Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، تمامی وظایف محوله به نیروهای مسلح در روز نخست عملیات ویژه در دونباس با موفقیت انجام، ۸۳ تأسیسات زیرساختاری نظامی اوکراین از کار افتاده و چهار فروند جنگنده و چهار پهپاد نیروی هوایی این کشور منهدم شده‌اند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، وزارت دفاع فدراسیون روسیه اواخر شب گذشته، پنجشنبه، اعلام کرد که تمامی وظایف تعیین شده برای نیروهای مسلح در روز نخست عملیات ویژه در منطقه دونباس با موفقیت انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرلشکر ایگور کوناشینکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت: «تمامی وظایف محول شده به واحدهای نیروهای مسلح روسیه در روز نخست عملیات ویژه دفاع از دونباس با موفقیت انجام شد.»

کوناشینکوف با اشاره به اینکه گروه‌هایی از نیروهای مردمی در مناطق دونتسک و لوگانسک، نیروهای مسلح  به خوبی مجهز شده اوکراین را در هم شکستند و به عمق 6 تا 8 کیلومتری پیشروی کردند، یادآور شد که این موفقیت عمدتاً در سایه پشتیبانی آتش هماهنگ شده توپخانه و نیروهای هوا-فضا امکان پذیر شد. آنها ورود نیروهای مسلح روسیه به شهر "خرسون" را تضمین کرده و به بازگشت آب به شبه جزیره کریمه کمک کردند.

به گفته این مقام نظامی، از آغاز عملیات ویژه، نیروهای مسلح روسیه 83 تأسیسات زیرساختاری نظامی زمینی اوکراین را از کار انداخته، چهار فروند هواپیمای سوخو و چهار هواپیمای بدون سرنشین نیروی هوایی اوکراین را منهدم کرده‌اند.

 سخنگوی وزارت دفاع روسیه یادآور شد که یک فروند هواپیمای تهاجمی سوخو-25 نیروی هوا-فضای روسیه در جریان عملیات ویژه در اوکراین بر اثر خطای خلبان سقوط کرد، البته خلبان زنده است.

سرگئی شایگو، وزیر دفاع روسیه نیز به تمامی فرماندهان واحدهای نظامی این کشور دستور داده تا با سربازان اوکراینی با احترام رفتار کنند، زیرا آنها به مردم خود سوگند یاد کرده و دستورات را اطاعت کردند. وی تاکید کرد که برای نظامیان اوکراینی که سلاح خود را زمین گذاشته باید کریدور امنی برای خروج از کشور ایجاد شود.

طبق اطلاعات نیروهای مرزبانی روسیه، روز پنجشنبه مرزبانان اوکراینی واحدهای خود را ترک کرده و از شرکت در درگیری خودداری می‌کنند.

ضمن اینکه صبح امروز، جمعه، 25 فوریه، کمیته تحقیقات روسیه  نیز گزارش داد که حداقل 14 گلوله توپ و خمپاره شلیک شده توسط نیروهای مسلح اوکراین به خاک منطقه راستوف روسیه اصابت کرده است.

روسیه: آمریکا و ناتو از حوادث سال 2008 عبرت نگرفتند/ فعلاً قصد ایجاد پایگاه نظامی در دونباس را نداریمروسیه: کشورهای غربی دست از تشدید وخامت اوضاع بردارندروسیه: لندن بهتر است لحن صحبت خود با مسکو را تغییر دهد

انتهای پیام/

  

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اوکراین اخبار روسیه اوکراین اخبار روسیه روز نخست عملیات نیروهای مسلح عملیات ویژه وزارت دفاع دفاع روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۵۲۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمانده نیروهای مسلح اوکراین: وضعیت میدان نبرد بدتر می‌شود

فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین امروز ـ شنبه ـ اذعان کرد وضعیت میدان نبرد برای نیروهای اوکراینی همچنان «رو به خامت است و بدتر هم می‌شود.»

به گزارش ایسنا، اوکراین مدتهاست در میدان نبرد با کمبود نیرو و تجهیزات دست‌وپنجه نرم می‌کند و برخی از مقامات و رسانه‌های غربی طی روزهای اخیر اذعان کرده‌اند که بسته کمکی جدید آمریکا به اوکراین چندان نمی‌تواند جریان جنگ را به نفع این کشورر جنگ‌زده اروپایی تغییر دهد.

خبرگزاری تاس به نقل از «الکساندر سیرسکی» فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین نوشت: «وضعیت میدان نبرد بدتر می‌شود.»

این مقام اوکراینی این اظهارات را خطاب به متحدان غربی طی جلسه‌ گروه تماس دفاع اوکراین عنوان کرد.

او در پیام‌رسان تلگرامش نوشت: «من اعضای این ائتلاف را نسبت به وضعیت وخیم میدان نبرد که در حال بدتر شدن است، آگاه کردم.»

این اولین بار نیست که الکساندر سیرسکی نسبت به اوضاع وخیم اوکراین هشدار می‌دهد. وی پیش از این گفته بود که وضعیت جبهه شرقی «به طرز چشمگیری دشوار و بدتر شده است.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آمریکا ۸۱ فروند بمب‌افکن اسقاط برای کی‌یف خرید؛ اهداف پنهان واشنگتن زیر ذره‌بین رسانه‌ها
  • روسیه: ۹۱۵ نیروی ارتش اوکراین کشته شدند
  • مسکو: روسیه «نووباخموتوکا» را آزاد کرد/ دفع ۱۳ ضدحمله اوکراینی‌ها
  • روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد
  • روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین حمله کرد
  • فرمانده نیروهای مسلح اوکراین: وضعیت میدان نبرد بدتر می‌شود
  • روسیه: ارتش اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • اوکراین| کی‌یف به صلاح خود از موشک‌های دوربرد استفاده می‌کند
  • ۶۶ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «کراسنودار» روسیه منهدم شدند
  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی