Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن کوهکن درباره مذاکرات وین اظهار کرد: براساس تجارب ۲۰۰ ساله اخیر و مخصوصا ۴۰ سال اخیر به این نتیجه می رسیم که آنجا که بر مواضع خود ایستادگی کرده و حرف خود را زده ایم، گرچه هزینه داده ایم، اما دستاورد بیشتری نسبت به هزینه ها بدست آورده ایم. اما اگر ترسیده ایم یا تسلیم نظریه پردازانی شدیم که شجاعت یا استقلال فکری نداشته اند، شکست خورده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نظریه پردازان فکر می کردند خدمت می کنند و از منافع کشور  کوتاه آمده اند و به طرف مقابل امتیاز داده اند، اما نتیجه عکس گرفتند و خدمتی به کشور نکردند.

وی با اشاره به تجربه یاسر عرفات در سازش با آمریکا گفت: یاسر عرفات در اواخر عمر خود گفته بود که بزرگ ترین اشتباه سیاسی او اعتماد به آمریکا بود. در واقع نتیجه همه این تجارب این است که باید در برابر غرب مخصوصا آمریکا محکم بایستیم و البته حرف خود را منطقی و مستدل بزنیم، ولی اصل را براین بگذاریم که آنها دنبال فریب دادن ما هستند.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: ما در مذاکرات باید ایستادگی داشته باشیم، مواضع منطقی خود را تبیین کرده و کوتاه نیاییم. براساس تجارب و مطالعات خود می‌گویم که وقتی ایستادگی می کنیم باید انتظار نتیجه بهتری نسبت به وقتی داشت که کوتاه می آییم.

کوهکن با بیان اینکه تیم مذاکره کننده ایران از ابتدا در همین مسیر حرکت کرد، افزود: البته قبل پیش بینی هم بود که طرف مقابل در برابر ایستادگی ما کوتاه بیاید. اکنون هم ما باید دنبال تضمین اجرای تعهدات طرف مقابل باشیم. همچنین طرف مقابل باید تعهدات قبلی خود را اجرایی کند.

وی خاطرنشان کرد: آمریکا دارد به این نتیجه می رسد که واقعیت جمهوری اسلامی ایران  را با همه مشخصاتش  بپذیرد و قبول کند این نظام را نمی تواند از بین ببرد. این ایران با رژیم صهیونسیتی کنار نمی آید و نمی توان به او قراردادهای دوره قاجار و پهلوی را تحمیل کرد.

این فعال سیاسی افزود: قراردادی با ۲ مورد اما با ضمانت اجرا ارزش بیشتری از توافقی دارد که ۱۰ بند داشته باشد اما ضمانتی در کار نباشد. غرب هم باید سر عقل بیاید و به تعهدات خود عمل کند. به هر حال ما ایستاده و غرب را مجبور کرده ایم که به توافق تن دهد و به آن عمل کند. امیدوارم خروجی مذاکرات این باشد که بدعهدی ها خنثی شود و طرف مقابل به تعهدات خود عمل کند. غرب بر خلاف میل خود باید این تضمین را بدهد زیرا اگر توافقی حاصل نشود، آنها هیچ گزینه دیگری ندارند.

وی با بیان اینکه ایران در اوج اقتدار منطقه ای قرار دارد، گفت: آمریکا هم جایگاه منطقه ای ایران را درک کرده است. شهید سلیمانی خطر بیشتری برای آمریکا نسبت به سردار سلیمانی دارد. وقتی در کشوری به تصویر شهید سلیمانی جسارتی می شود، مردم اعتراض کرده و پلیس مجبور به عذرخواهی شد.

کوهکن در پایان گفت: دیپلماسی از قدرت میدان استفاده می کند و نباید دیگر طوری صحبت کرد که اینگونه القا شود بین میدان و دیپلماسی تعارض وجود دارد.

منبع: فردا

کلیدواژه: محسن کوهکن مذاکرات وین طرف مقابل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۵۲۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای وزیر خارجه انگلیس علیه ایران

آفتاب‌‌نیوز :

دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس روز دوشنبه و در اظهاراتی گفت «پیشنهاد سخاوتمندانه‌ای» برای آتش‌بس ۴۰ روزه در غزه در مقابل آزادی اسرا اسرائیلی وجود دارد.

طبق گزارش الجزیره، وی مدعی شد: ایران با حمایت از حماس در غزه و حوثی‌های یمن (انصارالله) و حزب‌الله لبنان موجب بی‌ثباتی در منطقه می‌شود.

این ادعا در حالی است که انگلیس به همراه آمریکا بار‌ها به خاک یمن حمله کرده‌اند و از حامیان رژیم صهیونیستی در نسل‌کشی در غزه بوده‌اند.

ایران هم بار‌ها اعلام کرده نیرو‌های مقاومت در منطقه بر اساس منافع کشور‌های خود، به مبارزه علیه اشغالگری آمریکا و رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهند.

کامرون که در ریاض صحبت می‌کرد، ادامه گفت: اسرائیل باید از راه‌حل ۲ دولتی حمایت کند، زیرا این امر در طولانی مدت به سودش خواهد بود. راه‌حل ۲ دولتی در طولانی مدت امنیت اسرائیل را تضمین خواهد کرد.

اخیرا نیز «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا توافق آتش‌بسی که به حماس پیشنهاد شده را «بسیار سخاوتمندانه» توصیف کرد و گفت حماس باید هرچه سریع‌تر درباره آن تصمیم‌گیری کند.

او مدعی شد که حماس در میان غیرنظامیان مخفی می‌شود و پایان‌نیافتن جنگ غزه به این دلیل است که حماس سلاح‌های خود را کنار نگذاشته، اسرا را آزاد نکرده و خود را تسلیم نکرده است!

بلینکن همچنین مدعی شد که اجرای راهکار ۲ دولتی در مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی و همچنین عادی‌سازی روابط میان تل‌آویو و کشور‌های منطقه «بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس» خواهد بود.

او همچنین با طرح این ادعا که حماس تنها مانع حصول توافق آتش‌بس در جنگ غزه است، گفت سران جنبش مقاومت فلسطین باید هرچه سریع‌تر درباره پیشنهادی که به آن‌ها شده تصمیم‌گیری کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • پیام‌ها و پیامدهای عملیات «وعده صادق»/ اسرائیل و آمریکا تحقیر شدند
  • ادعای تکراری وزیرخارجه انگلیس علیه ایران
  • وزیر خارجه انگلیس: ایران منطقه را بی ثبات می کند
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • ادعای تکراری وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس : ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!
  • کامرون: ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!
  • میمند همچون نگینی در فیروزآباد، فارس و در سطح کشور می‌درخشد
  • دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • شاه‌کلید حل مسائل منطقه، دست ایران