Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز جمعه ایرنا،عطاءلله ابراهیمی همزمان با آغاز توزیع نهال مثمر در استان و بازید از نهالستان نمونه کشوری در شهرستان خانمیرزا افزود: هم‌اکنون ۴۴ هزار هکتار باغ در استان وجود دارد و به همین میزان نیز امکان توسعه باغات و کشت گیاهان دارویی در استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه یکی از ملزومات توسعه باغات تامین نهال مطمئن و با کیفیت است، اظهار داشت: در استان ۱۲ نهالستان معتبر  تولید نشاء و نهال فعال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: از مجموع یک میلیون و ۴۰۰هزار اصله نهال تولیدی در چهارمحال و بختیاری ۳۵۰ هزار اصله نهال در استان استفاده می شود و مابقی نهال‌های تولیدی به استانهای همجوار انتقال داده می‌شود و برای تامین گونه‌هایی که در نهالستانهای استان وجود ندارد از خارج استان نهال وارد می‌شود.

ابراهیمی افزود: هم اکنون ۴۰۰ هزار نهال نیز به صورت مزرعه‌ای در استان برای تامین نهال مطمئن، عاری از بیماری و  ویروس و نهال‌های لیبل‌دار تولید می‌شود. 

وی به باغداران توصیح کرد، نهال‌های مورد نیاز را از محل‌های مطمئن تهیه کنند چرا که کمترین میزان آفات، بیماری‌ها در این نهال‌هاست.

به گفته وی، برای توزیع نهال از اوایل اسفندماه ۲۲مرکز توزیع  از جمله نهال‌های مثمر دانه دار، هسته دار، خشکبار و آجیلی فعال شده است.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری دارای ۶۷هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی است و سالانه ۱.۵ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در استان تولید می‌شود.

برچسب‌ها چهارمحال وبختیاری کشاورزی نهال و بذر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: چهارمحال وبختیاری کشاورزی نهال و بذر چهارمحال وبختیاری کشاورزی نهال و بذر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۵۲۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل ۵۸ پرونده خرید ادوات کشاورزی در چهارمحال و بختیاری

روح‌الله سعیدی مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: امسال برای حمایت از کشاورزان مجری طرح جهش تولید در دیمزار‌ها ۵۸ پرونده خرید ادوات کشاورزی (کارنده) در بانک ملی استان تشکیل شده که از این تعداد ۲۵ دستگاه کارنده به کشاورزان تحویل داده شده است.

بیشتر بخوانید

بخشودگی ۴۱۰ میلیارد ریال سود تسهیلات بانک کشاورزی چهارمحال و بختیاری

وی افزود: پارسال در راستای اجرای این طرح ۶۷ دستگاه کارنده با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به کشاورزان اهدا شد.

سعیدی اظهار کرد: ادوات کشاورزی با تسهیلات ارزان قیمت چهار درصد و بازپرداخت پنج ساله و بیش از ۷۰ میلیارد ریال تحویل کشاورزان داده شد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • کاشت بیش از ۶۵۰ اصله نهال در ورودی شهر بوشهر
  • کلنگ‌زنی و افتتاح ۴ طرح بزرگ کشاورزی و دامپروری در چهارمحال و بختیاری
  • سالانه ۳۰ هزار تن کشمش در خنداب تولید می شود
  • راه اندازی کارخانه فرآوری و بسته‌بندی آبزیان در شهرکرد
  • مازندران سالانه ۴۸۰ هزار تن گندم مصرف می کند
  • اهدا بیش از پنج هزار اصله نهال حرا به محیط زیست استان بوشهر
  • تشکیل ۵۸ پرونده خرید ادوات کشاورزی در چهارمحال و بختیاری
  • یک واحد تولیدی چهارمحال و بختیاری پس از ۷سال به چرخه تولید برگشت
  • اهدای بیش از ۵ هزار اصله نهال حرا به محیط زیست استان بوشهر
  • خسارت به کانال‌های کشاورزی بخش میانکوه در بارش اخیر