Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر عبدالرسول پورعباس امروز در حاشیه آزمون دکتری سال ۱۴۰۱ در محل دانشگاه علم و صنعت ایران در جمع خبرنگاران درباره رای دیوان عدالت اداری در خصوص ممنوعیت نقل و انتقال فرزندان اعضای هیات علمی گفت: در بحث نقل و انتقال دانشجویان چهار نوع نقل و انتقال داریم.

وی افزود: نقل و انتقال دانشجویان ایثارگران، نقل و انتقال از مبداء به مقصد، نقل و انتقال سازمان امور دانشجویان کمیسیون موارد خاص و نقل و انتقال فرزندان اعضای هیات علمی چهار نوع انتقالات دانشجویی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجموع این نقل و انتقالات بیش از ۱۰ هزار دانشجو را شامل می شود اما برای فرزندان اعضای هیات علمی حدود یک هزار نفر است

پورعباس یادآور شد: مجموع این نقل و انتقالات بیش از ۱۰ هزار دانشجو را شامل می شود اما برای فرزندان اعضای هیات علمی حدود یک هزار نفر است. نمی دانم حساسیت روی این مسئله از کجا ناشی شده است چرا که تعداد این انتقالی ها در مقایسه با کل انتقالات دانشجویان که هر ساله اتفاق می افتد و تعداد زیادی را پوشش می دهد، عدد قابل توجهی نیست.

وی اضافه کرد: تاریخچه این موضوع به زمان دانشجویی خود من و ابتدای انقلاب بازمی گردد و تاکنون اجرا شده است. شورای عالی انقلاب فرهنگی به تازگی مصوبه را بازنگری کرده است و تغییر رشته ممنوع شده و تنها انتقال آن هم با ۹۰ درصد آخرین نمره امکان پذیر است.

رئیس سازمان سنجش اضافه کرد: اصل مصوبه، مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است ولی این مصوبه یک آئین نامه اجرایی دارد که به امضای دو وزیر علوم و بهداشت می رسد. دیوان عدالت اداری به آئین نامه اجرایی ایراد گرفته و می گوید که در آئین نامه مواد قانونی گنجانده شده است، در حالی که نباید در آئین نامه مواد قانونی ذکر شود.

مذاکره شورای سنجش و پذیرش با شورای عالی انقلاب فرهنگی برای تصویب آئین نامه اجرایی

وی از مذاکره شورای سنجش و پذیرش با شورای عالی انقلاب فرهنگی برای تصویب آئین نامه اجرایی خبر داد و گفت: بنابراین آئین نامه اجرایی در صحن شورا ارائه می شود تا مشکل شکلی که گرفته شده، برطرف شود.

پورعباس درباره شائبه بی عدالتی در مورد نقل و انتقال فرزندان اعضای هیات علمی گفت: ۱۰ هزار نفر دیگر نیز از طریق موافقت دانشگاه مبداء و مقصد جابجا می شوند و این موضوع را بی عدالتی نمی دانیم. اگر بی عدالتی است باید تمام جابجایی ها منحل شود. عدالت یک موضوع نسبی است.

وی گفت: به هر حال در هر دستگاهی برای اعضای آن دستگاه یک شرایطی قائل هستند و ما نیز در چارچوب امری که وجود دارد حرکت کرده ایم. اگر هیچ نقل و انتقال دانشجویی در کشور نبود و تنها فرزندان هیات علمی جابجایی داشتند قطعا جلوی این موضوع می ایستادم.

رئیس سازمان سنجش اضافه کرد: اینقدر تعداد نقل و انتقال دانشجویان از طرق دیگر زیاد است که حتی هنوز آماری نداریم در این زمینه چرا که آمار در اختیار دانشگاه ها است. به اعضای هیات علمی حداقل حقوق صنفی است که به آنها داده شده است.

