Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-07@16:32:16 GMT

فعالیت کمیته شهدای ۵ اسفند در خانه ایثار

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۵۲۵۹۷

فعالیت کمیته شهدای ۵ اسفند در خانه ایثار

شهردار نجف‌آباد گفت: سال ۱۳۶۲ در چنین روزی حدود ۳۳۳ شهید در عملیات خیبر از نجف‌آباد تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران شد که این روز به عنوان روز حماسه نجف‌آباد معرفی شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عبدالرسول امامی شهردار نجف‌آباد در مراسم افتتاح خانه ایثار نجف‌آباد، اظهار کرد: سال ۱۳۶۲ در چنین روزی حدود ۳۳۳ شهید در عملیات خیبر از نجف‌آباد تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران شد که این روز به عنوان روز حماسه نجف‌آباد معرفی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: به رسم هر سال هفته حماسه نجف‌آباد از اول تا ششم اسفند محسوب می‌شود که با آذین‌بندی و فضاسازی شهر این روز را گرامی داشته و امسال نیز با شعار رسم پرواز از ابتدای این هفته با نشست خبری ارکان شهرستان فعالیت ستاد شهدای ۵ اسفند آغاز گردید و در ادامه آن زنگ ایثار در دبیرستان شهید منتظری به صدا درآمد.

شهردار نجف‌آباد گفت: شهیدستان منتظری حدود ۲۰۵ شهید را تقدیم نظام ایران کرده که تنها دبیرستان کشور با این حجم از شهیدپروری به حساب می‌آید و در ادامه برنامه‌ها نیز شاهد رونمایی از تابلو میدان شهدای پنجم اسفند بودیم.

وی تصریح کرد: خانه ایثاری که افتتاح شد منزل چهار شهیدی است که شهرداری نجف‌آباد آن را تملک و بازسازی نمود تا محور مسائل ایثار و شهادت در آن به وجود آید، اما یکی از مواردی که در طول سال برای این خانه خواهد بود، دبیرخانه کمیته شهدای پنجم اسفند است که قرار است در ایام سال فعال باشد.

امامی تاکید کرد: به خاطر اینکه در ایام دفاع مقدس تردد خانواده شهدا در این منزل بود و این خانه استقراری محله محور دارد، خود مردم محله نیز برای بازسازی و نمادسازی آن استقبال کردند تا این خانه مرمت شد.

به گزارش ایمنا، همزمان با پنجم اسفند ۱۴۰۰ روز حماسه و ایثار مردم نجف‌آباد خانه ایثار (منزل شهیدان حجتی) به یادبود شهدای حماسه‌ساز و ایثارگر دیار از خودگذشتگان افتتاح شد و مصوب گردید تا کمیته شهدای پنجم اسفند نجف‌آباد در این مکان فعال باشد.

کد خبر 557901

منبع: ایمنا

کلیدواژه: نجف آباد شهردار نجف آباد شهر مدیریت شهری برنامه ریزی شهری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق خانه ایثار پنجم اسفند نجف آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۵۲۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد ۲۱ خانه محیط زیست در استان چهارمحال و بختیاری

در راستای ارتقاء فرهنگ محیط زیست در عموم مردم، ۲۱ خانه محیط زیست در استان چهارمحال و بختیاری ایجاد و ثبت شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، انسان  از دیرباز با هوا، آب، خاک، گونه‌های گیاهی، حیات وحش و هر آنچه که محیط زیست را می‌سازد در تعامل مسالمت آمیز بوده و در کنار هم روزگار گذرانده‌اند اما با گذر زمان  هر روز  خبرهای بد  زیست محیطی را می‌شنویم  که نه از خشم طبیعت بلکه از زیاده‌خواهی انسان مدرن است؛ انسانی که  برای رفاه حال خود تیشه بر دست گرفته و آگاه و ناآگاه  ریشه به جان طبیعت زده و می‌زند. باید پیش از  آنکه شاهد اتفاقات  بدتر باشیم چاره‌ای اندیشید.

حفظ محیط زیست وظیفه عمومی است و باید به دغدغه مشترکی میان مدیریت شهری و شهروندان تبدیل شود، در همین راستا سازمان حفاظت از محیط‌زیست فعالیت‌های بسیاری  برای مردمی سازی فعالیت‌های محیط زیست انجام داده که تاسیس   خانه‌های محیط زیست یکی از این کارها است تا با همکاری مردم حفظ محیط زیست آگاهانه‌تر انجام شود با افزایش حساسیت نگهداشت محیط‌زیست در میان مردم جامعه  شهرها  و روستاهای سالمتری  داشته و به حیات پایدار و توسعه جوامع با حفظ محیط‌زیست خواهیم رسید.

