم با خیال راحت‌تری به دروازه پرسپولیس حمله می‌کرد. در حالی که بیرانوند غایب بود نباید کار به ضربات پنالتی می‌کشید و به هر شکلی که می‌شد می‌بایست برتری را حفظ می‌کردند.

بازیکن پیشین تیم فوتبال پرسپولیس در واکنش به این موضوع که اوسمار در نیمه دوم پس از اینکه تیمش با دو گل پیش افتاد شاید بیشتر به فکر بازی با سپاهان بود و پیروزی برابر آلومینیوم را قطعی می‌دانست، تصریح کرد: پرسپولیس در نیمه دوم راضی از نتیجه بود به همین دلیل به اشتباه با عقب کشیدن، تصمیم به دفاع گرفت. این نوع بازی هیچ وقت در پرسپولیس جواب نداده است و ما در خیلی از بازی‌ها شاهد بودیم که پرسپولیس عقب بازی کرده، اما نتیجه را از دست داده است. تعویض‌های تیم در نیمه دوم به هیچ وجه جواب نداد و خروج دو عنصر تهاجمی تیم، عملاً پرسپولیس را خلع سلاح کرد و به آلومینیوم این فرصت را داد تا به بازی برگردد و در نهایت هم پیروز شد.

پیوس در پاسخ به این پرسش که «پرسپولیس می‌تواند کنار رفتن از جام حذفی را جبران کند و در لیگ روند خوبش را ادامه دهد و قهرمان شود؟»، گفت: من معتقدم شکست مقابل آلومینیوم در زمان خوبی رخ داد. حالا پرسپولیس می‌تواند با تمرکز کامل به شش بازی پایانی‌اش در لیگ فکر کند. پرسپولیس اگر بتواند سپاهان را شکست دهد مسیرش هموار می‌شود و قدم بزرگی را برای قهرمانی در لیگ برمی‌دارد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1228870 برچسب‌ها پرسپولیس تهران

دیگر خبرها

  • لهستان: برای طرح اشتراک‌گذاری هسته‌ای ناتو آماده‌ایم
  • تلاش مکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته ای مستقل
  • تلاش ماکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته‌ای مستقل
  • پیوس: تعویض‌های اشتباه، پرسپولیس را خلع سلاح کرد
  • دبیرکل ناتو وارد پایتخت اوکراین شد/ استولتنبرگ: ارسال سلاح
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد
  • اروپا نیاز به قوای هسته‌ای مستقل دارد
  • پولیتیکو : مرد شماره دو روسیه از ولادیمیر پوتین هم ترسناک تر است/ نیکلای پاتروشف استفاده از سلاح هسته ای را تبلیغ می کند
  • رئیسی: تحریم نوعی جنگ است | در دکترین ما سلاح هسته‌ای وجود ندارد