Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-30@05:58:35 GMT

تدابیر ویژه برای برگزاری کنکور دکتری ۱۴۰۱

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۵۲۷۴۷

تدابیر ویژه برای برگزاری کنکور دکتری ۱۴۰۱

عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در حاشیه برگزاری آزمون دکترای ۱۴۰۱ در دانشگاه علم و صنعت گفت: ۱۸۶ هزار و ۵۵۶ داوطلب در آزمون دکترای ۱۴۰۱ ثبت نام کردند، این افراد در ۲۴۷ رشته آزمون می‌دهند، بیش از ۸۱ هزار نفر خانم و بیش از ۱۰۵ هزار نفر آقایان هستند.

وی افزود: با توجه به شرایط کرونایی این آزمون در ۹۶ شهر و ۵۹۷ حوزه و ۵ هزار و ۹۰۵ کلاس و سالن بزرگ با فاصله حداقل یک و نیم متر از یکدیگر برگزار شد، تمام سالن های برگزاری آزمون دیشب ضد عفونی شدند و امکانات ویژه برای افرادی که علایم کرونا دارند، در سالن های ویژه و تحت مراقبت ویژه درنظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور زمان اعلام نتایج نهایی این آزمون را شهریور ماه اعلام کرد و تاکید کرد که اگر به دلیل کرونا این آزمون به تعویق می افتاد سایر آزمون‌ها را تحت تاثیر قرار می‌داد، با هماهنگی صورت پذیرفته با وزارت بهداشت تدابیر خوبی برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا درنظر گرفته شده است.

* افزایش ۱۰ درصدی داوطلبان کنکور ۱۴۰۱ تا الان

وی همچنین از ثبت‌نام یک میلیون و ۷۹۴ نفر در کنکور سراسری ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: تا کنون بر اساس آمار ارایه شده تعداد داوطلبان ثبت نام کننده در کنکور نسبت به سال قبل ۱۰ درصد افزایش داشته است.

پورعباس تاکید کرد که امشب آخرین مهلت ثبت نام آزمون سراسری ۱۴۰۱ است و به هیچ وجه این زمان تمدید نمی‌شود.

وی درباره سهمیه‌های کنکور نیز خاطرنشان کرد: کنون تصمیمی گرفته نشده است و این سهمیه ها باید ساماندهی شوند چرا که ظرفیت تعدادی از آنها ها پر نمی شود و بعضی ها متقاضی بیشتر دارند، در مجموع سهمیه‌ها مشکلاتی دارند که باید ساماندهی شوند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد که سهمیه های کنکور حذف نمی‌شوند بلکه ساماندهی می‌شوند و این ساماندهی هم در کنکور ۱۴۰۱ لحاظ نخواهد شد، تمام تغییرات آزمون سراسری ۱۴۰۱ اعلام شده است.

بیشتر بخوانید:

تمدید ثبت نام کنکور سراسری سال ۱۴۰۱ تا ششم اسفند توضیح وزیر علوم درباره برگزاری کنکور دکتری

۴۷۲۳۱

کد خبر 1606559

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: کنکور حذف کنکور سازمان سنجش سهمیه ها ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۵۲۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهلت انتخاب رشته در آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ برای بار سوم تمدید شد

به گزارش خبرنگار مهر، پیرو انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته (دفترچه شماره ۲) آزمون ورودی مقطع دکتری (Ph.D) نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۳ در ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ و اصلاحات سری اول دفترچه راهنما در ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، اصلاحات سری دوم دفترچه راهنما در ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، اصلاحات سری سوم دفترچه راهنما در ۸ اردیبهشت منتشر شده است.

اصلاحات سری چهام دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون دکتری تخصصی ۱۴۰۳ در ۱۰ اردیبهشت با اعلام رشته‌محل‌های جدید، تغییر ظرفیت و یا حذف برخی رشته‌محل‌ها در سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شده است.

به منظور فراهم کردن تسهیلات بیشتر برای آن دسته از داوطلبان مجاز به انتخاب رشته که تاکنون برای انتخاب رشته اقدام نکرده‌اند، ترتیبی اتخاذ شده است داوطلبان بتوانند تا پایان روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

داوطلبان باید در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی و مندرجات اطلاعیه به درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش مراجعه و نسبت به ثبت کدرشته‌محل‌های انتخابی در آزمون مذکور اقدام کنند.

در ضمن آن دسته از داوطلبانی که قبلاً نسبت به انتخاب کدرشته‌محل‌های تحصیلی اقدام کرده‌اند، می‌توانند در صورت تمایل تا پایان روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ نسبت به مشاهده یا ویرایش کدرشته‌محل‌های انتخابی خود اقدام کنند.

فایل اصلاحات سری چهارم مربوط به دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون ورودی دکتری (Ph.D.) نیمه متمرکز سال ۱۴۰۳ در اینجا قابل مشاهده است.

به گزارش مهر، از تعداد ۱۵۱ هزار و ۶۴۳ داوطلب شرکت کننده در آزمون دکتری ۱۴۰۳ تعداد ۱۲۵ هزار و ۱۷۴ نفر مجاز به انتخاب رشته شده اند و کارنامه نتایج اولیه آزمون دکتری از ۲۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ در اختیار داوطلبان قرار گرفته است.

اسامی معرفی‌شدگان دارای حدنصاب به منظور شرکت در مرحله دوم شامل مصاحبه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی و … در دهه اول خردادماه ۱۴۰۳ از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر خواهد شد.

کد خبر 6092298

دیگر خبرها

  • تمدید مهلت نام‌نویسی بدون آزمون در مقطع دکتری تخصصی
  • مهلت انتخاب رشته در آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ برای بار سوم تمدید شد
  • برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش در یزد
  • برگزاری آزمون اختصاصی برای ۶۰ داوطلب جامانده از کنکور/ تعداد متقلبان کنکور امسال اعلام شد
  • تکرار برگزاری آزمون کنکور سراسری برای دانش آموزان مناطق سیل زده
  • برگزاری مجدد کنکور سراسری در مناطق سیل‌زده زیرکوه
  • با تخلفات کنکور امسال بلافاصله برخورد شد
  • برگزاری آزمون کنکور سراسری برای دانش آموزان مناطق سیل زده
  • قدردانی وزیر علوم از دست‌اندرکاران حفظ سلامت کنکور
  • یک‌بار دیگر کنکور ویرانگر!