یکی از فرزندانم از تسهیلات نقل و انتقال فرزندان اعضای هیات علمی استفاده کرده است

وی درباره اینکه خودش از این موضوع برای انتقال فرزندان اش استفاده کرده است، توضیح داد: یکی از فرزندانم از سهمیه ایثارگری استفاده کرده و دیگری از انتقال استفاده کرده است. دانشگاه خوبی در شیراز پذیرفته شده بود و چون من از شیراز به تهران منتقل شدم فرزندم را به تهران انتقال دادم.

پورعباس درباره نظرات سازمان سنجش درخصوص سهمیه های کنکوری گفت: هنوز درباره سهمیه ها وارد بحث تخصصی در شورای عالی انقلاب فرهنگی نشده ایم و تنها سازمان سنجش گزارش داده است. بیش از ۲۶ سهمیه در آزمون ها وجود دارد و برخی از آنها شرایط اش منقضی شده است.

سهمیه رزمندگان دیگر داوطلبی ندارد

وی گفت: به طور مثال سهمیه رزمندگان دیگر داوطلبی ندارد، برخی سهمیه ها جدید است، برخی سهمیه ها پر نمی شود و برخی نیز متقاضی بیشتری دارد. تصمیم گیری جدیدی صورت نگرفته است و به نظر می رسد که چند ماهی برای ساماندهی آن طول بکشد. اما در هر صورت سهمیه ها حذف نمی شود بلکه ساماندهی می شوند.

رئیس سازمان سنجش اضافه کرد: به طور مثال برای برخی از سهمیه ظرفیتی دیده شده که یک چهارم آن ظرفیت هم داوطلب نداریم. تمام این موارد ساماندهی می شود و ممکن است تجمیعی صورت بگیرد. پیشنهاد خاصی اکنون وجود ندارد و هر پیشنهادی که در آزمون های گذشته اجرا شده، آثار آن را به شورا گزارش می کنیم. فعلا در مرحله گزارش دهی هستیم.

تغییرات سهمیه ها هنوز در مرحله بررسی است و قطعا به آزمون های سال ۱۴۰۱ نمی رسد

وی گفت: تغییرات سهمیه ها هنوز در مرحله بررسی است و قطعا به آزمون های سال ۱۴۰۱ نمی رسد. همه تغییرات آزمون های ۱۴۰۱ انجام شده و تغییر جدیدی ندارد.

پورعباس درباره پذیرش دانشجوی فراگیر در دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه پیام نور گفت: موضوع فراگیر پیام نور و دانشگاه آزاد توسط سازمان بازرسی سال گذشته متوقف شد و با توجه به شرایط موجود یکسال به سازمان سنجش مجوز دادند که این پذیرش صورت بگیرد. امسال هم سازمان سنجش مکاتبه کرد و این مجوز برای یک سال دیگر تمدید شد.

وی گفت: اکنون در شرایطی هستیم که در صحن مجلس موضوع پذیرش دانشجو مطرح است ولی به دلیل اولویت بودجه، موضوع به سال بعد کشیده شد. مجلس همکاری کرد و سازمان سنجش هم تقاضا کرد امسال تمدید شد و سال بعد در مجلس این موضوع به قانون بدل می شود.

آزمون های فراگیر پیام نور و دانشگاه آزاد از سوی سازمان سنجش در تیرماه و بعد از برگزاری آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ برگزار می شود

رئیس سازمان سنجش اظهار داشت: پذیرش فراگیر یکی از روش های پذیرش دانشجو در کشور است و از این روش ها باید استفاده کرد. سال آینده بر اساس قانون مصوب مجلس عمل خواهیم کرد. آزمون های فراگیر پیام نور و دانشگاه آزاد از سوی سازمان سنجش در تیرماه و بعد از برگزاری آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ برگزار می شود.

وی گفت: افراد وارد دانشگاه می شوند و دانشپذیر شده و پس از کسب حدنصاب ها و نمرات و گذراندن آزمون به دانشجو بدل می شوند. این آزمون توسط سازمان سنجش در تیرماه سال ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد.

