Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-28@05:47:47 GMT

نگاهی به ارزش و کمال انسان در «قلب فرهنگی»

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۵۲۱۳۴

نگاهی به ارزش و کمال انسان در «قلب فرهنگی»

برنامه « قلب فرهنگی » جمعه ۶ اسفندماه به ارزش و کمال انسان در بررسی آیه ۲۹ سوره روم اختصاص دارد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ در برنامه « قلب فرهنگی» این هفته  حجت ‌الاسلام «ده دست» به عنوان کارشناس مذهبی به موضوع ارزش و کمال انسان در بررسی آیه ۲۹ سوره روم می‌پردازد .

کمال هر موجودی از جمله انسان درعینیّت یافتن و ظهور تمام استعدادهای نوعی اوست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این‌رو انسان کامل نیز انسانی است که تمام استعدادهای بالقوّه‌ی وی به فعلیّت رسیده و تمام توانایی­‌های وی به ظهور رسیده است. و اساساً به جهت رسیدن به این هدف است که انسان جامعه‌ی وجود به تن کرده است.

برخی از آیات هدف خلقت انسان را رسیدن به مقام خلیفة اللهی معرّفی کرده­‌اند و در دسته‌ی دیگری از آیات، عبودیّت خداوند هدف آفرینش انسان معرّفی شده است.

بی شک اوّلین قدم در راه نیل به هدف و مقصود شناخت هدف و مقصد است. از آنجاکه ذات خداوند مقصد نهایی سیر آدمی و قرب به او و آخرین منزگاه حرکت آدمی به سوی کمال است، از اینرو شناخت ذات باری تعالی و تلاش در جهت شناخت هر بیشتر ذات کبریایش، طریق رسیدن به کمال را فراهم می­‌سازد که در این برنامه به ان پرداخته می شود.

بخشی دیگر از این برنامه به گفتگو با «حجت‌الاسلام عباسیان» کارشناس مهدویت اختصاص دارد که در این بخش پیرامون قیام قائم و روشن شدن زمین به نور پروردگار صحبت می‌شود .

همچنین در بخش اطلاع رسانی از فعالیت های ستادهای ائمه جمعه حجت‌الاسلام والمسلمین بوژمهرانی؛ امام جمعه جوین از فعالیت های ستاد نماز جمعه جوین و حجت الاسلام ابراهیمی؛ امام جمعه سوادکوه شمالی از وضعیت و برنامه‌های ستاد برگزاری نماز جمعه و‌فعالیت های فرهنگی اجتماعی آن مطالبی را بیان می کند .

مجله ی رادیویی « قلب فرهنگی» ویژه نماز جمعه که به صورت زنده هر جمعه پخش می‌شود کاری از گروه تاریخ و اندیشه رادیو فرهنگ است که ساعت ۱۱:۳۰ به تهیه کنندگی محمدرضا حاج حیدری روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز و موج ای ام ردیف ۵۸۵ کیلوهرتز از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

انتهای پیام//

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: فرهنگ و هنر قلب مهدویت زمین امام جمعه نماز جمعه جامعه فرهنگ و هنر فعالیت های فرهنگی قلب مهدویت قلب فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۵۲۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همه باید دفاع جانانه و فداکارانه ای از احکام اسلام داشته باشیم

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی رادمرد در خطبه‌های نماز جمعه ماهدشت ضمن تبریک روز کارگر عنوان کرد: کار به دلیل تأمین کردن نیازها و لوازم زندگی مردم و کشور اهمیت دارد و در واقع حیات جامعه وابسته به آن است اما اگر کارگر نباشد، از کار و آثار آن و پیشرفت و شکوفایی کشور خبری نیست، بنابراین ارزش کارگر، ارزش حیات جامعه و زندگی مردم است.

