Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت خزانه داری آمریکا پس از سخنرانی جو بایدن رئیس جمهوری این کشور اعلام کرد که تحریم های بی سابقه و گسترده ای  علیه روسیه که بر این کشور هزینه های اقتصادی سریع و شدیدی تحمیل می کند، وضع کرده است.
به گفته وزارت خزانه داری آمریکا تحریم های امروز ۸۰ درصد از دارایی های بانک های روسیه را هدف قرار می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دو بانک بزرگ روسیه از جمله بانک وی تی بی و سربانک روسیه شامل این تحریم ها شده اند. علاوه بر این دو بانک، آمریکا ۱۵ موسسه مالی روسیه را نیز تحریم کرده است.

همچنین وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرده است که ۱۰ شخصیت نزدیک به ولادیمیر پوتین و خانواده آنها نیز شامل تحریم های گسترده این کشور می شوند.

پیش از این، جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در واکنش به وقوع جنگ در اوکراین اعلام کرد بانک های روسیه  راکه مجموعا ارزش دارایی های آنها به یک تریلیون دلار می رسد، تحریم می کنیم.

وی  افزود ما دسترسی یکی از بزرگ ترین بانکهای روسیه به سیستم مالی آمریکا را مسدود کردیم. این بانک به تنهایی یک سوم از دارایی های بانکی روسیه را در اختیار دارد.

رئیس جمهوری آمریکا ادامه داد امروز ما ۴ بانک بزرگ دیگر روسیه را تحریم می کنیم. این اقدام به این معنی است که هرگونه دارایی این بانک ها در آمریکا مسدود می شوند. این اقدامات شامل بانک وی تی بی یا دومین بانک بزرگ در روسیه می شود. ارزش دارایی های این بانک ۲۵۰ میلیارد دلار است.

بایدن اضافه کرد که  همانطور وعده داده بودیم ما حلقه داخلی و شخصیت های نزدیک به پوتین و اعضای خانواده آنها را تحریم خواهیم کرد. اینها افرادی هستند که شخصا از سیاست های کرملین نفع می برند و باید در سختی های کرملین شریک باشند. ما در روزهای آینده این اقدامات را علیه این میلیاردرهای فاسد ادامه خواهیم داد.

وی خاطر نشان کرد روز سه شنبه ما از تلاش روسیه برای دریافت سرمایه از آمریکایی ها یا اروپایی ها جلوگیری کردیم. اکنون قصد داریم این تمهیدات را علیه بزرگ ترین شرکت های دولتی روسیه اعمال کنیم. ارزش دارایی های این شرکتها بیش از ۱.۴ تریلیون دلار است. بخشی از این اقدامات و تاثیر آنها در طول زمان انجام خواهند شد. تخمین می زنیم که در نتیجه اقدامات ما و متحدان ما، بیش از نیمی از واردات تکنولوژی روسیه متوقف شود.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه/۲ اسفندماه با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.

پوتین بامداد پنجشنبه در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در واکنش به اقدام پوتین با انتشار بیانیه ای گفت: جهان روسیه را مسئول خواهد دانست. پوتین یک جنگ از پیش برنامه ریزی شده را انتخاب کرده است که تلفات فاجعه بار  و رنج انسانی را به همراه خواهد داشت.

رئیس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه نیز با بیان اینکه ارتش روسیه یک حمله بی رحمانه را علیه مردم اوکراین آغاز کرده است، این حمله را بدون دلیل، غیر ضروری و از پیش برنامه ریزی شده و ولادیمیر پوتین را متجاوز خواند و اعلام کرد که تحریم های جدیدی علیه مسکو اعمال می شود.

برچسب‌ها روسیه تحریم کیف ایالات متحده آمریکا پروندهٔ خبری جنگ در اوکراین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روسیه تحریم کیف روسیه تحریم کیف ایالات متحده آمریکا رئیس جمهوری آمریکا تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۵۲۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌های جدید غرب مرتبط با ایران و روسیه

به گزارش خبرآنلاین، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا موسوم به «اوفک» روز پنجشنبه، چند فرد و نهاد را با ادعای ایفای «نقش اصلی در تسهیل و تامین مالی فروش مخفیانه پهپادهای ایرانی برای وزارت ایران»، تحت تحریم قرار داد.

واشنگتن با بیان اینکه این تحریم‌ها با هماهنگی انگلیس و کانادا اعمال شده‌اند، در ادامه مدعی شد وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران خود «در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جنگ روسیه در اوکراین نقش دارد».

به گزارش ایسنا، طبق این بیانیه هشت فرد ایرانی، ۱۵ نهاد در ایران، امارات، پاناما و هند، ۲ کشتی و یک هواپیما به لیست تحریم‌های آمریکا اضافه شده‌اند.

وزارت خارجه انگلیس نیز در این راستا اعلام کرد ۲ شخص و چهار نهاد را در ارتباط با برنامه پهپادی و موشکی ایران تحریم کرده است.

«برایان نلسون» دستیار وزیر خزانه‌داری آمریکا در «دفتر تروریسم و اطلاعات مالی» مدعی شد: «وزارت دفاع ایران به بی‌ثبات‌کردن منطقه و جهان با حمایت از جنگ روسیه در اوکراین، حمله بی‌سابقه به اسرائیل و اشاعه پهادها و دیگر سخت افزارهای نظامی برای نایبان ایران ادامه می‌دهد».

او همچنین گفت: «ایالات متحده در هماهنگی نزدیک با انگلیس و کانادا از همه ابزارهای در دسترس برای مقابله با کسانی که از فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران حمایت مالی می‌کنند، استفاده می‌کند».

این ادعاهای مقام آمریکایی در حالی است که ایران همواره اعلام کرده یک طرف جنگ در اوکراین نیست و این غرب است که با گسیل سلاح به این کشور، بر آتش درگیری‌ها می‌دمد.

ایران همچنین اعلام کرده در پاسخ به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ساختمان سفارت این کشور در دمشق، بر اساس منشور ملل متحد درباره حق پاسخگویی، مواضع نظامی این رژیم در سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار داده است.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899643

دیگر خبرها

  • واکنش تند ایران به اقدام ۳کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم های جدید | انتقاد شدید از پارلمان اروپا | باید زمانی پاسخگو باشید!
  • واکنش ایران به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح
  • واکنش وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح ایران
  • دولت آمریکا قصد اعمال تحریم‌هایی علیه یگان‌های نظامی اشغالگران را ندارد
  • زاخارووا: پلوسی به آمریکایی‌ها توهین می‌کند
  • تحریم‌های جدید غرب مرتبط با ایران و روسیه
  • آمریکا تحریم های جدید علیه ایران و روسیه اعمال کرد
  • آمریکا تحریم‌های جدیدی مرتبط با ایران و روسیه وضع کرد
  • تحریم‌های مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران
  • آمریکا تحریم‌های مرتبط با ایران و روسیه وضع کرد