کد خبر 5432933

منبع: مهر

کلیدواژه: اعضای هیات علمی نقل و انتقال دانشجویان عبدالرسول پورعباس سازمان سنجش دوره های فراگیر ارشد سهمیه های کنکور وزارت علوم تحقیقات و فناوری سازمان سنجش آزمون دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی حکم انتصاب دانشجویان کنکور 1401 پیمان صالحی عبدالرسول پورعباس ساماندهی آموزش عالی سازمان امور دانشجویان دانشگاه تهران دانشگاه علوم پزشکی تهران نقل و انتقال فرزندان اعضای هیات علمی شورای عالی انقلاب فرهنگی آئین نامه اجرایی رئیس سازمان سنجش سازمان سنجش استفاده کرده دانشگاه آزاد سهمیه ها پیام نور سال ۱۴۰۱ آزمون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۵۲۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان نوبت اول آزمون سراسری در صحت و امنیت کامل

حشمت‌الله علی‌نژاد رییس دانشگاه مازندران با اشاره به این نکته که بیش از ۳۸ هزار داوطلب در ۵ گروه آزمایشی شامل ریاضی و فنی، علوم انسانی، تجربی، هنر و زبان‌های خارجی با هم رقابت کردند، گفت: ۵ هزار و ۲۸۸ داوطلب در گروه ریاضی فیزیک، ۱۰ هزار و ۷۵۳ داوطلب در گروه علوم انسانی، ۱۷ هزار و ۴۳۲ داوطلب در گروه علوم تجربی، هزار و ۷۱۰ داوطلب در گروه هنر و ۳ هزار و ۳۲۷ داوطلب در رشته زبان‌های خارجی شرکت کردند.

او با تاکید بر اینکه با همت همه ارکان برگزاری آزمون، این رویداد به سلامت و بدون هیچ حاشیه‌ای در استان برگزار شد، افزود: از مجموع داوطلبان، تعداد ۲۴۴۱۷ داوطلب زن و ۱۴۰۹۳ داوطلب مرد بودند که در ۱۹ حوزه امتحانی و در ۱۷ شهرستان شامل: آمل، بابل، بابلسر، بندپی شرقی، بهشهر، تنکابن، جویبار، چالوس و نوشهر، رامسر، ساری، سوادکوه، قائم‌شهر، کلاردشت، محمودآباد، نکا و نور به رقابت پرداختند.

بازدید یوسف نوری استاندار جدید مازندران و دکتر سیدجلال موسوی خطیر معاون تعلیم و تربیت شورای انقلاب فرهنگی از حوزه‌های برگزاری آزمون بابلسر و ساری، از دیگر نکات قابل اشاره در این آزمون بود.

نتایج آزمون نوبت اول، براساس تقویم اعلامی سازمان سنجش، نیمه دوم خرداد ماه سال جاری اعلام خواهد شد. هم‎چنین بر اساس اعلام سازمان سنجش، نوبت دوم آزمون سراسری، ۷ و ۸ تیر ۱۴۰۳ برگزار و نتیجه آن نیمه دوم مرداد ۱۴۰۳ اعلام خواهد شد و داوطلبان پس از دریافت کارنامه نهایی، در همان زمان می‌توانند انتخاب رشته کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • مرحله مصاحبه داوطلبان مجاز آزمون دکتری ۱۴۰۳ حضوری برگزار می‌شود
  • اطلاعیه جدید سازمان سنجش درباره آزمون مقطع دکتری ۱۴۰۳
  • آیین نامه ترویج نماز در هیات دولت تصویب شد
  • فوری/ خرید و فروش خودروی جانبازان آزاد شد
  • آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد
  • پایان نوبت اول آزمون سراسری در صحت و امنیت کامل
  • محدودیت اعطای پایه‌های تشویقی اعضای هیئت علمی لغو شد
  • لغو محدودیت اعطای پایه‌های تشویقی اعضای هیات علمی
  • کلید اولیه نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ منتشر می‌شود
  • محدودیت اعطای پایه‌های تشویقی اعضای هیات علمی لغو شد