وی با تاکید بر ضرورت برجسته کردن ارزش کارگر در جامعه مطرح کرد: نیاز کارگر به کار برای اداره زندگی و اقتصاد خانواده او وابسته به کار کردن است و همچنین نیاز روحی انسان به کار و تأثیر کاملاً محسوس کار در رفع و جلوگیری از بروز انواع فسادها و آسیب‌های اجتماعی، نشان‌دهنده اهمیت فراوان برنامه‌ریزی، سرمایه‌گذاری و اقدام برای تولید کار و اشتغال حقیقی و امنیت شغلی برای کارگران است.

امام جمعه ماهدشت با اشاره به اینکه باید تمام توان خود را برای فرهنگ سازی کار و تلاش به کار گیریم، ضمن تبریک روز معلم بیان کرد: معلم باید بداند در کجا ایستاده و در چه جایگاه قرار گرفته و ارزش کار خود را بداند. عمر فرزندان این مملکت در اختیار معلمان و آینده این کشور وابسته به نوع تربیت و رشدی است که آنها در همه زمینه‌ها به دانش آموزان می‌دهند.

حجت الاسلام رادمرد با تاکید بر اینکه مسؤولان مرتبط باید ارزش و جایگاه معلم را درک و متناسب با آن با معلمان رفتار کنند، اظهار کرد: مسؤولان معلمان را در برنامه‌ها و سیاستگذاری ها اولویت بدانند و مردم نیز قدردان این قشر فرهیخته باشند. مقام معلم باید در جامعه رفیع شود و همه به آن احترام بگذارند.

وی با اشاره به پیش بینی مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه نظم نوینی در جهان در حال رخ دادن است و غرب محور آن نیست و غرب رو به زوال نمی‌تواند بار این تغییر را به دوش بکشد، افزود: ایشان جریانات اخیر غزه و حمله ایران به اسرائیل و حمایت جهانی شکل گرفته در جهان و سایر رخدادها را واقع بینانه و به خوبی رصد می‌کنند.

امام جمعه ماهدشت مطرح کرد: این روزها در دانشگاه‌های مطرح آمریکا و فرانسه بخش قابل توجهی از دانشجویان و اساتید و کارکنان در حمایت از فلسطین تجمع به پا کردند و همان نظام‌هایی که در داخل ایران در فتنه‌ها نسبت به دانشجویان موضع می‌گرفتند اکنون در داخل دانشگاه‌ها سخت با آنها برخورد می‌شود.

حجت الاسلام رادمرد با بیان اینکه مطمئن باشد تفکر منحط لیبرال دموکراسی که غرب را احاطه کرده مانند تفکر کمونیستی که از بین رفت، به زودی از بین می‌رود و پرچم اسلام ناب محمدی به اهتزاز در می‌آید، گفت: از طرح نور نیروی انتظامی که در جهت صیانت از عفاف و حجاب جامعه اجرا می‌شود، با قوت حمایت می‌کنیم.

امام جمعه ماهدشت در پایان خاطرنشان کرد: از همه مسؤولان می‌خواهیم با تمام توان وارد عرصه شوند و کمک کنند تا دوباره ارزش‌های اسلام و احکام اسلامی مورد هجمه قرار نگیرد و دفاع جانانه و فداکارانه ای را از احکام اسلام داشته باشیم.

کد خبر 6089082

دیگر خبرها

  • نگاهی به مسائل اجتماعی و فرهنگی در مجموعه «خط روی خط»
  • کنکور در کمال امنیت و صحت برگزار شد/ تکرار در یک منطقه سیل زده
  • عیار تسلیم‌ناپذیری دربرابر ظلم
  • اجتماع حمایتی مردم کرمانشاه از اجرای «طرح نور» برگزار شد
  • کارگر یک عنصر با ارزش برای جامعه است
  • اسلام نگاهی مقدس به مسئله کار و کارگر دارد
  • همه باید دفاع جانانه و فداکارانه ای از احکام اسلام داشته باشیم
  • ارزش دادن به کارگران حمایت از آنهاست
  • سن مناسب برای فرزندآوری؛ از تصویر تا واقعیت
  • تجمع مردم خرم آباد در حمایت از اجرای طرح نور