Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-28@09:51:33 GMT

کاخ سفید: مدیران بانک‌های روسی را تحریم می‌کنیم

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۵۲۹۷۷

کاخ سفید: مدیران بانک‌های روسی را تحریم می‌کنیم

معاون مشاور امنیت ملی کاخ سفید با ادعای اینکه تحریم‌های مالی تنها بخش کوچکی از پاسخ به تهاجم روسیه است، گفت تحریم‌ها بر استاندارد زندگی شهروندان روسیه نیز تأثیر می‌گذارد.

به گزارش مشرق، «دالیپ سینگ» معاون مشاور امنیت ملی کاخ سفید در امور اقتصاد بین‌الملل بامداد جمعه گفت آمریکا مؤسسه‌های مالی و مدیران بانک‌های روسیه را تحریم می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ببینید: فیلم/ زلنسکی: در نبرد با روسیه تنهایمان گذاشتند

سینگ طی نشست خبری در کاخ سفید اظهار داشت: «ما در کنار مردم اوکراین هستیم که از حمله بی‌دلیل روسیه رنج می‌برند. پوتین دیپلماسی را نپذیرفت و جنگ را انتخاب کرد و این نقض آشکار قوانین بین‌المللی و اصول برقراری امنیت در جهان است».

ببینید: تصاویری از حرکت تانک‌های روسی به سمت کی‌یف

وی ادامه داد: «پوتین برای ما چاره‌ای نگذاشت و ما می‌خواهیم کاری را که او انجام داد به شکست تبدیل کنیم. امروز ما دو موسسه مالی بزرگ روسیه را تحریم کردیم. ما مدیران بانک‌های روسیه را تحریم خواهیم کرد».

این مقام آمریکایی درباره اقداماتی که واشنگتن علیه مسکو آماده کرده، اظهار داشت: «ما موجودی ۳ بانک دیگر را با کل دارایی ۷۰ میلیارد دلار مسدود خواهیم کرد. تحریم‌های مالی تنها بخش کوچکی از پاسخ ما به تهاجم روسیه است».

سینگ با بیان آشکار این مسئله که تحریم‌ها علیه روسیه، مردم عادی این کشور را نیز متأثر می‌کند، گفت: «تحریم‌ها بر استاندارد زندگی شهروندان روسیه تأثیر می‌گذارد. تحریم‌ها علیه روسیه شدیدترین تحریم‌هایی است که تاکنون توسط ایالات متحده اعمال شده است».

بیشتر بخوانید: توزیع ۱۰ هزار سلاح و دستور بسیج عمومی در اوکراین

به نوشته رسانه‌های آمریکایی، وی ادامه داد: «روبل ارزش بیشتری از دست داد و سهام روسیه سقوط کرد. ما از دستیابی روسیه به فناوری در بخش‌های دریایی و هوایی جلوگیری خواهیم کرد. آثار تحریم‌های آمریکا علیه روسیه به مرور زمان آشکار خواهد شد».

ببینید: فیلم/ سکوت در پایتخت اوکراین

معاون مشاور امنیت ملی کاخ سفید مدعی شد: «هزینه استقراض دولت روسیه ۱۰ درصد افزایش یافت. همه گزینه‌ها روی میز است، از جمله جداسازی روسیه از سیستم جهانی سوئیفت. تحریم‌ها به معنای روسیه و هر کشوری است که در تجاوز به آن کمک کند».

ببینید: عکس/ پل ویران شده در نزدیکی کی‌یف

صبح پنجشنبه بود که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در پاسخ به درخواست کمک نظامی سران منطقه جدایی‌طلب شرق اوکراین، دستور عملیات ویژه در منطقه دنباس را صادر کرد. بعد از آن، جنگنده‌ها، توپخانه‌ها و سامانه‌های موشکی ارتش روسیه، مواضع نظامی مختلفی از شرق تا غرب و شمال تا جنوب اوکراین را هدف قرار دادند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین بورس سفر به قطر قیمت خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت کاخ سفید تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۵۲۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا تحریم‌های جدیدی مرتبط با ایران و روسیه وضع کرد

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا موسوم به «اوفک» روز پنجشنبه، چند فرد و نهاد را با ادعای ایفای «نقش اصلی در تسهیل و تامین مالی فروش مخفیانه پهپادهای ایرانی برای وزارت ایران»، تحت تحریم قرار داد.

بیشتر بخوانید: تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران

واشنگتن با بیان اینکه این تحریم‌ها با هماهنگی انگلیس و کانادا اعمال شده‌اند، در ادامه مدعی شد وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران خود «در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جنگ روسیه در اوکراین نقش دارد».

طبق این بیانیه هشت فرد ایرانی، ۱۵ نهاد در ایران، امارات، پاناما و هند، ۲ کشتی و یک هواپیما به لیست تحریم‌های آمریکا اضافه شده‌اند.

«برایان نلسون» دستیار وزیر خزانه‌داری آمریکا در «دفتر تروریسم و اطلاعات مالی» مدعی شد: «وزارت دفاع ایران به بی‌ثبات‌کردن منطقه و جهان با حمایت از جنگ روسیه در اوکراین، حمله بی‌سابقه به اسرائیل و اشاعه پهادها و دیگر سخت افزارهای نظامی برای نایبان ایران ادامه می‌دهد».

او همچنین گفت: «ایالات متحده در هماهنگی نزدیک با انگلیس و کانادا از همه ابزارهای در دسترس برای مقابله با کسانی که از فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران حمایت مالی می‌کنند، استفاده می‌کند».

این ادعاهای مقام آمریکایی در حالی است که ایران همواره اعلام کرده یک طرف جنگ در اوکراین نیست و این غرب است که با گسیل سلاح به این کشور، بر آتش درگیری‌ها می‌دمد.

ایران همچنین اعلام کرده در پاسخ به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ساختمان سفارت این کشور در دمشق، بر اساس منشور ملل متحد درباره حق پاسخگویی، مواضع نظامی این رژیم در سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار داده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228431 برچسب‌ها آمریکا

دیگر خبرها

  • سخنگوی وزارت خارجه روسیه: مانورهای ناتو را از نزدیک رصد می‌کنیم
  • کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد
  • تحریم‌های جدید غرب مرتبط با ایران و روسیه
  • تداوم تحریم‌های آمریکا علیه ایران به بهانه پهپادی و جنگ روسیه و اوکراین
  • آمریکا تحریم های جدید علیه ایران و روسیه اعمال کرد
  • حملات پهپادی ویرانگر اوکراین به کارخانه های فولاد روسیه/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران به بهانه جنگ اوکراین
  • ما توخل را می‌خواهیم، نه رانگنیک؛ شورش هواداران بایرن مونیخ علیه تصمیم مدیران
  • غرب تحریم‌های مرتبط با ایران و روسیه وضع کرد
  • آمریکا تحریم‌های جدیدی مرتبط با ایران و روسیه وضع کرد
  • آمریکا تحریم‌های مرتبط با ایران و روسیه وضع کرد