Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت امورخارجه با بیان اینکه سفارت ایران در اوکراین همچنان دایر است، گفت: اولویت اصلی ما وضعیت ایرانیان است که تقریبا هیچ گزارش نگران کننده از این بابت نداریم.

خبرگزاری میزان – سعید خطیب زاده در ارتباط تلفنی با برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما درباره وضعیت ایرانیان مقیم اوکراین، اظهار داشت: وزارت امور خارجه از چندین روز قبل یا شاید از چند هفته قبل این تحولات را از نزدیک پیگیری می‌کرد و برآورد‌های ما هم تقریباً نزدیک به اتفاقاتی است که در چند ساعت گذشته در اوکراین رخ داده، بنابراین از آنجا که اتفاقات کاملاً پیش بینی می‌شد، ستادی در وزارت امور خارجه برای اینکه موضوعات اوکراین را از نزدیک پیگیری کند، تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان افزود: چندین اطلاعیه برای هموطنان و ایرانیان مقیم اوکراین توسط سفارت صادر شد، در دومین اطلاعیه از ایرانیان مقیم و به ویژه دانشجویان درخواست کردیم اگر می‌توانند اوکراین را ترک کنند که با توجه به پیش بینی ها، بسیاری از افرادی که یا رجوع کرده بودند یا ممکن بود به خاطر نوع تحصیل و یا کارشان خارج شوند، این کشور را ترک کردند.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اعلام اینکه سفارت ما در بخش کنسولی کاملاً دایر است، گفت: همین امروز هم چندین مرتبه با سفیر صحبت کردم و آخرین ایرانی که در سفارت نیازمند کمک و تکمیل مدارک بوده، کارهایش انجام شده؛ پیش بینی‌های خاصی هم برای حفاظت از دیپلمات‌ها و خانواده هایشان و هم ایرانیانی که به سفارت رجوع کرده اند صورت گرفته و امشب در جای امن به سر می‌برنند و مدام از تهران در تماس هستیم.

خطیب زاده اظهار داشت: یک خط ۲۴ ساعته هم در بستر تلفن زمینی و هم تلفن‌های اینترنتی اعلام شده، کریدور‌هایی برای خروج ایرانیان پیشنهاد شده، ما لیست ایرانیانی که مایل به خروج از اوکراین بوده و به ما رجوع کرده اند را نهایی کردیم.

وی بیان کرد: تقربیا تمام سفارتخانه‌ها به غیر از آن‌هایی که خود را به شهر‌های غربی منتقل کرده اند، در کیف دایر هستند.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: وزیر امور خارجه با برآورد‌هایی که از تحولات اوکراین داشت، هم با آقای لاوروف و هم با وزیر امورخاجه اوکراین صحبت‌هایی را داشتند، در این مدت تلاش کردیم تا حتی المقدور از این بحران در منطقه اوراسیا جلوگیری کنیم، اما حالا در نقطه‌ای قرار داریم که اولویت اصلی ما وضعیت ایرانیان است که تقریبا هیچ گزارش نگران کننده از این بابت نداریم.

خطیب زاده در خصوص موضع گیری رسمی جمهوری ایران درباره بحران اوکراین نیز اظهار داشت: آن چه که این امروز در منطقه پیرامونی ما، در منطقه اوراسیا اتفاق می‌افتد نتیجه تحریکات و اقدامات تحریک آمیز سیاسی، اقتصادی، نظامی و فرهنگی است که بار‌ها اتفاق افتاده و هشدار‌های خاصی هم داده شده بود، اما نادیده گرفته شده است.

وی اظهار داشت: ضمن اینکه این تحولات را از نزدیک پیگیری کردیم و عمیقا نگران این تحولات هستیم، اعلام کردیم که ضروری است دو طرف فوراً به مذاکره و حل و فصل مسالمت آمیز و آتش بس روی آوردند و زمینه را فراهم کنند تا موضوعات در چهارچوب دیپلماسی برطرف گردند، آمریکا و ناتو هم اقدامات تحریک آمیزشان را که مبنای بسیاری از تحولات در این منطقه بوده را فوراً متوقف کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه خاطر نشان کرد: موضعی که ما رسماً اعلام کردیم پایبندی به حقوق بین الملل و حقوق بشر دوستانه است که در ادامه این تحولات باید مدنظر قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: وزیر امور خارجه از وضعیت هم میهنان مقیم در اوکراین کسب اطلاع کرد

انتهای پیام/

برچسب ها: اوکراین خطیب زاده

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اوکراین خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه وضعیت ایرانیان ایرانیان مقیم خطیب زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۵۲۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، هاکان فیدان وزیر امور خارجه ترکیه در سفر به ریاض، پایتخت عربستان سعودی در روزهای ۲۸ تا ۲۹ آوریل، قرار است به ابتکارات آنکارا برای به رسمیت شناختن دولت فلسطین ادامه دهد.

منابع دیپلماتیک ترکیه در این خصوص اعلام کردند که فیدان یکشنبه و دوشنبه هفته جاری در ریاض با اعضای گروه تماس تشکیل شده از سوی سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب برای پایان دادن به کشتار مردم مظلوم غزه و تضمین صلح دائمی دیدار و گفتگوخواهد کرد.

به گفته این منابع قرار است گروه تماس با وزرای خارجه کشورهای غربی نیز دیدار کند.

گفته می‌ شود وزیر امور خارجه ترکیه در ریاض دیدارهای دوجانبه ای نیز خواهد داشت و محور گفتگوها هم آخرین وضعیت تحولات در نوار غزه خواهد بود.

کد خبر 6090379

دیگر خبرها

  • خبر جدید معاون رئیسی برای ایرانیان مقیم خارج از کشور
  • نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه
  • سپاه بزرگ‌ترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • سپاه بزرگترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض
  • مراسم فرهنگی ایرانیان در دوبلین
  • کره شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم
  • کره شمالی : بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم
  • کره‌شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشری در جهان را در آمریکا داریم
  • چین: ناتو مسئول اصلی جنگ اوکراین است