خانه‌های محیط زیست یکی از بسترهای اصلی برای مردمی‌سازی فعالیت های این حوزه و فضایی برای گفت‌وگو، بحث، چالش و مطالبه گری است که منجر می‌شود سواد و دانش محیط زیستی مردم افزایش پیدا کند و در نهایت محیط زیست حفظ شود وامانتی که در دستان انسان امروز است به سلامت به نسل‌های بعد داده شود و فرزندان آینده نیز از محیط زیستی سالم بهره‌مند شوند.

ثبت و ایجاد 21 خانه محیط زیست در استان

سعید یوسف‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با اشاره به اینکه 21 خانه محیط زیست در چهارمحال‌وبختیاری ثبت شده است، اظهار داشت: سازمان حفاظت محیط زیست در حوزه آموزش و مشارکت‌های مردمی بحث خانه‌های محیط زیست را مطرح کرد تا  فعالیت‌های محیط زیست  را مردمی سازی کند.

یوسف‌پور گفت: مخاطب اصلی این خانه‌ها مردم هستند. کار در خانه‌های محیط زیست از دو جنبه پیش می‌رود، اول ارتقای فرهنگ حفظ محیط زیست با فعالیت‌هایی که در این زمینه انجام می‌دهند و عمده کار آن‌ها آموزش است که مردم را پای کار می‌آورد و به آن‌ها یاد می‌دهد چطور از محیط زیست حفاظت کنند.

وی ادامه داد: در بخش دیگر  فعالیت خانه‌های محیط‌زیست فضایی ایجاد می‌کند که مردم در ارتباط با مسئولان باشند و مسایل و چالش‌های محلی و منطقه‌ای خود را از طریق خانه‌های محیط زیست حل کنند.

کیفی‌سازی خانه‌های محیط زیست در سال جاری

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال‌وبختیاری افزود: عمده‌ کارهای خانه‌های محیط زیست آموزشی است مردم آموزش می‌بینند که چطور با محیط زیست رفتار کنند. اساس کار خانه‌های ‌‌محیط زیست بحث فرهنگ‌سازی است. کارهایی نظیر برپایی نمایشگاه با موضوع محیط‌زیست، درختکاری، آموزش چگونگی رفتار کشاورزان و باغداران در تعارض با حیات‌وحش، بحث محافظت از پلنگ ایرانی و ... از جمله کارهای خانه‌های محیط زیست استان است.

وی گفت: سیاست سازمان حفاظت محیط زیست در پله اول در سال 1401 افتتاح خانه‌های محیط زیست بود در سال 1402 این کار ادامه داشت و علاوه بر آن به کیفی‌سازی کار خانه‌های محیط زیست پرداخته شد. در سال جاری نیز سیاست بر کیفی سازی کار خانه‌های محیط‌زیست است و اگر در منطقه‌ای لازم باشد خانه محیط زیست جدید افتتاح خواهد شد.

یوسف‌پور با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در تبیین بحث حلقه‌های میانی تصریح کرد: خانه‌های محیط‌زیست در این زمینه جایگاه دارند به دنبال این هستیم که از خانه‌های محیط زیست به عنوان حلقه‌های میانی برای مردمی‌سازی فعالیت‌های محیط‌زیست استفاده کنیم.

انتهای پیام/7540/.

دیگر خبرها

  • توانمندسازی ۳۰ هزار دختر تحت حمایت کمیته امداد
  • ایجاد ۲۱ خانه محیط زیست در استان چهارمحال و بختیاری
  • ۲۰۰ درخت پسته به کمیته امداد امام خمینی خلیل آباد اهدا شد
  • بدون برد در نقش جهان؛ آمار منفی سال 1403 برای سپاهان!
  • آغاز فعالیت سامانه ناپایدار همرفتی و وزش شدید باد از فردا
  • اراده کمیته محرومیت‌زدایی شورای اسلامی شیراز برای رفع فقر
  • ابلاغ احکام مسئولین کمیته ها و دبیران ستاد یادواره شهدای ارومیه
  • یادواره شهدای روستای عیش آباد رفسنجان
  • هواشناسی اصفهان برای سامانه همرفتی هشدار سطح زرد صادر کرد
  • برگزاری یادواره شهدای روستای ثانی آباد